PracaGrupypl.praca.dyskusje › Przyszlosc w IT - wybor pracy - prosba o porade

  • 11. Data: 2011-05-27 11:55:17
    Temat: Re: Przyszlosc w IT - wybor pracy - prosba o porade
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-05-27, Piotr <...@...com> wrote:

    [...]

    > Jakość kodu zależy chyba głownie od umiejętności ludzi, którzy go tworzą
    > od narzędzi, którymi się posługują, od projektu systemu, od tego jak są
    > kierowani itp. a nie od tego ile dany programista zarabia :)

    Jakość pracy jak najbardziej zależy też od zarobków. Nie jest to reguła
    bez wyjątków, wiadomo, ale jest ogólnie rzecz biorąc jak ktoś jest dobry
    (i o tm wie), to się ceni. Proste.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 12. Data: 2011-05-27 12:30:58
    Od: Arkady <p...@o...eu>

> [...]
    >
    > Jakość pracy jak najbardziej zależy też od zarobków. Nie jest to reguła
    > bez wyjątków, wiadomo, ale jest ogólnie rzecz biorąc jak ktoś jest dobry

    Twierdzisz ze tysiace programistow piszacych kod GNU to lamerzy ktorzy
    sie nie cenia ?

  • 13. Data: 2011-05-27 12:37:05
    Od: Arkady <p...@o...eu>

    W dniu 2011-05-27 13:43, rysiekg pisze:
    > O, to dziwne, ze tego wskaznika uzywa sie na calym swiecie

    Ta uzywaja go ludzie zyjacy w wirtualnej rzczywistosci i pismakom
    piszacym artykuly propagandy sukcesu.

    Zeby nier pisac ze statystycznie 80% polakow pracuje za najnizsza
    krajowa wymyslili mediane i juz statystyki ida w gore. Ot propaganda
    sukcesu, z zyciem niewiele ma wspolnego.

  • 14. Data: 2011-05-27 13:20:20
    Od: Arkady <p...@o...eu>

    > Spox, jesli liczby nie przemawiaja, a jedynie prawdy objawione,
    > to ciekawe o jakiej rzeczywistosci piszesz, wirtualnej?.
    > Nie sadzilem ze ITI albo Agora jest wlascicielem payscal-a,
    > swoja droga te banialuki o GW czy TVN zostaw sobie na zloty aktywistow
    > politycznych bo te dwie firmy to mnie interesuja jedynie w aspekcie notowan
    > gieldowych..

    Zapomnial bym o jednym z moich znajomych ktory zleca hindusowi niektore
    projekty, sam kasuje 10 razy wiecej za prace ktora hindus za niego robi.
    Zaleta takiego rozwiazania ma te zalete ze hindusi nie pija wiec maja
    troche wiecej czasu na prace.

  • 15. Data: 2011-05-27 13:27:00
    Od: "rysiekg" <r...@o...pl>

    > Zeby nier pisac ze statystycznie 80% polakow pracuje za najnizsza krajowa
    > wymyslili mediane i juz statystyki ida w gore. Ot propaganda sukcesu, z
    > zyciem niewiele ma wspolnego.

    Proste pytanie, jesli 80% probek to ~minimum krajowe a 20% jest powyzej to
    jaka mediana wyjdzie?

    Rozumiem, ze dominanta daje inny typ informacji, bardziej akuratny od
    mediany przy rozpatrzeniu sprawy ilosciowo, tez nad tym boleje, ze nie
    publikuje sie takze takiej informacji.
    Niemniej jednak wraz z mediana podaje sie zazwyczaj rowniez dolny i gorny
    kwartyl oraz pierwszy i dziesiaty decyl, co daje juz calkiem konkretna
    informacje o rozkladzie probek.
    Niestety, nie mam tych czterech wskaznikow dla Indii, a i nie zamierzam
    kupowac raportu zeby cos tu udowodnic, ale sama mediana z payscala jest dla
    mnie bardziej wiarygodna niz twoje dane 100-300$ podane na podstawie ilu
    probek... ?

  • 16. Data: 2011-05-27 13:31:50
    Od: "rysiekg" <r...@o...pl>

> [...]
    > projekty, sam kasuje 10 razy wiecej za prace ktora hindus za niego robi.
    > Zaleta takiego rozwiazania ma te zalete ze hindusi nie pija wiec maja

    Rozumiem, ja nie dalej jak tydzien temu, przy piwie, omawialem taka relacje
    w polskiej firemce - gdzie wyplaty 2-3 klepaczy versus wyplata naganiacza
    jest w podobnej relacji.

    Ok, dzieki za polemike, okopalismy sie na pozycjach i niech tak bedzie,
    Garncarz ma z tego input do wnioskow.

  • 17. Data: 2011-05-27 13:48:58
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-05-27, Arkady <p...@o...eu> wrote:

    [...]

    > Twierdzisz ze tysiace programistow piszacych kod GNU to lamerzy ktorzy
    > sie nie cenia ?

    Piszemy o pracy komercyjnej, nie o hobby.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 18. Data: 2011-05-27 13:52:01
    Od: Arkady <p...@o...eu>

    W dniu 2011-05-27 15:27, rysiekg pisze:

> [...]
    > mnie bardziej wiarygodna niz twoje dane 100-300$ podane na podstawie ilu

    I wlasnie to nas rozni, ty wierzysz w raporty wyssane z palca ja w
    sprawdzone informacje.
    Myslisz ze Nokia budujac fabryki w shenzen kierowala sie raportami z
    payscala?

  • 19. Data: 2011-05-27 18:11:17
    Od: "rysiekg" <r...@o...pl>

    > I wlasnie to nas rozni, ty wierzysz w raporty wyssane z palca ja w
    > sprawdzone informacje.
    Mamy inna klasyfikacje tych elementow, to jest jasne, dla mnie raporty sa
    zrodlem pewniejszym, bardziej reprezentatywnym.

    > Myslisz ze Nokia budujac fabryki w shenzen kierowala sie raportami z
    > payscala?
    1) Chinczycy sa tansi (programisci).
    2) Watek jest o sofcie, a to jest bardzo daleko od produkcji i centrow
    zaopatrzeniowych.
    3) Pracownicy produkcji sa o wiele tansi - to ze produkcja tam sie o wiele
    bardziej oplaca to nie ma watpliwosci, ale nie o tej branzy bylo

  • 20. Data: 2011-05-29 01:46:03
    Od: Szymon von Ulezalka <a...@i...pl>

    > Twierdzisz ze tysiace programistow piszacych kod GNU to lamerzy ktorzy
    > sie nie cenia ?

    no, porownujac jakosc ichniejszego kodu do jakosci kodu freebsd (w
    sensie: ilosc bugow na ilosc wierszy) toto raczej tak...