PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca w firmie SIMPLE S.A.

  • 1. Data: 2002-12-11 16:17:31
    Temat: Praca w firmie SIMPLE S.A.
    Od: s...@w...pl (serwisant)

    Zostalem zaproszony na rozmowe o prace do firmy SIMPLE S.A. :-)
    Bardzo sie z tego ciesze, generalnie firma jest mi znana, gdyz siedze
    w branzy od jakiegos czasu.
    Jednak opinie na jej temat (jak to zwykle bywa) sa podzielone (nawet w
    tej grupie, postow nie jest duzo, ale za to jakie).

    Czy ktos posiada jakis know-how na temat SIMPLE, informacje ktore mnie
    podbuduja lub zalamia ?

    Dzieki
    Serwisant

  • 2. Data: 2002-12-11 16:36:03
    Temat: Re: Praca w firmie SIMPLE S.A.
    Od: "olalaa" <o...@p...gazeta.pl>

    swego czasu miałam do czynienia z firmą SIMPLE i muszę powiedzieć, że ludzi
    mają sympatycznych a jak jest wewnątrz niestety nie wiem :-)

  • 3. Data: 2002-12-11 18:13:53
    Od: "Wrangler" <a...@i...pl>

    W Katowicach Szopienicach ponoć poszli z torbami, no chyba że mają tu na
    Śląsku jeszcze inne oddziały ?! Ogólnie krążyły dobre opinie o tej firmie od
    strony organizacji i stosunków panujących w niej. Wiem o tym bo wynajmowali
    u nas w (innej) firmie informatycznej pomieszczenia biurowe.

    Pozdrawiam
    Wrangler

  • 4. Data: 2002-12-11 21:58:31
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    serwisant wrote:

> [...]
    > tej grupie, postow nie jest duzo, ale za to jakie).
    >
    > Czy ktos posiada jakis know-how na temat SIMPLE, informacje ktore mnie

    Z systemu Emitent - http://www.bankier.pl

    2002.12.09
    "Zarząd SIMPLE S.A. oświadcza, iż będzie dążył do wprowadzenia w
    Spółce zasad ładu korporacyjnego oraz w miarę swoich kompetencji i
    możliwości zapewni ich przestrzeganie."

    2002.12.06
    "Raport Bieżący numer: RB/20/12/02
    Zarząd SIMPLE S.A. podaje niniejszym informację o korekcie
    prognozy wyników finansowych za rok 2002 dla SIMPLE S.A.
    Okres, którego dotyczy prognoza: 01.01.2002 - 31.12.2002.
    EBITDA: 2 mln. zł., strata netto: 0,7 mln. zł.

    Podstawą korekty prognozy jest stopień wykonania rocznego planu
    sprzedaży i przewidywana wielkość sprzedaży do końca 2002 roku."

    Nie jest to z mojej strony zniechecanie - jak nie ma zadnej roboty to
    bierze sie taka jaka jest (szczegolnie jak osoba informujaca jest
    pesymista), ale powyzsze w odniesieniu do tej firmy moze oznaczac:

    "sraczke korporacyjna" tj. robienie wielu rzeczy po lebkach i w panice,
    wiec atmosfera pracy moze nie byc zbyt "rodzinna", bo teraz beda ciac
    koszty i naciskac na efekty sprzedazy. Porownujac do zachowan w swiecie
    przyrody nazwalbym to "mucha bez nuzek".

    Ale osobiscie bym sie wybral - zawsze moze byc lepiej niz pisza
    pesymisci, no i jakies nowe doswiadczenie zawodowe, o pracy nie wspominajac.

    Flyer

  • 5. Data: 2002-12-12 08:35:06
    Od: s...@w...pl (serwisant)

    flyer <f...@p...gazeta.pl> wrote in message

> [...]
    >
    > Ale osobiscie bym sie wybral - zawsze moze byc lepiej niz pisza
    > pesymisci, no i jakies nowe doswiadczenie zawodowe, o pracy nie wspominaj

    Dzieki za info, faktycznie prognozy nie napawaja optymizmem, SIMPLE
    nalezy do krajowych producentow softu dla przedsiebiorstw i chlopaki
    nie maja latwo, jednak ilosc ogloszen o prace na ich stronie, oraz
    nowe informacje o wdrozeniach moga oznaczac, ze walcza jak moga. :)

    Mozesz jednak miec racje i sa to ruchy "muchy bez nozek". :(

    Oczywiscie na rozmowe pojde i postaram sie zadac kilka pytan w tym
    kierunku, nie wiem tylko czy odpowiedzi (o ile wogole beda) pochodzace
    z jednego zrodla beda obiektywne.

    Pozdro
    Serwisant

  • 6. Data: 2002-12-13 23:10:37
    Od: "maropl" <m...@i...com.pl>

    W Szopienicach był tylko mini-oddzialik Simple, składający się z samych
    programistów,
    przejęty od KSK, w czasach euforii, programujący coś pod bazę Oracle.
    A później przyszła dekoniunktura, a koszty rozwoju produktu na nowej
    platformie są spore...

    Obraz, który SIMPLE stara się pokazać na zewnątrz można zobaczyć w jej
    raportach
    bieżących publikowanych na www.simple.com.pl. Czasem trochę więcej
    komentarzy
    można znaleźć na www.parkiet.com.pl / piguła informacyjna.

  • 7. Data: 2002-12-15 20:14:56
    Od: s...@w...pl (serwisant)

    "maropl" <m...@i...com.pl> wrote in message

    > W Szopienicach by? tylko mini-oddzialik Simple, sk?adaj?cy si? z samych
    > programistów,

    Na stronie SIMPLE wyczytalem, ze maja jeszcze oddzial w Dabrowie
    Gorniczej, moze postanowili polaczyc obydwa ?

    > przej?ty od KSK,

    Co to takiego KSK ?

    > Obraz, który SIMPLE stara si? pokaza? na zewn?trz mo?na zobaczy? w jej
    > raportach
    > bie??cych publikowanych na www.simple.com.pl. Czasem troch? wi?cej
    > komentarzy
    > mo?na znale?? na www.parkiet.com.pl / pigu?a informacyjna.

    Informacje niezbyt pocieszajace, zazwyczaj koniec roku jest dobry
    jesli chodzi o sprzedaz, a tu taka drastyczna zmiana prognozy w dol
    tak, ze firma skonczy na minusie. Co jest grane ? Dlaczego w zwiazku z
    tym szukaja tylu ludzi do pracy i skad te informacje o nowych
    wdrozeniach ? Przeciez nie kazdy moze pochwalic sie tym ze wdrozy
    CRM-a u wszystkich dealerow Forda ? Zupelnie nie wiem co o tym myslec.

    Serwisant

  • 8. Data: 2002-12-17 22:55:17
    Od: "maropl" <m...@i...com.pl>

    "serwisant" <s...@w...pl> wrote in message

    > Na stronie SIMPLE wyczytalem, ze maja jeszcze oddzial w Dabrowie
    > Gorniczej, moze postanowili polaczyc obydwa ?

    Dąbrowa Górnicza nie jest Oddziałem - jest niezależną spółką z.o.o., w
    której SIMPLE S.A. ma udziały.

    www.ksk.com.pl , ale to nieistotne dla obrazu SIMPLE.

> [...]
    > wdrozeniach ? Przeciez nie kazdy moze pochwalic sie tym ze wdrozy
    > CRM-a u wszystkich dealerow Forda ? Zupelnie nie wiem co o tym myslec.

    Cóż, wejście spółki na WGPW wymusza na spółkach publikowanie wiadomości,
    które chcieliby zobaczyć 'zewnętrzni' akcjonariusze...
    Jednocześnie trzeba zauważyć, że zmiana prognozy nie jest drastyczna, jeśli
    porównasz
    ją z wynikami branży (np. z podobnym Macrosoftem) i była łatwa do
    przewidzenia.
    > Serwisant
    zapraszam na priv.

  • 9. Data: 2002-12-17 23:37:18
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    maropl wrote:

> [...]
    > porównasz
    > ją z wynikami branży (np. z podobnym Macrosoftem) i była łatwa do

    No w sumie latwo przewidziec. Czas pracy danego programu w firmach to
    ok. 3-5 lat (powiedzmy). Nowe firmy powstaja ale wolniej niz kiedys,
    czas "wariackiej komputeryzacji" tez sie juz skonczyl. Dodatkowo segment
    duzych firm woli rozwiazania w stylu SAP, a jednoosobowe firmy jezeli
    juz to kupia sobie program za 400 zl w supermarkecie. Innymi slowy
    wymiotlo rynek z mozliwosci nowych wdrozen na okres kilku lat.

    Ale patrzac z perspektywy Macrosoftu, bo to lepiej znam - sami sie
    zarzneli swoimi cenami programow i uslug.
    Jakosc to inna sprawa, bo kazdemu mozna to wytknac.

    Na plus Simple moge napisac, ze widzialem na ich stronce jakis
    jednostanowiskowy programik z nazwa SAP - tyle tylko, ze jezeli bedzie w
    cenie duzego SAPa to raczej nie zdobedzie duzej popularnosci.

    Flyer

  • 10. Data: 2002-12-19 10:24:41
    Od: s...@w...pl (serwisant)

    > nie wiadomo ci,
    > yczna, je li
    > do
    > >

    > No w sumie latwo przewidziec.

    OK, dyskutowac mozna by dlugo, jednak najwazniejsze pytanie jest
    takie:
    - Czy jest szansa na zakotwiczenie w tej firmie na dluzej, pracowac i
    rozwijac sie przy tym, uczac sie nowych rzeczy, ktore przeloza sie na
    wartosc dodana dla firmy.
    Czy SIMPLE ma szanse przetrwania i rozwoju, jak dlugo bedzie jeszcze
    istniec, co jesli nastepny rok bedzie tak zly jak obecny ?

    Czy na te pytania wogole istnieja odpowiedzi ?
    Jak sadzicie ?

    Pozdrawiam
    Stojacy na rozdrozu
    Serwisant