PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ważność zarządzenia wywieszonego na tablicy w firmie.

  • 1. Data: 2011-05-17 20:58:43
    Temat: Ważność zarządzenia wywieszonego na tablicy w firmie.
    Od: Wojciech Jaczewski <w...@o...pl>

    Witam.

    Mam pewne pytanie dotyczące zarządzenia, które wywiesił na tablicy kierownik
    w pracy. Treść zarządzenia informuje, że niby to od dnia X (w niedalekiej
    przyszłości) wynagrodzenie nie będzie wypłacane za pracę w godzinach spoza
    zakresu 7:00-17:00. Intencja jest taka, aby ludzie przychodzili nie
    wcześniej niż o 7:00 i nie później niż o 9:00.

    Moje pytanie jest takie: czy tego typu "zarządzenie" wiszące na tablicy, lub
    leżące na stole, z punktu widzenia prawa (prawa pracy) ma jakąkolwiek
    wartość? Na zarządzeniu jest tylko podpis owego kierownika, natomiast - o
    ile się nie mylę - nikt nie podpisywał, że takie warunki akceptuje.
    Czy nie jest w takim przypadku niezbędna procedura, że każdy ma się
    podpisać, a w przypadku odmowy podpisu - ewentualnie - otrzymać
    wypowiedzenie umowy z ustawowym terminem?

  • 2. Data: 2011-05-18 18:11:27
    Od: "Waldek M." <w...@l...localdomain>

    Dnia Tue, 17 May 2011 22:58:43 +0200, Wojciech Jaczewski napisał(a):
> [...]
    > podpisać, a w przypadku odmowy podpisu - ewentualnie - otrzymać
    > wypowiedzenie umowy z ustawowym terminem?

    A co na temat godzin pracy mówi Twoja umowa o pracę?

    Pozdrawiam,
    Waldek

  • 3. Data: 2011-05-18 19:15:33
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    Użytkownik "Wojciech Jaczewski" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > podpisać, a w przypadku odmowy podpisu - ewentualnie - otrzymać
    > wypowiedzenie umowy z ustawowym terminem?
    Jeżeli w umowie o pracę masz zapis o godzinach pracy to musi być dla każdego
    wypowiedzenie zmieniające albo porozumienie zmieniające.
    Jeśli określa je regulamin pracy czy też obwieszczenie (w przypadku
    pracodawcy nieobjętego obowiązkiem tworzenia regulaminu) - to wystarczy ich
    zmiana i ogłoszenie jej w sposób przyjęty u danego pracodawcy (co najmniej
    na 2 tyg. przed). Zgoda pracownika nie jest wówczas potrzebna.
    W lepszej sytuacji są pracownicy objęci układem zbiorowym pracy, bo wówczas
    pracodawca musi najpierw dogadać się ze stroną związkową.

    --
    Jotte

  • 4. Data: 2011-05-18 20:47:35
    Od: Wojciech Jaczewski <w...@o...pl>

    Jotte wrote:

> [...]

    > ich zmiana i ogłoszenie jej w sposób przyjęty u danego pracodawcy (co
    > najmniej na 2 tyg. przed). Zgoda pracownika nie jest wówczas potrzebna.

    Bardzo dziękuję za informację.
    W umowie wprost wpisanych godzin pracy nie mam, więc najwyraźniej muszę się
    do zarządzenia zastosować.

  • 5. Data: 2011-05-19 21:51:54
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

> [...]

    > podpisać, a w przypadku odmowy podpisu - ewentualnie - otrzymać
    > wypowiedzenie umowy z ustawowym terminem?

    Wszystko zależy od tego, co masz w umowie o pracę oraz co jest w
    regulaminie tejże pracy, który powinieneś otrzymać i podpisać.

    --
    _______/ /_ GG: 3524356