PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dlaczego dają Umowę na zastępstwo ?

  • 1. Data: 2011-05-17 11:08:41
    Temat: Dlaczego dają Umowę na zastępstwo ?
    Od: "Benhaker" <c...@p...com>

    Czy to alternatywa dla okresu próbnego żeby coś obejść?

  • 2. Data: 2011-05-17 11:14:48
    Temat: Re: Dlaczego dają Umowę na zastępstwo ?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-05-17 13:08, Benhaker pisze:
    > Czy to alternatywa dla okresu próbnego żeby coś obejść?

    Żeby po powrocie zastępowanego pracownika można było zakończyć współpracę.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2011-05-17 11:29:30
    Od: "Benhaker" <c...@p...com>

    Użytkownik "Liwiusz"
    > Żeby po powrocie zastępowanego pracownika można było zakończyć współpracę.

    No tak ale wsrod ogloszen o prace w pewnych firmach notorycznie jest warunek
    ze umowa na zastepstwo. Czy na pewno w kazdym przypadku chodzi o
    zastepowanie kogoś? Czy to moze obejscie przepisu o tym ze 3 umowa staje sie
    umową na czas nieokreślony. ? Albo dlatego ze okres wypowiedzenia wynosi
    tylko 3 dni ?

  • 4. Data: 2011-05-17 11:38:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-05-17 13:29, Benhaker pisze:
> [...]
    > umową na czas nieokreślony. ? Albo dlatego ze okres wypowiedzenia wynosi

    Podejrzewam, że umowy na zastępstwo nie można zawrzeć "ot tak sobie"
    ("tak, to by każdy chciał" [c] by Ewa Tomaszewska), tylko naprawdę
    trzeba mieć kogoś do zastąpienia.

    Nie wydaje mi się, aby przy zatrudnianiu nowego pracownika problemem
    była 3. umowa na czas nieokreślony, pierwsza jest próbna na 3 miesiące,
    a dwie kolejne mogą być na długi czas określony z wypowiedzeniem, więc
    tutaj problemu nie ma.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2011-05-17 17:42:07
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    Użytkownik "Benhaker" <c...@p...com> napisał w wiadomości

    > No tak ale wsrod ogloszen o prace w pewnych firmach notorycznie jest
    > warunek ze umowa na zastepstwo. Czy na pewno w kazdym przypadku chodzi o
    > zastepowanie kogoś?
    Trzeba by znać treść takiej przykładowej umowy. Muszą w niej być personalia
    pracownika zastępowanego, stanowisko, przewidywany okres trwania jego
    nieobecności.

    > Czy to moze obejscie przepisu o tym ze 3 umowa staje sie umową na czas
    > nieokreślony. ?
    Niekoniecznie 3 umowa na czas określony staje się z mocy prawa umową na czas
    nieokreślony (vide ustawa o łagodzeniu skutków kryzysu ekonomicznego).
    Poza tym umowy na zastępstwo w ogóle nie podpadają pod te ograniczenia. Nie
    są objęte takim zakresem ochrony stosunku pracy, nie ma prawa do odprawy (tu
    są wyjątki).

    > Albo dlatego ze okres wypowiedzenia wynosi tylko 3 dni ?
    Pewnie też. Do tego brak dni na poszukiwanie pracy. No i najważniejsze - w
    przypadku ciąży pracownicy-zastępcy (dotyczy zasadniczo kobiet) nie
    przedłuża się do dnia porodu.

    --
    Jotte