PracaGrupypl.praca.dyskusje › Przyszlosc w IT - wybor pracy - prosba o porade

  • 1. Data: 2011-05-19 11:29:26
    Temat: Przyszlosc w IT - wybor pracy - prosba o porade
    Od: garncarz <p...@g...com>

    Witam
    Mam ja niezly zgryz gdyz migruje z IT/Telco z Warszawy do innego
    miasta :) gdzie mam do wyboru w zasadzie Telco w zupelnie nowym
    wydaniu (LTE) oraz typowa inzynierska robote w OSach.
    Nie urkywal iz mam o czym myslec, bo w koncu kariera, zmiana
    pracodawcy oraz troska o przyszlosc moja i rodziny ... to nie byle
    decyzja. Lista + i - czy jak kto woli "za" i "przeciw" w zasadzie nie
    dała rezultatu.
    Postanowilem zaczerpnac informacji online, za ktora to pomoc, wszelkie
    opinie i sugestie serdecznie dzieluje.
    Warunki poczatkowe:
    - zapelniona analogiczna pensja
    - wszelkie dodatki (med/sport/roczna premia) itp.
    Temat nei jest latwy bo nie wiadomo na 100% jak Polska zachowa sie
    jesli chodzi o LTE, ponadto telco nie rozwija sie u nas w kraju juz
    tak szybko i preznie jak dotychczas, zas praca dla klientow
    zagranicznych, tez nie tak rozwijajacych sie jak dotychczas - projekty
    itp to w duzej mierze praca spoza IT, (dokumentacje, konfiguracje,
    analiza, oraz cala masa papierologi jak to w korporacjach)
    Z drugiej strony typowa inzynierska robota na unixach (osach), super
    sprawa, doswiadczenie (ktore juz w sporym stopniu posiadam), nowe
    tematy, projekty i kod, choc tego typu firmy sa nawet duze typu np.
    tieto, podwykonawcami tych wiekszych (NSN, Sonny itp), koncza sie
    umowy, wchodza inni dostawcy - korzystniejsze umowy np. hindusi czy
    chinczycy) i sytuacja zmienia sie radykalnie.
    Rozmyslajac na temat przyszlosci w branzy ciezko jest cokolwiek
    zakladac, bardzo duzo niewiadomych ... zas jakas droge trzeba wybrac,
    doswiadczenie, wiedze itp. Z jednej strony telco nie zniknie a byc
    moze zabierzemy sie w Polsce za LTE, powielanie projektow jednak nie
    jest szczytem marzen dla wiekszosci inzynierow. Z drugiej jedyne
    stabilne systemy linux/unix oraz ich rozwoj z pewnoscia take bedzie
    mial miejsce do czasu jakiejs radykalnej zmiany sytuacji w branzy,
    ogromy zakres wiedzy, przy czym po pewnym czasie takze w miare
    powtarzalny w obrebie stanowiska czy dzialu.

    Nie ukrywam iz jest to dla mnie spory dylemat oraz niezly orzech do
    zgryzienia, ktory to orzech rozlupac sam niebardzo potrafie. Z jednej
    duzy dostawca HW telco , ktory choc tez zwalnia luz zapowiada
    zmowolnienia posiada wiele stanowisk oraz mozliwosc migracji jak by co
    wewnatrz firmy, z drugiej stricte inzynierska praca u duzego
    podwykonawcy z konkretna ciekawa robota, choc zawsze i jedynie jest to
    podwykonawca.

    Poniewaz google.groups czyta bardzo duzo madrych, majacych sporo do
    powiedzenia w zyciu oraz branzy IT/telco osob, bardzo bardzo prosze o
    rzeczowe oraz szczere opinie w temacie.
    bardzo dziekuje za wszelkie na temat oraz pisane z checi pomocy oraz
    poparte doswiadczeniem oraz zyciowymi przemysleniami wypowiedzi
    Piotr

  • 2. Data: 2011-05-26 07:47:45
    Temat: Re: Przyszlosc w IT - wybor pracy - prosba o porade
    Od: "rysiekg" <r...@o...pl>

    > Mam ja niezly zgryz gdyz migruje z IT/Telco z Warszawy do innego
    > miasta :) gdzie mam do wyboru w zasadzie Telco w zupelnie nowym
    > wydaniu (LTE) oraz typowa inzynierska robote w OSach.
    Z tego co napisales nizej (wymieniasz tieto i nsn) wnioskuje, ze do Wrocka.
    Firm tu jest sporo, problem z rekrutacja (brak pracownikow) w kazdej firmie.

    > Temat nei jest latwy bo nie wiadomo na 100% jak Polska zachowa sie
    > jesli chodzi o LTE,
    Tylko czy nasz rynek ma jakiekolwiek znaczenie,
    skoro firmy o jakich piszesz pracuja dla odbiorcow zagranicznych?

> [...]
    > itp to w duzej mierze praca spoza IT, (dokumentacje, konfiguracje,
    > analiza, oraz cala masa papierologi jak to w korporacjach)
    Wydaje mi sie, ze to jest jedynie wynik tego, ze development dla LTE zostal
    rozpoczety juz jakis czas temu w wiekszosci firm i pozostaja mniejsze taski
    plus mainenance.

    > (...) koncza sie
    > umowy, wchodza inni dostawcy - korzystniejsze umowy np. hindusi czy
    > chinczycy) i sytuacja zmienia sie radykalnie.
    Czy ja wiem nie jestesmy drozsi od Hindusow, a nie mamy problemow z strefa
    czasowa i barierami jezykowymi, i nie jestesmy zagrozeniem dla praw
    autorskich
    (co z mojego doswiadczenia jest brane pod uwage przy ew wspolpracy z
    Chinczykami)

    > (...). Z jednej strony telco nie zniknie a byc
    > moze zabierzemy sie w Polsce za LTE, powielanie projektow jednak nie
    > jest szczytem marzen dla wiekszosci inzynierow.
    Telco ma taki minus, ze porownujac z innymi dziedzinami
    embedded jest stosunkowo slabo platne.

    > Nie ukrywam iz jest to dla mnie spory dylemat oraz niezly orzech do
    > zgryzienia, ktory to orzech rozlupac sam niebardzo potrafie. Z jednej
    > duzy dostawca HW telco ,
    Nokia zwalnia ale tak jak to bylo z restrukturyzacja SE dotyczy to
    zachodnich
    siedzib co jest na plus bo ktos tani bedzie ta robote musial zrobic, nawet
    jesli
    os sie zminia na win ce to nadal maintenance bedzie w low costowych
    siedzibach,
    a przy okazji skapnie troche developmentu.

> [...]
    > wewnatrz firmy, z drugiej stricte inzynierska praca u duzego
    > podwykonawcy z konkretna ciekawa robota, choc zawsze i jedynie jest to
    I co z tego, ze podwykonawca, jak sie cos walnie to przeskoczysz do innego
    podwykonawcy... Polska nadal jest bardzo tanim krajem do
    produkcji/podtrzymania
    softu, wiec nie przejmowalbym sie i nie sugerowal specjalnie tym co dzieje
    sie w uk,
    skandynawii czy generalnie na zachodzie.

  • 3. Data: 2011-05-26 11:26:31
    Od: Arkady <p...@o...eu>

    W dniu 2011-05-26 09:47, rysiekg pisze:
    > Czy ja wiem nie jestesmy drozsi od Hindusow, a nie mamy problemow z strefa
    > czasowa i barierami jezykowymi, i nie jestesmy zagrozeniem dla praw
    > autorskich

    Obawiam sie ze w indiach porozumiesz sie bez problemu w jezyku
    angielskim na ulicy czego nie mozna powiedziec o polsce. Dlatego miedzy
    innymi to w Indiach a nie w polsce lokowane sa call center
    angielskojezyczne.

    Z ta drogoscia to bym sie zastanowil bo hindusi sa nie do pobicia.

  • 4. Data: 2011-05-26 12:44:01
    Od: "rysiekg" <r...@o...pl>

    > Obawiam sie ze w indiach porozumiesz sie bez problemu w jezyku angielskim
    > na ulicy czego nie mozna powiedziec o polsce. Dlatego miedzy innymi to w
    > Indiach a nie w polsce lokowane sa call center angielskojezyczne.
    W polsce tez sa lokowane, co widac po ofertach pracy co do relacji
    ilosciowej takich centro pewnie sie ma ona tak jak liczba ludnosci w obu
    krajach do siebie.

    > Z ta drogoscia to bym sie zastanowil bo hindusi sa nie do pobicia.
    Nie zgadzam sie, wystarczy sprawdzic mediane wynagrodzen na np payscale i
    widac wyraznie, ze pracownicy sa drozsi. Nie wiem jak to wyglada stosunek
    kosztow pracodawcy i zarobkow brutto w Indiach do Polski ale roznice w
    placach sa na tyle wyrazne, ze watpie w znaczenie kosztow.

  • 5. Data: 2011-05-27 11:22:47
    Od: Arkady <p...@o...eu>

    W dniu 2011-05-26 14:44, rysiekg pisze:
> [...]
    > kosztow pracodawcy i zarobkow brutto w Indiach do Polski ale roznice w
    > placach sa na tyle wyrazne, ze watpie w znaczenie kosztow.

    Mediana to okreslenie dobre dla muzyki nie do okreslania wynagrodzen.

    Jakbys wiedzial ile kosztuje wynajecie w Indiach biura i zatrudnienie
    kilkunastu hindusow wiedzial bys ze polska to bardzo drogi kraj.

    W polsce nikt z dobra znajomoscia angielskiego nie zejdzie z
    wynagrodzeniem ponizej 600-1500$ w indiach bez problemu znajdziesz
    hindusa za 100-200$ O reszcie nie bede pisal bo i tak z tego co piszesz
    jestes oderwany od rzeczywistosci i swiat znasz tylko z bajek TVN i
    Gowna Wyborczego.

  • 6. Data: 2011-05-27 11:31:24
    Od: Piotr <...@...com>

    W dniu 2011-05-27 13:22, Arkady pisze:

> [...]
    > hindusa za 100-200$ O reszcie nie bede pisal bo i tak z tego co piszesz
    > jestes oderwany od rzeczywistosci i swiat znasz tylko z bajek TVN i

    Programiści w Indiach pracują za 100 - 200$ . Czyli ok. 300 - 600 zł ?
    Netto czy brutto?

  • 7. Data: 2011-05-27 11:32:06
    Od: Piotr <...@...com>

  • 8. Data: 2011-05-27 11:32:30
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-05-27, Piotr <...@...com> wrote:

    [...]

    > Programiści w Indiach pracują za 100 - 200$ . Czyli ok. 300 - 600 zł ?
    > Netto czy brutto?

    Ja bym chciał zobaczyć jakość takiego kodu ;)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 9. Data: 2011-05-27 11:43:45
    Od: "rysiekg" <r...@o...pl>

    > Mediana to okreslenie dobre dla muzyki nie do okreslania wynagrodzen.
    O, to dziwne, ze tego wskaznika uzywa sie na calym swiecie

    > Jakbys wiedzial ile kosztuje wynajecie w Indiach biura i zatrudnienie
    > kilkunastu hindusow wiedzial bys ze polska to bardzo drogi kraj.
    Jakos kolejne projekty, w ktorych bralem udzial nie przegrywaly z indiami,
    przebijalismy te oferty, nie widac zadnego exodusu.

> [...]
    > hindusa za 100-200$ O reszcie nie bede pisal bo i tak z tego co piszesz
    > jestes oderwany od rzeczywistosci i swiat znasz tylko z bajek TVN i Gowna
    Spox, jesli liczby nie przemawiaja, a jedynie prawdy objawione,
    to ciekawe o jakiej rzeczywistosci piszesz, wirtualnej?.
    Nie sadzilem ze ITI albo Agora jest wlascicielem payscal-a,
    swoja droga te banialuki o GW czy TVN zostaw sobie na zloty aktywistow
    politycznych bo te dwie firmy to mnie interesuja jedynie w aspekcie notowan
    gieldowych..

  • 10. Data: 2011-05-27 11:47:41
    Od: Piotr <...@...com>

    > On 2011-05-27, Piotr<...@...com> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Ja bym chciał zobaczyć jakość takiego kodu ;)
    Jakość kodu zależy chyba głownie od umiejętności ludzi, którzy go tworzą
    od narzędzi, którymi się posługują, od projektu systemu, od tego jak są
    kierowani itp. a nie od tego ile dany programista zarabia :)