PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kursy językowe - jak zacząć

  • 1. Data: 2011-05-17 21:01:29
    Temat: Kursy językowe - jak zacząć
    Od: "Anna Borowska" <anna@spamowi_mowie_nie.pl>

    Witam,

    Potrzebuję pomocy odnośnie składania swojej oferty w firmach (dotyczy
    prowadzenia kursów językowych w firmach na terenie małego miasta). Nurtuje
    mnie czy chcąc zacząć pełnić takie usługi należy mieć swoją stronę
    internetową? Jak dzisiaj najlepiej złożyć swoją ofertę w firmie: mailem,
    osobiście w formie ustnej, w formie broszury, telefonicznie, podając linka
    do strony? Proszę o opinie w oparciu o wasze doświadczenia, na zasadzie
    "co jest lepsze, skuteczniejsze".

    I drugie pytanie: czy możliwa jest w takiej sytuacji forma rozliczenia w
    ramach umowy zlecenia, czy może firmy preferują aby kurs przeprowadzała
    inna firma z możliwością wystawienia faktury? Czy umowa zlecenie jest z
    jakiegoś powodu utrudnieniem dla ewentualnego klienta?

    Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.

    Pozdrawiam,
    Anna Borowska

  • 2. Data: 2011-05-18 08:03:19
    Temat: Re: Kursy językowe - jak zacząć
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    >Jak dzisiaj najlepiej złożyć swoją ofertę w firmie: mailem, osobiście w
    >formie ustnej, w formie broszury, telefonicznie, podając linka do strony?
    moim zdaniem najskuteczniejsze jest osobiste spotkanie i pozostawienie po
    nim materiałów informacyjnych.
    Spróbuj sobie załatwić dofinansowanie z UE, ale tu będziesz musiała mieć już
    DG. Maili nikt nie będzie czytał, stron jest tysiące, gazeta trafi do tych
    tylko co ją kupują.
    Smutna prawda jest taka, że jeżeli nie masz na dzień dobry kontaktów które
    umożliwią Ci od razu świadczenie Twoich usług to wbicie się na rynek będzie
    dla Ciebie bardzo trudne bo dla każdego klienta - firmy będziesz czystym
    "kosztem"
    Musisz mieć ciekawy "haczyk" na klienta - jakiś program autorski
    umożliwiający szybkie pozyskanie kwalifikacji językowych w konkretnej grupie
    zawodowej itp. Prcadowacy moga też postrzegać Ciebie jako przyczynek do
    odpływu ich pracowników do GB, czyli zagrożenie.

> [...]
    > inna firma z możliwością wystawienia faktury? Czy umowa zlecenie jest z
    > jakiegoś powodu utrudnieniem dla ewentualnego klienta?

    Jeśli już, firma - klient będzie wolała umowę o dzieło bo nie jest obciążona
    ZUSem. Umowa zlecenie jest upierdliwa bo trzeba rozliczać ZUS i PIT
    zleceniobiorcy, a dodatkowo daje tobie możliwość dochodzenia ustalenia
    stosunku pracy w sądzie, więc zleceniodawcy nie będą raczej chcieli takiej
    formy współpracy.
    Najbardziej preferowane będzie rozliczenie na podstawie wystawianych faktur
    bo klient będzie miał i koszt i vat, ale to może mieć pewne minusy dla
    Ciebie, chyba że ktoś by Tobie to firmował a z tobą zawarł umowę
    cywilnoprawną

  • 3. Data: 2011-05-19 11:35:57
    Od: "Anna Borowska" <anna@spamowi_mowie_nie.pl>

    Dnia 18-05-2011 o 10:03:19 Jackare <1...@1...tralala.com> napisał(a):

> [...]
    > faktur bo klient będzie miał i koszt i vat, ale to może mieć pewne
    > minusy dla Ciebie, chyba że ktoś by Tobie to firmował a z tobą zawarł

    Bardzo dziękuję za informacje.