PracaGrupypl.praca.dyskusje › Baan

  • 1. Data: 2002-12-11 11:28:35
    Temat: Baan
    Od: p...@g...pl (pms1)

    Czy kto? wie co si? dzieje z Baanem ?

  • 2. Data: 2002-12-11 15:15:26
    Temat: Re: Baan
    Od: p...@g...pl (pms1)

    p...@g...pl (pms1) wrote in message
    news:<93b07125.0212110328.17fb7611@posting.google.co
    m>...
    > Czy ktos wie co sie dzieje z Baanem ?

    Jeszcze nie tak dawno czolowka rozwiazan ERP byla nastepujaca:
    SAP, BAAN, Oracle, IFS ...
    Jak sadzicie czy Baan bedzie sie jeszcze liczyl na rynku ?

    pms1

  • 3. Data: 2002-12-11 21:34:58
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    pms1 wrote:

    > Jeszcze nie tak dawno czolowka rozwiazan ERP byla nastepujaca:
    > SAP, BAAN, Oracle, IFS ...
    > Jak sadzicie czy Baan bedzie sie jeszcze liczyl na rynku ?

    Niestety nie jestem z branzy.
    - Wiem, ze firma skladajaca dwa lata temu oferte na Baana w mojej firmie
    miala duze klopoty z plynnoscia finansowa (niestety nie pamietam nazwy
    firmy - byla Duuuuuza - miala zielone logo chyba z listkiem);
    - w ofertach pracy z ostatnich 2 miesiecy nie spotkalem nazwy Baan ani
    Teta - Oracla a i owszem, ale z tego co sie orientuje SAP mozna postawic
    na bazach Oracla, wiec sa to czesciowo produkty polaczone;
    - Czesc wiedzy nt. tego rynku kiedys zaczerpnalem z archiwum
    Computerworlda albo PC Kuriera - polecam. Bylo tam rowniez podsumowanie
    przebiegu trendow na tym rynku.

    Flyer

  • 4. Data: 2002-12-12 10:08:23
    Od: p...@g...pl (pms1)

    flyer <f...@p...gazeta.pl> wrote in message

    > Wiem, ze firma skladajaca dwa lata temu oferte na Baana w mojej firmie
    > miala duze klopoty z plynnoscia finansowa

    Na tym niestety polega paradoks Baana, kilka lat temu kiedy partnerzy
    sprzedajacy Baana radzili sobie calkiem dobrze Baan wycofal sie z
    rynku polskiego. W tamtym roku oficjalnie powrocil otwierajac biuro w
    Warszawie, jednak starzy partnerzy sie wykruszyli a nowi nie bardzo
    chca sie angazowac pelna para po takim numerze.

    > w ofertach pracy z ostatnich 2 miesiecy nie spotkalem nazwy Baan ani
    > Teta - Oracla a i owszem

    Jest mnustwo specjalistow od Baana na rynku, ludzi z ogromna wiedza i
    doswiadczeniem, jesli udaloby sie firmie odzyskac twarz to i oferty
    zaczelyby sie pojawiac. Pytanie czy latwiej wejsc zupelnie nowej
    firmie na rynek duzych integratorow, czy odzyskac pozycje tej ktora
    dala ciala ?

    ale z tego co sie orientuje SAP mozna postawic
    > na bazach Oracla, wiec sa to czesciowo produkty polaczone;

    masz niewatpliwie racje, jednak Oracle oprocz bazy danych i wielu
    innych produktow oferuje rownierz aplikacje klasy ERP - Oracle
    Financial a to czyni SAP-a i Oracle konkurentami w tym obszarze.
    Aczkolwiek sadze, ze sie niezle dogaduja. ;)

    - Czesc wiedzy nt. tego rynku kiedys zaczerpnalem z archiwum
    > Computerworlda albo PC Kuriera - polecam. Bylo tam rowniez podsumowanie
    > przebiegu trendow na tym rynku.

    Zgadzam sie to dobre zrodlo, aby byc na biezaco dorzucilbym jeszcze
    Teleinfo - www.teleinfo.com.pl

    Pozdrawiam
    pms1