PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca w firmie SIMPLE S.A.

  • 11. Data: 2002-12-19 22:27:29
    Temat: Re: Praca w firmie SIMPLE S.A.
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    serwisant wrote:

    > OK, dyskutowac mozna by dlugo, jednak najwazniejsze pytanie jest
    > takie:
    > - Czy jest szansa na zakotwiczenie w tej firmie na dluzej, pracowac i
    > rozwijac sie przy tym, uczac sie nowych rzeczy, ktore przeloza sie na
    > wartosc dodana dla firmy.
    > Czy SIMPLE ma szanse przetrwania i rozwoju, jak dlugo bedzie jeszcze
    > istniec, co jesli nastepny rok bedzie tak zly jak obecny ?
    >
    > Czy na te pytania wogole istnieja odpowiedzi ?
    > Jak sadzicie ?

    Jezeli masz inne oferty to mozesz pomyslec - jezeli nie to zawsze te
    kilka miesiecy do CV i emerytury mozesz dolozyc i szukac rownoczesnie
    innej pracy.

    Co do rokowan na nastepny rok - przezyje, choc moze stan sie pogorszyc.
    Jak znam ten rynek, to czesc z ich dochodow pochodzi z serwisu,
    licencji i itp. Ten strumyczek w najlepszym razie skonczy sie wlasnie za
    ok. 2-3 lata. Prawdopodobnie ich problemem byl m.in. zbytni przerost
    kosztow bez uwzglednienia wahan we wdrozeniach a nie obsludze juz
    zainstalowanego softu. Dodatkowo wg mnie popelniaja blad nie publikujac
    wersji demo (na plytach z pism ich nie znalazlem, na ich stronie tez),
    prezentacji aplikacji nawet jako slide show itd.
    Ale widac tez pierwsze objawy poprawy - na swojej stronie szukali speca
    od obserwacji rynku. Nawet mi sie spodobalo, ale jestem za cienki do tego.
    Najwazniejsze zeby nie starali sie pchac na sile sprzedazy likwidujac
    (tnac nadmiernie koszty osobowe) inne stanowiska - po roku, dwoch
    zostana z samymi sprzedawcami bez nowego produktu.

    Flyer

  • 12. Data: 2002-12-20 22:20:54
    Od: "maropl" <m...@i...com.pl>

    "serwisant" <s...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > istniec, co jesli nastepny rok bedzie tak zly jak obecny ?
    >
    > Czy na te pytania wogole istnieja odpowiedzi ?

    Hmm, od zbyt wielu czynników zależy to czy pozostaniesz w jakiejkolwiek
    firmie
    'na dłużej'; możesz mieć zbyt niskie kwalifikacje = nie spełniasz oczekiwań
    = wylatujesz,
    ale może też być tak: masz zbyt duże kwalifikacje, stanowisz zagrożenie dla
    Twoich
    przełożonych, którzy nie potrafią zarządzać pracownikiem z taką wiedzą =
    wylatujesz :-))
    ---
    Jak sądzisz, czy firmy IT w ostatnich latach głównie zatrudniały czy
    zwalniały pracowników?
    A jeśli zwalniały, to czy trend ten się jeszcze nadal raczej utrzymuje?
    A jeśli się utrzymuje, to jaka jest przyczyna, że firma musi szukać nowych
    pracowników??

  • 13. Data: 2002-12-27 22:12:10
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 19 Dec 2002 23:27:29 +0100, flyer
    <f...@p...gazeta.pl> zakodował:

    >Najwazniejsze zeby nie starali sie pchac na sile sprzedazy likwidujac
    >(tnac nadmiernie koszty osobowe) inne stanowiska - po roku, dwoch
    >zostana z samymi sprzedawcami bez nowego produktu.

    Tylko, że ta firma prowadzi właśnie taką politykę. Przez to system,
    który w wersji roboczej w nazwie miał 99 wyszedł na rynek dopiero w
    zeszłym roku - a chyba nie trzeba wyjaśniać, jaką różnicę sprzedaży i
    utratę rynku taki poślizg oznaczał. Do tego rozgrywki personalne,
    coraz mniej ciekawa atmosfera, wycofanie z oferty dużego systemu ERP
    Rossa, wprowadzenie do oferty nibySAPa (nie słyszałem pozytywnej
    opinii na temat firmowanego przez SAPa Business One).
    Klimat oczywiście zależy od bezpośrednich współpracowników i
    przełożonych, więc trudno to generalizować, ale trudno tryskać
    optymizmem i dobrym humorem.
    Wersji demo nie ma, bo trzeba sporo się napracować, żeby takową
    stworzyć, a pracy nie brakuje (co nie przeszkadza w zwolnieniach).
    Instalacja programu i postawienie bazy nie jest takie banalne i
    oznacza, że user może być na tyle w temacie, że wynajdzie braki i
    błędy w programie, a jak jest organizowana prezentacja, to rzeczy
    pokazywane można podszlifować, poprawić i obejść problemy.

    Generalnie - na pewno praca lepsza niż żadna, co nieco można się
    nauczyć, ale na dłuższe zakotwiczenie lepiej nie liczyć (albo będziesz
    za dobry, albo za drogi, albo za cienki, albo nadepniesz komuś na
    odcisk itd). Większa część branży wygląda niezbyt ciekawie, a Simple
    nie należy do najlepiej sobie radzących firm.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 14. Data: 2002-12-29 12:27:53
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Kaizen wrote:

    > Tylko, że ta firma prowadzi właśnie taką politykę.

    Zauwazylem po postach na grupie i informacji o tym jak zlikwidowali
    spolke rzezbiaca w Oraclu.

    > Przez to system,
    > który w wersji roboczej w nazwie miał 99 wyszedł na rynek dopiero w
    > zeszłym roku - a chyba nie trzeba wyjaśniać, jaką różnicę sprzedaży i
    > utratę rynku taki poślizg oznaczał.

    Dlatego MS nie nazywa juz swoich systemow datami (po swoich wpadkach) -
    wejscie systemu oznaczonego np. win 2001 w 2003 zniecheca nabywcow
    niezaleznie od mozliwosci systemu. Ale nie oznacza to, ze system 99 jest
    jakis gorszy --> gro uzytkownikow nie uzywa nowych zabawek robionych na
    potrzeby kampani marketingowych i nowych technologi robionych po to,
    zeby sie cos w branzy ruszalo. Najwazniejsze zeby dobrze liczylo - i
    rownie dobrze moze to byc nawet system DOSowy --> np. raport w html
    zawsze da sie wygenerowac, a wtedy mozna korzystac z prawie wszystkich
    aplikacji biurowych --> bez zbednej meki programistow otrzymuje sie
    kolorowe i rozbudowane raporty.

    Dodatkowo niektore firmy (nie wiem czy SIMPLE tez) podejmuja iscie
    heroiczne proby wprowadzania wlasnych systemow bazowych majac pod nosem
    gotowe produkty --> to tez kosztuje. Jak wskazuje doswiadczenie na
    rozwoj takich systemow stac glownie duze firmy (nie mowie oczywiscie o
    systemach Open Source czy Freeware). SAP nie zrobil takiego bledu i
    dobrze na tym wyszedl --> oferuje glownie wiedze. Dodatkowo ciekaw
    jestem jak wyglada w Polsce zestawienie: systemy zintegrowane i systemy
    "w czesciach" a rynek nabywcow duzych, malych, srednich --> stawiam na
    to, ze w zaleznosci od wielkosci firmy wykazuja one rozne preferencje.

    Tudziez jeszcze podstawowy blad polegajacy na tworzeniu ogromnych
    zintegrowanych systemow przy braku nabywcow na okrelone komponenty.

> [...]
    > Rossa, wprowadzenie do oferty nibySAPa (nie słyszałem pozytywnej
    > opinii na temat firmowanego przez SAPa Business One).

    Coz, ja od znajomych uzytkownikow (nie wdrozeniowcow i adminow) jak na
    razie nie slyszalem pozytywow nt. duzego SAPa ;).

> [...]
    > błędy w programie, a jak jest organizowana prezentacja, to rzeczy
    > pokazywane można podszlifować, poprawić i obejść problemy.

    U mnie na pokazie SAP sie troche sypnal ;). Ale moze nie demo, ale
    chociaz prezentacja w slide show. Ja na przyklad do teraz nie wiem nawet
    jaki rodzaj menu ma SIMPLE --> hierarchiczno-wsadowy jak SAP czy menu
    opuszczane.

    Flyer

  • 15. Data: 2002-12-30 12:00:43
    Od: "leszek " <s...@N...gazeta.pl>

    Kaizen <x...@c...sz> napisał(a):

    > Rossa, wprowadzenie do oferty nibySAPa (nie słyszałem pozytywnej
    > opinii na temat firmowanego przez SAPa Business One).

    Jest to produkt całkowicie odmienny od R/3. Według tego co mówił pracownik
    SApa, to szukano produktu podobnego w filozofii działania do R/3. Jak
    oglądałem wersję demo, to kilka razy się posypała. Gdy mówiłem o tym
    pracownikowi SAPa, bagatelizując problem, że to pewnie wersja demo, to
    wyraził niedowierzanie i powiedział, że niemożliwe, bo to jest
    wersja "release".
    Sam produkt jest jaki jest. Wygląda ładnie. Wadą jest to, że jest bardzo
    okrojony - jest to w zasadzie księgowośc, sprzedaż i jakaś mała produkcja.
    Brakuje na przykład: środków trwałych, kadr i płac, nie zauważyłem żadnej
    obsługi kasy, przelewów itp itd. Według opinii SAPa jest to celowe - oni
    sprzedają "szkielet", do którego partner dodaje jakieś swoje rozwiązania (na
    przykład płace). Według mnie "goły" produkt się do niczego nie nadaje - po co
    komu sama księgowość. Wadą jest także duża cena - 1000 EURO za stanowiska dla
    SAPA. Jeśli weźmiesz cztery stanowiska + prowizja sprzedawcy, to otrzymujesz
    np. 5000 EURO - 20000 złotych. Sama licencja, bez usług. A za te pieniądze
    masz tylko księgowość + sprzedaż.

  • 16. Data: 2002-12-30 13:04:23
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    leszek wrote:

> [...]
    > np. 5000 EURO - 20000 złotych. Sama licencja, bez usług. A za te pieniądze

    Jezeli sie nie myle (niestety wlasne materialy zostawilem w calosci w
    ostatniej firmie) to jest to i tak taniej niz pelnoprawny klient w duzym
    SAPie (gwoli wyjasnienia - w SAPie istnieja trzy rodzaje klientow
    zroznicowanych cenowo i w prawach dostepu/modyfikacji).

    Flyer