PracaGrupypl.praca.dyskusjePrzyszlosc w IT - wybor pracy - prosba o porade › Przyszlosc w IT - wybor pracy - prosba o porade
    From: garncarz <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Przyszlosc w IT - wybor pracy - prosba o porade
    Date: Thu, 19 May 2011 04:29:26 -0700 (PDT)

    Witam
    Mam ja niezly zgryz gdyz migruje z IT/Telco z Warszawy do innego
    miasta :) gdzie mam do wyboru w zasadzie Telco w zupelnie nowym
    wydaniu (LTE) oraz typowa inzynierska robote w OSach.
    Nie urkywal iz mam o czym myslec, bo w koncu kariera, zmiana
    pracodawcy oraz troska o przyszlosc moja i rodziny ... to nie byle
    decyzja. Lista + i - czy jak kto woli "za" i "przeciw" w zasadzie nie
    dała rezultatu.
    Postanowilem zaczerpnac informacji online, za ktora to pomoc, wszelkie
    opinie i sugestie serdecznie dzieluje.
    Warunki poczatkowe:
    - zapelniona analogiczna pensja
    - wszelkie dodatki (med/sport/roczna premia) itp.
    Temat nei jest latwy bo nie wiadomo na 100% jak Polska zachowa sie
    jesli chodzi o LTE, ponadto telco nie rozwija sie u nas w kraju juz
    tak szybko i preznie jak dotychczas, zas praca dla klientow
    zagranicznych, tez nie tak rozwijajacych sie jak dotychczas - projekty
    itp to w duzej mierze praca spoza IT, (dokumentacje, konfiguracje,
    analiza, oraz cala masa papierologi jak to w korporacjach)
    Z drugiej strony typowa inzynierska robota na unixach (osach), super
    sprawa, doswiadczenie (ktore juz w sporym stopniu posiadam), nowe
    tematy, projekty i kod, choc tego typu firmy sa nawet duze typu np.
    tieto, podwykonawcami tych wiekszych (NSN, Sonny itp), koncza sie
    umowy, wchodza inni dostawcy - korzystniejsze umowy np. hindusi czy
    chinczycy) i sytuacja zmienia sie radykalnie.
    Rozmyslajac na temat przyszlosci w branzy ciezko jest cokolwiek
    zakladac, bardzo duzo niewiadomych ... zas jakas droge trzeba wybrac,
    doswiadczenie, wiedze itp. Z jednej strony telco nie zniknie a byc
    moze zabierzemy sie w Polsce za LTE, powielanie projektow jednak nie
    jest szczytem marzen dla wiekszosci inzynierow. Z drugiej jedyne
    stabilne systemy linux/unix oraz ich rozwoj z pewnoscia take bedzie
    mial miejsce do czasu jakiejs radykalnej zmiany sytuacji w branzy,
    ogromy zakres wiedzy, przy czym po pewnym czasie takze w miare
    powtarzalny w obrebie stanowiska czy dzialu.

    Nie ukrywam iz jest to dla mnie spory dylemat oraz niezly orzech do
    zgryzienia, ktory to orzech rozlupac sam niebardzo potrafie. Z jednej
    duzy dostawca HW telco , ktory choc tez zwalnia luz zapowiada
    zmowolnienia posiada wiele stanowisk oraz mozliwosc migracji jak by co
    wewnatrz firmy, z drugiej stricte inzynierska praca u duzego
    podwykonawcy z konkretna ciekawa robota, choc zawsze i jedynie jest to
    podwykonawca.

    Poniewaz google.groups czyta bardzo duzo madrych, majacych sporo do
    powiedzenia w zyciu oraz branzy IT/telco osob, bardzo bardzo prosze o
    rzeczowe oraz szczere opinie w temacie.
    bardzo dziekuje za wszelkie na temat oraz pisane z checi pomocy oraz
    poparte doswiadczeniem oraz zyciowymi przemysleniami wypowiedzi
    Piotr