PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zwolnienie a wynagrodzenie?

  • 1. Data: 2007-01-23 12:27:56
    Temat: Zwolnienie a wynagrodzenie?
    Od: "Kamila Rudnik (JNET)" <K...@j...net>

    Witam

    Nie bardzo mogę się połapać w przepisach i zmianach - bardzo proszę o
    interpretację.
    Czy w przypadku zwolnienia (ciągłego) od 28 grudnia 2006 r. do 31
    stycznia 2007 r. (35 dni kalendarzowych, noga w gipsie, wypadek w domu,
    nie przy pracy ani w drodze do/z) pracownikowi zatrudnionemu na czas
    nieokreślony przysługuje 80% czy 100% wynagrodzenia?

    --
    Kami
    ______________________________

  • 2. Data: 2007-01-23 13:07:58
    Temat: Re: Zwolnienie a wynagrodzenie?
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    wg nowych przepisów (chyba od poczatku 2005 r) jeżeli nie są to przypadki
    szczególne (ciąża, wypadek w pracy) przez cały okres zwolnienia (max 180
    dni) zasiłek jest na w wysokości 80 % średniego wynagrodzenia z ostanich 6
    miesięcy sprzed pierwszego L4 w danym roku kalendarzowym.
    Przy pobycie w szpitalu wysokość spada do 75% za każdy dzień pobytu.

    Zasiłek naliczany jest od wszystkich ozusowanych składników wynagrodzenia.
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2007-01-23 18:06:22
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dni) zasiłek jest na w wysokości 80 % średniego wynagrodzenia z
    > ostanich 6 miesięcy sprzed pierwszego L4 w danym roku kalendarzowym.

    ostatnich 12 miesięcy (ważna zmiana w lutym 2005)

    > Przy pobycie w szpitalu wysokość spada do 75% za każdy dzień pobytu.

    Jeżeli chodzi o zasiłek chorobowy. Wynagrodzenie finansowane z kasy
    pracodawcy to 80% (nawet jak pracownik jest w szpitalu).

    > Zasiłek naliczany jest od wszystkich ozusowanych składników
    wynagrodzenia.

    Nieprawda. To zależy jak regulamin stanowi. Np. ekwiwalentu za urlop nie
    bierze się pod uwagę - chociaż jest oskładkowany. Premię się bierze w
    zależnosci od tego czy regulamin wynagradzania stanowi o
    zawieszeniu/zmniejszaniu jej wypłacania w czasie zwolnienia.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --