PracaGrupypl.praca.dyskusje › Podwyżka, ile?

  • 1. Data: 2005-11-14 18:55:57
    Temat: Podwyżka, ile?
    Od: seba <s...@w...wroc.pl>

    Witam.
    O jaki procent można poprosić o podwyżkę?
    Firma dużo kasy dzięki moim 'wynalazkom' oszczędza co miesiąc. Myślę,
    że czas na podwyżkę.
    Uważacie, że 15% to dobry strzał?
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2005-11-14 20:03:19
    Temat: Re: Podwyżka, ile?
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 14 Nov 2005 19:55:57 +0100, seba <s...@w...wroc.pl> wklepał(-a):

> [...]
    >O jaki procent można poprosić o podwyżkę?
    >Firma dużo kasy dzięki moim 'wynalazkom' oszczędza co miesiąc. Myślę,

    Policz sobie, czy obecna pensja (brutto oczywiście) + 15% to jest to, o co ci
    chodzi...

  • 3. Data: 2005-11-14 20:46:16
    Od: "Jarod" <b...@N...gazeta.pl>

    > O jaki procent można poprosić o podwyżkę?
    > Firma dużo kasy dzięki moim 'wynalazkom' oszczędza co miesiąc. Myślę,
    > że czas na podwyżkę.
    > Uważacie, że 15% to dobry strzał?

    To zalezy ile zarabiasz , tez po czesci i jak duza jest ta firma. Jesli dla
    firmy nie bedzie duzym obciazeniem np. +25% to mozesz tez o tyle poprosic.
    Kolejna kwestia jaka jest roznica miedzy Twoimi poborami , a np. Twojego
    przelozonego, bo w wielu firmach jest tak, ze nie mozesz zarabiac wiecej niz
    Twoj kierownik. Ogolnie im lepsze masz argumenty i im trudniej bylo by Cie
    zastapic to o tym wieksza podwyzke mozesz sie starac.
    Jarod

  • 4. Data: 2005-11-15 07:47:02
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    seba napisał(a):

    > Uważacie, że 15% to dobry strzał?

    Uważam, że 300% albo i 300000% to dobry strzał. A tak na serio, jest
    taka zasada negocjacji: sky is the limit, co oznacza, że negocjujesz do
    takiego poziomu, jaki uda Ci się osiągnąć i nie martwisz się o górne
    granice.

    Czy te 15% więcej to kwota, która Cię interesuje, czy jest to
    propozycja, jaką chcesz złożyć szefowi? W pierwszym przypadku powinieneś
    podać wiekszą kwotę, w drugim - nastaw się na podwyżkę rzędu 10% albo 5%
    albo mniejszą. W obu wariantach nastaw się na to, że w ogole nie
    dostaniesz podwyżki. I wówczas warto pomyśleć o tzw. BATNA, czyli
    korzystnej dla Ciebie alternatywie, na którą szef może się zgodzić (np.
    dodatkowy deputat albo lepszy sprzęt wykorzystywany w pracy etc.).

    pozdr.
    m.

  • 5. Data: 2005-11-15 15:50:38
    Od: "zil" <n...@w...biz.pl>

    Użytkownik "Maciek Sobczyk" <m...@d...doPLer> napisał w wiadomości

> [...]
    > korzystnej dla Ciebie alternatywie, na którą szef może się zgodzić (np.
    > dodatkowy deputat albo lepszy sprzęt wykorzystywany w pracy etc.).

    W dzisiejszych czasach gdy kazdy tnie koszty negocjacje do gornych granic sa
    rownoznaczne z sytucja gdy pracodawca zacznie szukac alternatywy, czyli
    innego kandytata na geniusza.

  • 6. Data: 2005-11-15 20:01:05
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    zil napisał(a):
    > W dzisiejszych czasach gdy kazdy tnie koszty negocjacje do gornych granic sa
    > rownoznaczne z sytucja gdy pracodawca zacznie szukac alternatywy, czyli
    > innego kandytata na geniusza.
    Miałem na myśli to, aby nie frapować się górną granicą, tylko próbować
    wynegocjować jak najwięcej.

    pozdr.
    m.

  • 7. Data: 2005-11-20 11:18:33
    Od: seba <s...@w...wroc.pl>

    Maciek Sobczyk napisał(a):

> [...]
    > korzystnej dla Ciebie alternatywie, na którą szef może się zgodzić (np.
    > dodatkowy deputat albo lepszy sprzęt wykorzystywany w pracy etc.).

    "Chcesz indyka żądaj byka"
    Interesuje mnie bardziej jakie podwyżki są normą.
    Pierwsza praca i pierwsza podwyżka.

  • 8. Data: 2005-11-20 11:38:48
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    seba napisał(a):

    > "Chcesz indyka żądaj byka"
    > Interesuje mnie bardziej jakie podwyżki są normą.
    > Pierwsza praca i pierwsza podwyżka.
    Oj nie wiem :) To wie Twój szef (ile chce dać) i wiesz Ty (ile chcesz
    dostać).

    pozdr.
    m.

  • 9. Data: 2005-11-20 11:42:52
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 20 Nov 2005 12:18:33 +0100, seba <s...@w...wroc.pl> wklepał(-a):

    >"Chcesz indyka żądaj byka"
    >Interesuje mnie bardziej jakie podwyżki są normą.
    >Pierwsza praca i pierwsza podwyżka.

    Nie ma Polskiej Normy na to. :-D