PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca w godzinach nocnych

  • 1. Data: 2007-01-23 13:40:12
    Temat: Praca w godzinach nocnych
    Od: "Asaki^" <a...@p...onet.pl>

    Witam.
    Nie moge odnalezdz w przepisach informacji dotyczacej nadgodzin podczac
    pracy w nocy.
    Mianowicie pracuje od 20-4 rano i czasami zdarzaja sie nadgodziny. Wiem ze
    kiedys byly 50% i 100% i jakis czas temu miala zostac wprowadzona zmiana iz
    za prace w nocy nie ma byc juz 50% za 1 godzine nadgodzin.

    Czy orientuje sie ktos w tym.

    Wybaczcie za ciut moze chaotyczny opis :)

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2007-01-24 20:56:14
    Temat: Re: Praca w godzinach nocnych
    Od: "jagg" <j...@k...pl>

    Asaki^ wrote:
> [...]
    > temu miala zostac wprowadzona zmiana iz za prace w nocy
    > nie ma byc juz 50% za 1 godzine nadgodzin.

    Nadgodziny a praca nocna to zupełnie różne kwestie. Nadgodziny są wypłacane
    po przekroczeniu wymiaru godzin zaplanowanych, po przekroczeniu wymiaru
    dobowego, tygodniowego lub miesięcznego - zależy jak jest rozliczany czas
    pracy w Twojej firmie.
    Natomiast za godziny nocne przysługuje dodatek w postaci 20% najniższej
    stawki godzinowej i to jest minimum, natomiast pracodawca może płacić więcej
    ale nie musi.
    Innymi słowy, pracujesz od 20 - 4 czyli 8 godzin, jeśli jesteś dłużej to
    oczywiście przysługuje Ci wynagrodzenie za godziny nadliczbowe - ale pod
    warunkiem, że zaplanowane miałeś tego dnia tylko 8 godzin pracy i Twoje
    nadgodziny mają odzwierciedlenie na liście obecności.

    --
    pozdrawiam
    Jacek

  • 3. Data: 2007-01-24 21:02:05
    Od: "jagg" <j...@k...pl>

    Asaki^ wrote:
    Wiem ze kiedys byly 50% i 100% i jakis czas
    > temu miala zostac wprowadzona zmiana iz za prace w nocy
    > nie ma byc juz 50% za 1 godzine nadgodzin.

    Aha, i w nocy masz normalne nadgodziny 50% i 100% chyba że to niedziela.
    Wtedy zawsze 100%.

    --
    pozdrawiam
    Jacek

  • 4. Data: 2007-01-24 21:10:26
    Od: Alien <l...@g...pl>

    jagg napisał(a):
    > Asaki^ wrote:
    > Wiem ze kiedys byly 50% i 100% i jakis czas
    >
    > Aha, i w nocy masz normalne nadgodziny 50% i 100% chyba że to niedziela.
    > Wtedy zawsze 100%.

    Art 151 ze znaczkiem 1 par. 1 KP
    Za pracę w godzinach nadliczbowych, oprócz normalnego wynagrodzenia,
    przysługuje dodatek w wysokości:
    1) 100 % wynagrodzenia - za pracę w godzinach nadliczbowych przypadających:
    a) w nocy, [...]

    --
    http://8nostromo.blogspot.com/

  • 5. Data: 2007-01-25 10:10:39
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 24 sty o godzinie 22:02, na pl.praca.dyskusje, jagg napisał(a):

    > Aha, i w nocy masz normalne nadgodziny 50% i 100% chyba że to niedziela.
    > Wtedy zawsze 100%.

    Nie kojarzę czy uległo to zmianie - ale było tak, że w nocnych zmianach nie
    można było wykonywać pracy w nadgodzinach. Mówię o "normalnych"
    pracownikach a nie np. strażakach, lekarzach itp.

    Czy wobec tego obecnie można pracować "na noc" w nadgodzinach czy nie?

    --
    Herbi
    25-01-2007 11:10:37

  • 6. Data: 2007-01-25 16:20:10
    Od: Alien <l...@g...pl>

    Herbi napisał(a):

> [...]
    > pracownikach a nie np. strażakach, lekarzach itp.
    >
    > Czy wobec tego obecnie można pracować "na noc" w nadgodzinach czy nie?

    Wyobraź sobie taką sytuację:

    Pracujesz na drugą zmianę 14-22 (pora nocna w firmie to 22-6 rano),
    czyli 8 godzin. Zachodzi potrzeba, żebyś został godzinę dłużej czyli do
    23:00.
    Dostaniesz dodatek za 1h pracy w nocy, oraz 100% dodatek za nadgodzinę,
    która wystąpiła w porze nocnej (zakładam, że w harmonogramie miałeś
    pracować 8h)

    --
    http://8nostromo.blogspot.com/