PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca - programista

  • 11. Data: 2005-11-15 17:30:26
    Temat: archaiczny COBOL i RPG ??
    Od: "Pegaz" <k...@p...onet.pl>

    a ten projekt COBOL-owy to we Wrocławiu ?
    Jeśli tak, to nadal wisi to ogłoszenie :)
    http://www.itkontrakt.pl/index.php/Firma/O_nas/conte
    nt/view/74/81/lang,pl/

    > A to się zgadza. Na programistów RPG, QL, Cobol nadal jest duże
    > zapotrzebowanie w instytucjach finansowych i dużych firmach. I mimo, że
    > część firm nie mających naprawdę dużych systemów ma już plany ucieczki z
    > iSeries i DB2/400 na J2EE/Oracle, to przecież nikt w bankach z
    > mainframów i Cobolowych systemów do obsługi transakcji nie zrezygnuje

    Faktycznie, plany ucieczki z AS/400 mają firmy, ale chyba raczej "krajowe".
    Jeśli firma jest oddziałem światowego koncernu, a centrala pracuje na
    iSeries, to IMHO oddział polski także pracuje i nadal będzie pracował na tej
    maszynie

    pozdrawiam
    Pegaz.

    -----
    Amatorzy zbudowali Arkę, a profesjonaliści Titanic-a.

  • 12. Data: 2005-11-15 17:44:41
    Temat: Re: Praca - programista
    Od: adasiek <p...@p...wp.pl>

    "tk" <t...@o...pl> wrote in news:dlcl9o$mh9$1@inews.gazeta.pl:

    > Witam,

    czesc;

    > Pozostalo mi 2 lata do zakonczenia studiow (informatyka), interesuje
    > sie programowaniem. Mam pytanie do grupowiczow jakiej technologii,
    > jezyka programowania warto sie dzis uczyc, poznawac ? Za wszelkie
    > sugestie wraz z uzasadnieniem z gory dziekuje.

    dlaczego zadales pytanie na pl.praca.dyskusje?? na tej grupie rozmawia
    sie o stosunkach miedzy pracodawcami a pracownikami; to naprawde nie ma
    zwiazku z zadna wiedza dziedzinowa, ktora sie wykorzystuje na danych
    stanowiskach;

    adas;

  • 13. Data: 2005-11-15 17:56:55
    Temat: Re: archaiczny COBOL i RPG ??
    Od: Michał <m...@s...net>

    Pegaz wrote:

> [...]
    > iSeries, to IMHO oddział polski także pracuje i nadal będzie pracował na tej

    Otóż i centrale korporacji dostrzegają ograniczenia w rozbudowie, a
    przede wszystkim utrzymaniu systemów na tej platformie. Szczególnie te,
    których działy IT same tworzyły soft, a nie kupowały go za ciężką
    kapuchę, jak instytucje finansowe. Ostratnie podrygi to WebFacing i
    wystawianie DB2/400 przez webserwisy, ale to przeciez i tak slepa
    uliczka. A milionów wydanych na AS/400 szkoda... ;)

    pozdrawiam,
    --
    mgl

  • 14. Data: 2005-11-15 20:15:38
    Od: d...@g...pl

    > Warto poznawac te technologie i jezyki programowania, ktore beda
    > wykorzysytwane przez najblizszych kilka(nascie/dziesiat) lat.
    > A to jakie ta sa technologie, jezyki, to juz pytanie do wrozki, ale ta
    > akurat ma wolne.

    Czesc, jestem wrozka i wroze ze assembler :P

  • 15. Data: 2005-11-15 20:34:18
    Od: Michał <m...@s...net>

    tk wrote:

> [...]
    > programowaniem. Mam pytanie do grupowiczow jakiej technologii, jezyka
    > programowania warto sie dzis uczyc, poznawac ? Za wszelkie sugestie wraz z

    Wiesz, jak jest... eksperci w każdej dziedzinie znajdą świetną pracę,
    szarakom za to najlepiej w tym, co najpopularniejsze (c++, java, .net,
    php). Nie wiem, kim Ty chcesz być.

    pozdrawiam,
    --
    mgl

  • 16. Data: 2005-11-15 20:44:39
    Od: "tk" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Michał" <m...@s...net> napisał w wiadomości

    > Wiesz, jak jest... eksperci w każdej dziedzinie znajdą świetną pracę,
    > szarakom za to najlepiej w tym, co najpopularniejsze (c++, java, .net,
> [...]

    Czyli co ?? najlepiej uczyc sie jezykow najmniej popularnych ?

  • 17. Data: 2005-11-15 21:08:06
    Od: Michał <m...@s...net>

    tk wrote:
    > Czyli co ?? najlepiej uczyc sie jezykow najmniej popularnych ?

    Na studiach najlepiej jest:
    - poznawać ludzi i bawić się ze znajomymi, cieszyć się swobodą życia,
    zakochać się, planować i marzyć, oddawać się swojemu hobby niezwiązanemu
    z komputerami (ważna sprawa!), dbać o kondycję fizyczną (!) i nie
    przeginać z pracą (co nie znaczy, że nie pracować), bo do emerytury
    jeszcze zdążysz się napracować,
    - korzystać z wolnego czasu, jakie daje te 20h zajęć w tygodniu, i
    interesować się nowościami poza uczelnią (codzienna lektura ulubionych
    serwisów branżowych),
    - poważnie podchodzić do przedmiotów, które uczą podstaw analizy i
    projektowania (software, bazy, hurtownie), UML, wzorców GoF i
    architektonicznych, kierowania projektem informatycznym od strony
    biznesowej i metodyk stricte informatycznych,
    - nauczyć się porządnie jednego języka obiektowego,
    - znaleźć i opisać problem, przeanalizować, zaproponować rozwiązanie,
    zaprojektować, zaimplementować, przetestować i wdrożyć realne solution,
    spróbować je poutrzymywać przez jakiś czas; i nie od bańki, ale
    metodycznie ("metodycznie" od "metodyka"). Łyknięcie czegoś nowego nie
    będzie wtedy dużym problemem.

    A to, czy będziesz potem wymiataczem od hurtowni, który bierze 50k PLN
    od projektu kostki ;), czy wymiataczem od Java czy .NET, który pracuje w
    IBM czy Microsoft, to już Twój wolny wybór. I właśnie spełnienie tych
    punktów powyżej choć w części czyni ten wybór wolnym.

    pozdrawiam,
    --
    mgl

  • 18. Data: 2005-11-16 12:06:54
    Od: "Bronek Kozicki" <b...@r...pl>

    tk <t...@o...pl> wrote:

    > Czyli co ?? najlepiej uczyc sie jezykow najmniej popularnych ?

    nie. Uczyć się tego, w czym dobrze się czujesz = wtedy masz szansę
    zostać ekspertem. Dopóki nie potrafisz określić co to takiego - ucz się
    tego co da Ci szansę zatrudnienia. Po kilku zmianach pracy będziesz już
    z grubsza widział w czym *masz ochotę* się specjalizować. I tylko ta
    *ochota* się liczy. Acha, i mały hint dot. konkretnego języka ;) jeżeli
    chcesz dobrze poznać C++, to nie zaczynaj od zabawy z programowaniem GUI
    (BCB czy Visual), Javy, .NET czy C. Te języki tak mocno różnią się
    filozofią od C++, że przesiadka jest gwarantem mizernych efektów.

    B.

    PS. skonfiguruj swój czytnik, niżej napisane jak

    --
    Czy wiesz co to jest MIME? Zobacz http://www.grush.one.pl/mime

  • 19. Data: 2005-11-17 23:25:10
    Od: cartman <cartman@___neostrada.pl>

    badzio wrote:

> [...]
    > wykorzysytwane przez najblizszych kilka(nascie/dziesiat) lat.
    > A to jakie ta sa technologie, jezyki, to juz pytanie do wrozki, ale ta

    za kilkanascie / kilkadziesiat lat te technologie beda juz mocno
    przestarzale i trzeba bedzie uczyc sie nowych.

  • 20. Data: 2005-11-18 06:21:49
    Od: "Jarod" <b...@N...gazeta.pl>

    > za kilkanascie / kilkadziesiat lat te technologie beda juz mocno
    > przestarzale i trzeba bedzie uczyc sie nowych.

    Nie ... uczyc to sie trzeba caly czas ! No przynajmniej jak chcesz
    prezentowac jakis poziom :)
    Jarod