PracaGrupypl.praca.dyskusjePrzyszlosc w IT - wybor pracy - prosba o porade › Re: Przyszlosc w IT - wybor pracy - prosba o porade
    From: "rysiekg" <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Przyszlosc w IT - wybor pracy - prosba o porade
    Date: Thu, 26 May 2011 09:47:45 +0200

    > Mam ja niezly zgryz gdyz migruje z IT/Telco z Warszawy do innego
    > miasta :) gdzie mam do wyboru w zasadzie Telco w zupelnie nowym
    > wydaniu (LTE) oraz typowa inzynierska robote w OSach.
    Z tego co napisales nizej (wymieniasz tieto i nsn) wnioskuje, ze do Wrocka.
    Firm tu jest sporo, problem z rekrutacja (brak pracownikow) w kazdej firmie.

    > Temat nei jest latwy bo nie wiadomo na 100% jak Polska zachowa sie
    > jesli chodzi o LTE,
    Tylko czy nasz rynek ma jakiekolwiek znaczenie,
    skoro firmy o jakich piszesz pracuja dla odbiorcow zagranicznych?

    > ponadto telco nie rozwija sie u nas w kraju juz
    > tak szybko i preznie jak dotychczas, zas praca dla klientow
    > zagranicznych, tez nie tak rozwijajacych sie jak dotychczas - projekty
    > itp to w duzej mierze praca spoza IT, (dokumentacje, konfiguracje,
    > analiza, oraz cala masa papierologi jak to w korporacjach)
    Wydaje mi sie, ze to jest jedynie wynik tego, ze development dla LTE zostal
    rozpoczety juz jakis czas temu w wiekszosci firm i pozostaja mniejsze taski
    plus mainenance.

    > (...) koncza sie
    > umowy, wchodza inni dostawcy - korzystniejsze umowy np. hindusi czy
    > chinczycy) i sytuacja zmienia sie radykalnie.
    Czy ja wiem nie jestesmy drozsi od Hindusow, a nie mamy problemow z strefa
    czasowa i barierami jezykowymi, i nie jestesmy zagrozeniem dla praw
    autorskich
    (co z mojego doswiadczenia jest brane pod uwage przy ew wspolpracy z
    Chinczykami)

    > (...). Z jednej strony telco nie zniknie a byc
    > moze zabierzemy sie w Polsce za LTE, powielanie projektow jednak nie
    > jest szczytem marzen dla wiekszosci inzynierow.
    Telco ma taki minus, ze porownujac z innymi dziedzinami
    embedded jest stosunkowo slabo platne.

    > Nie ukrywam iz jest to dla mnie spory dylemat oraz niezly orzech do
    > zgryzienia, ktory to orzech rozlupac sam niebardzo potrafie. Z jednej
    > duzy dostawca HW telco ,
    Nokia zwalnia ale tak jak to bylo z restrukturyzacja SE dotyczy to
    zachodnich
    siedzib co jest na plus bo ktos tani bedzie ta robote musial zrobic, nawet
    jesli
    os sie zminia na win ce to nadal maintenance bedzie w low costowych
    siedzibach,
    a przy okazji skapnie troche developmentu.

    >ktory choc tez zwalnia luz zapowiada
    > zmowolnienia posiada wiele stanowisk oraz mozliwosc migracji jak by co
    > wewnatrz firmy, z drugiej stricte inzynierska praca u duzego
    > podwykonawcy z konkretna ciekawa robota, choc zawsze i jedynie jest to
    > podwykonawca.
    I co z tego, ze podwykonawca, jak sie cos walnie to przeskoczysz do innego
    podwykonawcy... Polska nadal jest bardzo tanim krajem do
    produkcji/podtrzymania
    softu, wiec nie przejmowalbym sie i nie sugerowal specjalnie tym co dzieje
    sie w uk,
    skandynawii czy generalnie na zachodzie.