PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca - programista

  • 1. Data: 2005-11-15 12:45:42
    Temat: Praca - programista
    Od: "tk" <t...@o...pl>

    Witam,

    Pozostalo mi 2 lata do zakonczenia studiow (informatyka), interesuje sie
    programowaniem. Mam pytanie do grupowiczow jakiej technologii, jezyka
    programowania warto sie dzis uczyc, poznawac ? Za wszelkie sugestie wraz z
    uzasadnieniem z gory dziekuje.

  • 2. Data: 2005-11-15 13:04:06
    Temat: Re: Praca - programista
    Od: "Jarod" <b...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > programowaniem. Mam pytanie do grupowiczow jakiej technologii, jezyka
    > programowania warto sie dzis uczyc, poznawac ? Za wszelkie sugestie wraz z

    To zalezy co chcesz robic, chcesz byc programista WWW, aplikacji windowsa ,
    czy robic oprogramowanie do telefonow i PDA ? A moze pisac sterowniki itp. ?
    Jak chcesz zobaczyc na co jest zapotrzebowanie to wpisz na jakims serwisie o
    pracy , zeby szukal "programista" i sobie przejrzysz oferty. Ogolnie rzecz
    biorac musisz znac, jezyk + baze danych + SQL.
    Jarod

  • 3. Data: 2005-11-15 13:16:44
    Od: "Jackare" <j...@i...pl_wytnijto_>

    ? Za wszelkie sugestie wraz z
    > uzasadnieniem z gory dziekuje.

    Moda zatacza koła i powraca, więc tylko i wyłącznie turbo pascal 5.5

    jackare
    Bytom

  • 4. Data: 2005-11-15 13:21:27
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    tk napisał(a):
    > Pozostalo mi 2 lata do zakonczenia studiow (informatyka), interesuje sie
    > programowaniem. Mam pytanie do grupowiczow jakiej technologii, jezyka
    > programowania warto sie dzis uczyc, poznawac ?
    Warto poznawac te technologie i jezyki programowania, ktore beda
    wykorzysytwane przez najblizszych kilka(nascie/dziesiat) lat.
    A to jakie ta sa technologie, jezyki, to juz pytanie do wrozki, ale ta
    akurat ma wolne.
    A poza tym temat troche trollowato-filozoficzny. No i bylo juz cos na
    temat tutaj albo na pl.comp.programming.

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 5. Data: 2005-11-15 14:26:55
    Od: jerry <j...@i...pl>

    > Pozostalo mi 2 lata do zakonczenia studiow (informatyka), interesuje sie
    > programowaniem. Mam pytanie do grupowiczow jakiej technologii, jezyka
    > programowania warto sie dzis uczyc, poznawac ?

    Takie pytania nie mają większego sensu. Ja inaczej bym do tego podchodził.
    Interesujesz się programowaniem - więc poznanie zasad programowania
    proceduralnego, potem obiektowego pozwoli Ci zrealizować swoje
    zainteresowania na wielu platformach, czy to Win32, .Net, JVM, Unix. To
    która bęzie na topie za 2 lata nie ma teraz większego znaczenia.
    Na studiach przede wszystkim "naucz się programować", realizować
    algorytmy, właściwie dobierać struktury danych, korzystaj z wielu
    narzędzi i technologii, poznasz mocne i słabsze strony poszczególnych
    rozwiązań bo tylko wtedy (studia) tak naprawdę masz na to czas. Naucz
    się zasad programowania aplikacji systemowych ale też i Internetowych.
    Może w międzyczasie załapiesz pracę i jeszcze bardziej zgłębisz jakiś temat.
    Gdy jesteś doświadczonym programistą opanowanie semantyki innego języka
    nie jest problemem, a wręcz przyjemnością.

    Poza tym kierując się modą, nie zawsze trafisz w to o co tak naprawdę
    biega - zarobki. Kumpel zapodał mi przykład z departamentu IT banku w
    którym pracuje jako PM. Programistów Java jest tam kilkudziesięciu.
    Panuje system rotacyjny, bo to najczęściej studenci, bądź pracownicy
    firm pośredniczących. Zarobki jakie są wtedy każdy wie. Tymczasem trzeba
    było coś poprawić w systemie obsługi kart kredytowych napisanym w
    języku....COBOL. 3 mieisące wisiało ogłoszenie i nic, aż zjawia się
    pacjent co to nie wiedzieli czy przyszedł wymieniać świetlówki, czy
    opróżniać popiołki - wygląd na to wskazywał, ot pierwsze wrażenie. On
    jednak co dzień rano podłączał laptopka i coś rzeźbił, za co kasował 12k
    PLN/tydzień. Po 3 tygodniach system działał cacy. Pacjent spakował
    zabawki i pojechał do Gdańska na kolejne zlecenie.

    Nie zawsze modne i na topie znaczy opłacalne.
    Pozdrawiam,

  • 6. Data: 2005-11-15 14:39:10
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

    Jackare napisał(a):

    > Moda zatacza koła i powraca, więc tylko i wyłącznie turbo pascal 5.5

    Che che niezłe, niezle :)
    Nie wiem czy zartowałeś czy tez mowiles powaznie, ale to nie istotne-
    spodobało mi się.

    --
    czarny
    http://www.ef2.prv.pl

  • 7. Data: 2005-11-15 14:39:28
    Od: "Darek" <d...@w...pl>

    Użytkownik "jerry" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Nie zawsze modne i na topie znaczy opłacalne.
    > Pozdrawiam,

    Dokladnie. Wazne jest to zeby robic cos z pasja, i zeby miec swoja dzialke
    wiedzy, ktora zna sie doglebnie. Technologia ma tak naprawde drugorzedne
    znaczenie.

  • 8. Data: 2005-11-15 14:46:31
    Od: "LPoD" <c...@p...irc.pl.wytnij.pfff>

    Użytkownik "jerry" <j...@i...pl> napisał:

    > Tymczasem trzeba było coś poprawić w systemie obsługi
    > kart kredytowych napisanym w języku....COBOL.

    No właśnie. COBOL, Fortran, Lisp - to są ciekawe języki. :)
    A i w Delhi powstało całkiem sporo dużych systemów,
    dlatego ten post wyżej, w którym ktoś radzi uczyć się
    Turbo Pascala, wcale nie musi być żartem. ;)

    ch.

  • 9. Data: 2005-11-15 15:01:28
    Od: Paweł 'Styx' Chuchmała <s...@t...ds.pwr.wroc.pl>

    Jackare napisał(a):

    > ? Za wszelkie sugestie wraz z
    >>
    > Moda zatacza koła i powraca, więc tylko i wyłącznie turbo pascal 5.5

    Z tym fatalnym ide? Niech sobie oszczędzi katorgi i zacznie od 7.0.

    Pozdr,

    --
    Paweł 'Styx' Chuchmała
    styx at irc pl

  • 10. Data: 2005-11-15 15:13:12
    Od: Michał <m...@s...net>

    jerry wrote:
> [...]
    > PLN/tydzień. Po 3 tygodniach system działał cacy. Pacjent spakował
    > zabawki i pojechał do Gdańska na kolejne zlecenie.

    A to się zgadza. Na programistów RPG, QL, Cobol nadal jest duże
    zapotrzebowanie w instytucjach finansowych i dużych firmach. I mimo, że
    część firm nie mających naprawdę dużych systemów ma już plany ucieczki z
    iSeries i DB2/400 na J2EE/Oracle, to przecież nikt w bankach z
    mainframów i Cobolowych systemów do obsługi transakcji nie zrezygnuje
    ;). Anyway, nie mam pomysłu, jak się nauczyć programowania w tym na
    uczelni czy w domu :>.

    pozdrawiam,
    --
    mgl