PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czas wypowiedzenia

  • 1. Data: 2011-05-20 05:28:07
    Temat: Czas wypowiedzenia
    Od: tyran <t...@o...pl>

    Witam

    Umowa tymczasowa 3 miesieczna podpisana 15 grudnia. Umowa stala
    podpisana 15 marca. Czy skladajac wypowiedzenie 31 maja mam 2
    tygodniowy okres wypowiedzenia i 15 czerwca moge podjac nowa prace?

    Pozdr.

    --
    tyran

  • 2. Data: 2011-05-20 11:38:52
    Temat: Re: Czas wypowiedzenia
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    Uzytkownik "tyran" <t...@o...pl> napisal w wiadomosci

    > Umowa tymczasowa 3 miesieczna podpisana 15 grudnia. Umowa stala
    > podpisana 15 marca. Czy skladajac wypowiedzenie 31 maja mam 2
    > tygodniowy okres wypowiedzenia i 15 czerwca moge podjac nowa prace?
    A jak sadzisz po przeczytaniu Kodeksu pracy (bo przeciez na pewno go
    przeczytales)?

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2011-05-20 12:39:20
    Od: "dana" <d...@g...pl>

    > Umowa tymczasowa 3 miesieczna podpisana 15 grudnia. Umowa stala
    > podpisana 15 marca. Czy skladajac wypowiedzenie 31 maja mam 2
    > tygodniowy okres wypowiedzenia i 15 czerwca moge podjac nowa prace?

    Zlóz wypowiedzenie 28 maja. Okres wypowiedzenia w tygodniach konczy sie w
    sobote. Jak zlozysz 31.05. okres wypowiedzenia uplynie 18.06.
    Co prawda w miedzyczasie wkraczasz w 1miesieczny okres wypowidzenia (15.06),
    ale moze sie nie dolicza ;)
    A jezeli sie dolicza, bedziesz wolny od 01.07

  • 4. Data: 2011-05-20 12:46:17
    Od: tyran <t...@o...pl>

    On Fri, 20 May 2011 13:38:52 +0200
    "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl> wrote:

    > Uzytkownik "tyran" <t...@o...pl> napisal w wiadomosci

    > A jak sadzisz po przeczytaniu Kodeksu pracy (bo przeciez na pewno
    > go przeczytales)?

    Oczywiscie, ze sprawdzilem.

    Art. 36. § 1. Okres wypowiedzenia umowy o pracę zawartej na czas nie
    określony jest uzależniony od okresu zatrudnienia u danego pracodawcy
    i wynosi:
    1) 2 tygodnie, jeżeli pracownik był zatrudniony krócej niż 6 miesięcy,
    2) 1 miesiąc, jeżeli pracownik był zatrudniony co najmniej 6 miesięcy,
    3) 3 miesiące, jeżeli pracownik był zatrudniony co najmniej 3 lata.

    Gdzies tez przeczytalem, ze sam okres wypowiedzenia rowniez sie
    wlicza w czas pracy. W moim przypadku +14 dni wypowiedzenia to 6
    miesiecy bez jednego dnia. Czyli powinno byc OK. Chce miec tylko
    pewnosc, stad pytam.

    Pzdr.

    --
    tyran

  • 5. Data: 2011-05-20 13:38:22
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    Użytkownik "tyran" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wlicza w czas pracy. W moim przypadku +14 dni wypowiedzenia to 6
    > miesiecy bez jednego dnia. Czyli powinno byc OK. Chce miec tylko
    I słusznie - bowiem kto nie pyta ten błądzi samotnie, zaś kto pyta - ten
    błądzi z innymi.
    Ale co innego przeczytać, a co innego zrozumieć czytany tekst i sensownie
    zadać pytanie.
    1. Ważna jest data umowy, a nie data jej podpisania.
    2. Nie jest OK, bo okres wypowiedzenia liczony w tygodniach kończy się w
    sobotę.
    3. Nową pracę możesz podjąć kiedy zechcesz.

    --
    Jotte

  • 6. Data: 2011-05-21 17:30:13
    Od: tyran <t...@o...pl>

    On Fri, 20 May 2011 15:38:22 +0200
    "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl> wrote:

    > 1. Ważna jest data umowy, a nie data jej podpisania.

    Jasne. Data umowy probnej od 15 grudnia. Kolejna (na czas
    nieokreslony) od 15 marca.

    > 2. Nie jest OK, bo okres wypowiedzenia liczony w tygodniach kończy
    > się w sobotę.

    Tego nie wiedzialem. Czyli poniewaz 14 dni od 31 maja to wtorek,
    zatem okres wypowiedzenia przedluzony jest do soboty (18 czerwca), a
    to juz przekracza 6miesiecy pracy, zatem prawidlowy okres
    wypowiedzenia bedzie 1 miesieczny, czyli do 30 czerwca. Czy dobrze
    licze?

    > 3. Nową pracę możesz podjąć kiedy zechcesz.

    A tego nie rozumiem?

    Pzdr.

    --
    tyran

  • 7. Data: 2011-05-21 18:05:18
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

> [...]
    > to juz przekracza 6miesiecy pracy, zatem prawidlowy okres
    > wypowiedzenia bedzie 1 miesieczny, czyli do 30 czerwca. Czy dobrze
    Tak.

    > A tego nie rozumiem?
    No normalnie - chcesz podjąć nową pracę, to podejmuj, wcale nie musisz
    wypowiadać dotychczasowej. Mało to ludzi co ciągną dwie prace albo i więcej?

    --
    Jotte

  • 8. Data: 2011-05-21 18:41:35
    Od: tyran <t...@o...pl>

    On Sat, 21 May 2011 19:30:13 +0200
    tyran <t...@o...pl> wrote:

> [...]
    > to juz przekracza 6miesiecy pracy, zatem prawidlowy okres
    > wypowiedzenia bedzie 1 miesieczny, czyli do 30 czerwca. Czy dobrze

    A .. chyba rozumiem. To sa dwa tygodnie, ale pelne dwa tygodnie, a nie
    dwa tygodnie od dnia zlozenia wypowiedzenia. Wiec najlepiej
    wypowiedzenie zlozyc w tygodniu (23.05-27.05), by od nastepnego
    tygodnia zaczal sie liczyc dwu tygodniowy okres wypowiedzenia, ktory
    skonczy sie z dniem: 4 czerwca (sobota). Czy tak?

    > A tego nie rozumiem?

    Kolejne pytanko: co z niewykorzystanym urlopem? Poniewaz nie mam
    10lat przepracowanych, mam 20 dni (w sumie 23 dni). Pozostalo mi
    jeszcze 19dni. Czy jesli ich nie wykorzystam czy firma musi mi
    wyplacic ekwiwalent? Jesli tak to za ile dni?

    --
    tyran

  • 9. Data: 2011-05-21 19:16:23
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

> [...]
    > tygodnia zaczal sie liczyc dwu tygodniowy okres wypowiedzenia, ktory
    > skonczy sie z dniem: 4 czerwca (sobota). Czy tak?
    MZ nie. Dwutygodniowy okres wypowiedzenia rozpocznie się w poniedziałek PO
    jego złożeniu i zakończy w sobotę 2 tygodnie później. Wg mnie bieg
    wypowiedzenia złożonego w podanym terminie rozpocznie się 30.05.2011 a
    zakończy 11.06.2011.

> [...]
    > jeszcze 19dni. Czy jesli ich nie wykorzystam czy firma musi mi
    > wyplacic ekwiwalent? Jesli tak to za ile dni?
    Nie wiem, co oznacza "mam 20 dni (w sumie 23 dni)".
    Pracodawca może wypłacić ekwiwalent za niewykorzystane dni urlopu albo
    wysłać "przymusowo" na urlop aby nie płacić.
    W sytuacji wypowiedzenia to jego decyzja.

    --
    Jotte

  • 10. Data: 2011-05-22 18:05:46
    Od: tyran <t...@o...pl>

    On Sat, 21 May 2011 21:16:23 +0200
    "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl> wrote:

> [...]
    > później. Wg mnie bieg wypowiedzenia złożonego w podanym terminie
    > rozpocznie się 30.05.2011 a zakończy 11.06.2011.

    Tak tak .. racja .. tydzien za wczesnie napisalem.

    Dzieki za informacje. Czas dzialac ...

    --
    tyran