PracaGrupypl.praca.dyskusje › rekrutacja a BIP

  • 1. Data: 2005-11-15 08:00:19
    Temat: rekrutacja a BIP
    Od: "Darek" <b...@m...pl>

    jak wiadomo Urzedy Miejskie robia teraz konkursy na stanowiska i maja
    obowiazek umieszczania informacji o tym w Biuletynie Informacji Publicznej.

    Mam jednak watpliwosci czy maja prawo umieszczac moje imie i nazwisko jako
    osoby spelniajacej kryteria lub tez osoby ktora dostala sie do kolejnego
    etapu rozmow. Przeciez powrzechnie wiadomo ze takie konkursy sa fikcja, a
    wziecie w nich udzialu to tylko ryzyko.
    A ryzyko tego typu, ze moj aktualny pracodawca moze sie dowiedziec z BIP ze
    poszukuje pracy !!! A tego chyba nikt nie chce, az do momentu az sam zlozy
    wypowiedzenie nie prawdaz ?

  • 2. Data: 2005-11-15 14:47:51
    Temat: Re: rekrutacja a BIP
    Od: "paollo" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Darek" <b...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    ze
    > poszukuje pracy !!! A tego chyba nikt nie chce, az do momentu az sam zlozy

    witam,
    oczywiście: ma Pan rację, z "ludzkiego" punktu widzenia
    a jednak zgodnie z art. 3a.1 Ustawy o zmianie ustawy o pracownikach
    samorządowych nabór kandydatów do jednostek samorządowych jest "otwarty i
    konkurencyjny". w tej samej ustawie - art. 3b.2 i 3 - czytamy: "Lista
    (kandydatów - przyp. paollo) zawiera imiona i nazwiska kaandydatów oraz ich
    miejsce zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego. Informacje o
    kandydatach, którzy zgłosili się do naboru, stanowią informację publiczną w
    zakresie objętym wymaganiami związanymi ze stanowiskiem urzędniczym".

    nie jest to więc niczyje "widzimisię" tylko wymóg ustawowy. IMHO całkiem
    sensowny: jeśli nie dostanę pracy, chcę wiedzieć kto ją dostał i w czym był
    ode mnie lepszy (oczywiście: oficjalnie ;-)

    pozdr.
    paollo

  • 3. Data: 2005-11-15 14:52:30
    Od: "Darek" <b...@m...pl>

    wczym by lepszy to sie Pan nie dowie ...

    A czy mozna sie odwolac od decyzji komisji ? Nie znalazlem takiego zapisu w
    regulaminie ... Bo jesli wygra kandydat zdecydowanie o gorszych
    kwalifikacjach to jak to sie ma do sprawoedliwego konkursu ???

  • 4. Data: 2005-11-15 15:02:33
    Od: "paollo" <p...@i...pl>

> [...]
    > regulaminie ... Bo jesli wygra kandydat zdecydowanie o gorszych
    > kwalifikacjach to jak to sie ma do sprawoedliwego konkursu ???

    nie tak szybko :-))

    w cytowanej przeze mnie ustawie, dosłownie punkt dalej czytamy: Art. 3d. 1.
    Informację o wyniku naboru upowszechnia się w terminie 14 dni
    od dnia zatrudnienia wybranego kandydata albo zakończenia procedury naboru,
    w przypadku gdy w jego wyniku nie doszło do zatrudnienia żadnego kandydata.
    2. Informacja, o której mowa w ust. 1, zawiera:
    1) nazwę i adres jednostki,
    2) określenie stanowiska urzędniczego,
    3) imię i nazwisko wybranego kandydata oraz jego miejsce zamieszkania w
    rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego,
    4) uzasadnienie dokonanego wyboru kandydata albo uzasadnienie
    niezatrudnienia żadnego kandydata na stanowisko urzędnicze.

    więc jednak się dowiem :-)

    a że i tak będą ściemy i zatrudnianie "swoich"...?
    dla mnie to nie argument. ta ustawa jest krokiem w dobrym kierunku, po
    prostu

    pozdr.
    paollo

  • 5. Data: 2005-11-15 15:03:36
    Od: "Darek" <b...@m...pl>

    czy jednak nie nalezalo by walczyc " o swoje" ?
    nic nie da ta ustawa jesli nie da sie podwazyc wyboru komisji ... przciez to
    jak zamowienie publiczne, kazdy powinien miec prawo do protestu ...