PracaGrupypl.praca.dyskusje › PIEPRZONY KRAJ! - TRZEBA UCIEKAC !!!!!!!!!!

  • 711. Data: 2002-12-26 08:40:54
    Temat: Re: PIEPRZONY KRAJ! - TRZEBA UCIEKAC !!!!!!!!!!
    Od: Shrek <l...@w...pl>

    Dnia 26 gru 2002, Adam Płaszczyca <_...@i...pl> zapodal(a):

    > No to sie zkupiam i zauważam, że brak socjalnych obciążeń powoduje,
    > że chęć do pracy powoduje, że człowiek się bogaci, a niechęć, że
    > biednieje. IMHO jest to sprawiedliwe.

    No i masz racje. Nie pierwszy raz to w dyskusji z toba pisze. Chodzi o to,
    zeby miec racje i pomysl jak to zrealizowac. Twoje proste recepty maja to
    do siebie, ze po ich realizacji kamien na kamieniu nie zostanie.

    > Zapomniałem dać odnośnika - a to cytat z Platona.
    > A w Stanach JESZCZE sobie radzą. I jeszcze jakieś 4-5 pokoleń
    > przeleci. I potem będzie to samo co w Niemczech - socjal zje
    > przychody.

    Ty za to chcesz zrobic cos, co rozpieprzy ten kraj w dwa lata.

    > Chcesz dokładac do nierobów - rób to. Ale nie każ innym.

    Nie chcem, ale niestety muszem. I mysle jak to logicznie rozwiazac. Ty
    masz sposob.

    > Nie, empiria pokazuje, że takie systemy się nie sprawdzają.

    Aha. Czyli tekst o 98% procentowych podatkach wzioles na powaznie. Nie
    zauwazyles ironni.

    > Empiria
    > pokazuje również, że zmniejszenie podatków powoduje zmniejszenie
    > bezrobocia. Ogólnie - im mniej państwo sie wtrąca w działalnośc
    > obywateli tym obywatelom lepiej się powodzi.

    I znow ogolnie sie z toba zgadzam. I co z tego, skoro ja chce dyskutowac
    (to sie rowniez wiaze moim zdaniem z ewolucia pogladow), a ty masz jeden i
    powtarzasz go w kolko. Ze nie hjest to takie oczywiste mowi na przyklad
    panstw skandynawskich - zeby nie bylo watpliwosci - ja nie chce tego
    przykladu nasladowac, ale nie ignoruje niewygodnych faktow.

    > Twierdziłeś, że 'tak jest zawsze'. Nie n ie jest zawsze.

    Twierdzilem, ze zawsze w kontekscie o ktorym rozmawialismy - tj wychowaniu
    dzieci. Nie zmieniaj moich slow.

    > NIe popełnię błedów, czyli moje działania przyniosą zamierzony
    > skutek.

    Nie, bo kilka, a nawet kilkanascie bledoww w procesie wychowania nie
    przekresla faktu, ze mozna dzieci wykonac dobrze. To, ze cos dziala nie
    znaczy, ze przy jego wykonaniu nie popelniono bledow - prawdopodobnie je
    naprawiono.

    > Właśnie sam tego nie dostrzegłeś - albo czarne, albo białe. Jeśli nei
    > zgadzam się z białym, to myślę, że czerne. Otóż nie. MYślę, że szare.

    Bardzo sie ciesze. Juz widzisz, ze to jest szare, ale dalej zdanie innych
    cie nie obchodzi. Ale sa juz postepy:)

    > A tyo masz pecha. A co będzie, jak d...kracja wymyśli, że to, co
    > przynosiło Ci dovchód jest nielegalne?

    A konkretnie? i nie odpowiedziales na pytanie.

    > No i? Za to u nas skazuja za obrone własnego domu.

    Ostatnio jakby uznaja winnym i odstepuja od wymierzenia kary. Ja nie
    pisalem, ze my jestesmy bez wad. Po prostu icgh zwyczaje znacznie mniej mi
    odpowiadaja.

    > Praw człowieka europejskiego. Właśnie złapałeś się.
    > Większośc europejczyków nie może zrozumieć, że to inna kultura - inne
    > cele, inne metody. I co więcej - inaczej pojmowane szczęście.
    > Obraz państw muzułamańskich budujemy na podstawie ludzi, którzy
    > wyemigrowali ze swoich krajów. To tak samo, jak Niemcy na podstawie
    > emigracji z Polski utworzyli obraz przeciętnego Polaka - pijaka i
    > złodzieja. Zdziwiłbyś się, gdyby dziewczyna pytana, czy chciałaby
    > mieszakć w Europie odpowie, że nie, bo nie będzie mogła urodzić tylu
    > dzieci, ile chce.

    Czemu sie zlapalem? Czy ja gdzies napisalem, ze jest inaczej. Prosilem o
    przyklady panstw uznawanych za cywilizowane. Ty podales przyklad z
    zupelnie innego kregu kulturowego, jako przyklad do nasladowania u nas. To
    ty sie zlapales. To, ze panuje u nich taki a nie inny system polityczny,
    ekonomiczny i spoleczny wynika z innosci ich kultury. Co do dziewczyny, to
    pewnie nie wyobraza sobie, zeby inaczej zyc. Pozwol, ze ja zostane przy
    swoich pogladach na ten temat i jakby moja zona (nie mam) puscila sie z
    innym to bedzie to nasza prywatna sprawa i panstwu oraz prawu nic do tego.
    Ok?

    > Inne cele - i dlatego pojęcie 'szczęście' jest inne. Co innego
    > potrzebne jest do życia Tobie, co innego muzułmance. Niestety,
    > większośc ludzi, tak jak Ty, chciałaby na siłę 'uszczęśliwić'
    > 'ciemiężone' kobiety islamskie. Przypomina to bardzo
    > 'uszczęśliwianie' ustrojem równości społecznej.

    Nikogo nie zamierzam na sile uszczesliwiac. Mam na ten temat swoje poglady
    i tyle. Nie zamierzam tego popierac. W wielu krajach islamskich panuja
    jeszcze dziwniejsze obyczaje. Np za cudzoluztwo sie kamieniuje - Jesli
    jestes przeciwko temu to jest uszczesliwianie na sile?

    > Wpadłem - demokracja IQ. No ale głupole nie zgodza się.

    Juz dyskutowalismy. Nie odpisales. Dodam jeszcze jedno pytanie. Skad u
    ciebie przekonanie, ze jesli ktos ma wysokie IQ to bedzie dozyl do rozwoju
    kraju i spoleczenstwa, a nie do osiagniecia wlasnych korzysci? Po reszte
    watpliwosci zapraszam do posta, w ktorym twoj system krytykowalem.

    Pozdr. Shrek.

  • 712. Data: 2002-12-26 08:45:54
    Od: Shrek <l...@w...pl>

    > Jeśli pracownicy sie nie zgodzą, to pracodawca ma możliwość - albo
    > dać więcej, albo zamknąc interes.

    Zgadza sie tu dzialaja zwykle prawa podazy i popytu. Podobnie jak teraz. I
    co to ma wspolnego czy bedzie jeleniem czy nie. Pozatym napisales, ze
    jesli 100% pracownikow bedzie jeleniami. NIe 100% a 30 wystarczy.

    > Ciekawe, bo IMHO całe prawo to umowa wzajemna obywateli danego
    > Państwa.

    Myslalem, ze masz na mysli pracodawce i pracownika.

    Pozdr. Shrek.

  • 713. Data: 2002-12-26 11:13:36
    Od: "Janusz Kesik" <j...@g...pl>

    > Jeśli pracownicy sie nie zgodzą, to pracodawca ma możliwość - albo dać
    > więcej, albo zamknąc interes.

    Obawiam się że w dzisiejszych realiach raczej wymieni 100% załogi niż
    zastosuje którekolwiek z wymienionych rozwiązań. :-/

    JK

  • 714. Data: 2002-12-27 10:06:52
    Temat: Re: co trzeba umiec zeby znalezc prace (bylo pieprzony kraj..)
    Od: No Name <v...@w...pl>

    > Nie wyobrażam sobie, aby do zakupu np. kompilatora, czy środowiska
    > programistycznego, czy np. serwera bazodanowego miał nakłaniać mnie ktoś,
    > kto nie ma dogłębnej wiedzy w tym zakresie. Są produkty adresowane do
    > specjalistów i skutecznie sprzedawać mogą je tylko specjaliści z danej
    > dziedziny. I nie jest ważne, czy są specjalistami z wykształcenia, czy z
    > douczenia.

    Łatwiej będzie, jak rozdzielisz dwie sprawy: prezentacja produktu
    (lepiej, żeby jej nie robił lajkonik, jesteśmy zgodni) i sprzedaż
    produktu, czyli akcept osby decyzyjnej - bardzo często ta osoba nie ma
    pojęcia, co kupuje, a korzysta z opinii "technicznego" - jedyna wiedza,
    jaką nabyła o produkcie w trakcie negocjacji, to ta, że wódka była
    smaczna i zdrowa. Techniczny został zaś zapytany, czy produkt "X" jest
    odpowiedni, z komentarzem "bo on jest dobry, panie inzynieże, prawda?" I
    co, pan inżynier powie o produkcie śwatowej klasy, że to badziew?
    Do sprzedaży np. aplikacji na Oracle'u, albo SAPa czy Exacta wystarczy
    lista referencyjna - tak na prawdę ona decyduje o kupnie, a nie to, co
    program może i jakie ma wodotryski.
    Są produkty, które można sprzedać, nie mając pojęcia jak działają np.
    telewizor Sony. Osobie nietechnicznej można powiedzieć, że firma oferuje
    jako jedyna naświecie rozwiązanie z filtrem konwergencyjnym, a montaż
    odbywa się w hali o kontrolowanym ciśnieniu barycznym, co zapewnia
    powtarzalność i niezawodność na poziomie jak jeden do trzynastu
    miliardów, dlatego może odbierać więcej kanałów, niż inne telewizory, a
    konkurencja będzie to miała dopiero za trzy lata.
    Wielu sprzedawców przekazuje klientowi informacje, które są sprzeczne z
    prawami fizyki, niezgodne z dokumentacją i stanem faktycznym - często
    zabarwione tzw. VooDoo.

    Pzdr: Dogbert

  • 715. Data: 2002-12-30 17:19:31
    Od: "TS" <f...@o...pl>

> [...]
    > produktu, czyli akcept osby decyzyjnej - bardzo często ta osoba nie ma
    > pojęcia, co kupuje, a korzysta z opinii "technicznego" - jedyna wiedza,

    No to po krótkiej wymianie zdań dotarliśmy do punktu wyjścia :-)
    Toż o to mi właśnie chodziło, że do prezentacji produktu potrzebna jest
    pewna wiedza.
    Utarło się niestety, że oferty pracy typu "Przedstawiciel handlowy" itp.
    oznaczają wyłącznie akwizycję. Tymczasem zdarzają się "zapotrzebowania" na
    człowieka z wiedzą "w temacie" i nie należy z góry skreślać tego rodzaju
    ofert.

    --
    ______________________
    Pozdrawiam

  • 716. Data: 2002-12-30 17:49:30
    Od: "TS" <f...@o...pl>

    Trochę się wtrącę...

    > Ostatnio jakby uznaja winnym i odstepuja od wymierzenia kary. Ja nie
    > pisalem, ze my jestesmy bez wad. Po prostu icgh zwyczaje znacznie mniej mi
    > odpowiadaja.

    To też nikt nie każe Ci przenosić tych praw do nas. Podobnie nikt nie każe
    Ci wyjeżdżać do krajów islamskich. A jeśli już wyjedziesz, to poprostu
    uszanuj panujące u ich prawa.

    Praw zdefiniowanych przez nas. Islam definiuje inne prawa człowieka i ich
    przestrzega.

    > Czemu sie zlapalem? Czy ja gdzies napisalem, ze jest inaczej. Prosilem o
    > przyklady panstw uznawanych za cywilizowane.

    Trochę to śmieszne. Żądałeś przykładu, a ten który dostałeś Ci się nie
    podoba.
    Taki przykład: dwie miski, w jednej żółte kulki, w drugiej czerwone. Ty się
    upierasz, że czerwonych kulek nie ma, a jak ktoś pokazuje drugą miskę, to
    mówisz "Pokaż mi czerwoną kulke w pierwszej misce".
    Adam dał przykład kraju, w którym istnieje określony system podatkowy. To
    jaka tam jest kultura i obyczaje nie ma tu nic do rzeczy.

> [...]
    > jeszcze dziwniejsze obyczaje. Np za cudzoluztwo sie kamieniuje - Jesli
    > jestes przeciwko temu to jest uszczesliwianie na sile?

    Dokładnie tak.
    Możesz sobie być przeciwko wprowadzaniu tego u nas, ale jakim prawem
    występujesz przeciwko stosowaniu tego w innym kraju?

    --
    ______________________
    Pozdrawiam

  • 717. Data: 2002-12-30 20:10:50
    Od: BAH <b...@p...onet.pl>

    Dnia 25 Dec 2002 21:04:18 GMT, Adam Płaszczyca <_...@i...pl>
    napisał(a):

    >Jesli pracownicy są jelenie i się zgodzą - to naprawdę to ich sprawa.

    Przecież proponowałeś tylko zmniejszenie obciążeń
    co miało zapewnić realny wzrost.
    Teraz piszesz coś o jeleniach.

    Tylko co proponujesz tym którzy nie chcą byc jeleniami ?
    ZZ Jeleni ?

    >Państwo nie powinno ingerować w treść umów zawieranych między świadomymi
    >i dorosłymi (co znaczy - odpowiedzialnymi za własne czyny) obywatelami.

    Pracodawca nie jest obywatelem.
    Państwo ma prawo ingerować, bo jest "gwarantem" tych umów.

    Państwo nie powinno dopuszczać do uregulowań,
    które sprzyjają wyzyskowi.

    Dużo piszesz o odpowiedzialności jednak nie proponujesz
    rozwiązań, które na takie odpowiedzialne decyzje pozwalają.

    Zadaniem państwa jest stwarzać warunki by pracodawca
    zatrudniał pracobiorców a nie urządzał
    polowania na "jelenia".

    BAH
    PS.

    Jak ktoś się topi, to mówisz, ze mógł sie nauczyć pływać,
    a to jak sobie teraz macha rękami, to jego sprawa.

  • 718. Data: 2002-12-30 23:53:04
    Od: Shrek <l...@w...pl>

    Dnia 30 gru 2002, "TS" <f...@o...pl> zapodal(a):

    > Trochę się wtrącę...

    > To też nikt nie każe Ci przenosić tych praw do nas. Podobnie nikt nie
    > każe Ci wyjeżdżać do krajów islamskich. A jeśli już wyjedziesz, to
    > poprostu uszanuj panujące u ich prawa.

    No wlasnie problem polega na tym, ze Adam chce zniesc demokracje i
    przywlec ich prawa do nas. Bedziemy monarchia:) Az boje sie zapytac, kto
    bedzie krolem.

    > Praw zdefiniowanych przez nas. Islam definiuje inne prawa człowieka i
    > ich przestrzega.

    Ale my nalezymy do innego kregu kulturowego i chyba sam przyznasz, ze
    stawianie nam za wzor Arabii Saudyjskiej czy Emiratow jest pomyslem
    chybionym. Nie tylko ze wzgledu na to, ze gdyby nie ropa to pewnie dalej
    biegali by z dzidami i jezdzili na wielbladach.

    > Trochę to śmieszne. Żądałeś przykładu, a ten który dostałeś Ci się
    > nie podoba.

    No jak wyzej.

> [...]
    > Adam dał przykład kraju, w którym istnieje określony system
    > podatkowy. To jaka tam jest kultura i obyczaje nie ma tu nic do

    No dobra. Jest i co z tego wynika. Przyklad do nasladowania, bo w domysle
    o to mi chodzuilo. Chyba zypelnie nie trafiony.

    > Dokładnie tak.
    > Możesz sobie być przeciwko wprowadzaniu tego u nas, ale jakim prawem
    > występujesz przeciwko stosowaniu tego w innym kraju?

    Prawem do posiadania wlasnych pogladow? U nas to nie jest karalne.

    Pozdr. Shrek.

  • 719. Data: 2002-12-31 07:36:56
    Od: "mer" <b...@i...pl>

    > Pracodawca nie jest obywatelem.

    A kim jest?

    > Państwo nie powinno dopuszczać do uregulowań,
    > które sprzyjają wyzyskowi.

    Jeżeli ktoś jest niepoczytalny to pewnie tak, ale dlaczego ma sie zajmować dorosłymi
    i zdrowymi
    ludźmi, którzy chcą być wyzyskiwani?

    > Zadaniem państwa jest stwarzać warunki by pracodawca
    > zatrudniał pracobiorców a nie urządzał
    > polowania na "jelenia".

    Już mieliśmy ustrój w którym państwo stwarzało warunki, aby obywatela nikt nie
    wysyskiwał (poza
    państwem oczywiście) i marnie na tym wyszliśmy.
    Jeleniem się nie rodzimy. Musimy bardzo się postarać, aby nim być.
    Ja już kiedyś pisałem, że nie rozumiem jak można własnym dzieciom w oczy spojrzeć i
    powiedziedzieć:
    "Nie kupie ci dziecko ubrania bo ten p********y sejm tylko 600 zł każe płacić
    tatusiowi"

    mer

  • 720. Data: 2002-12-31 09:11:43
    Od: "kz" <K...@w...pl>

[...]
    :
    Do 1500r. arabowie byli jedną z najbardziej rozwiniętych cywilizacji(po
    chinach)
    Ich problem polegał na zbyt intensywnym wykorzystaniu środowiska.
    Mieli pecha - wycieli lasy(to może się wydawać dziwne ale na terenie
    azji mniejszej jeszcze 2000 lat temu było ok. 40% zalesienie) i zaczeli
    nawadniać pola, wynik - zasolenie gleby.To spowodowało cofnięcie
    cywilizacyjne do poziomu który panował na tych terenach 4000-5000 l.p.n.e.
    Jeszcze nie zdążyli tego odrobić.

    : Prawem do posiadania wlasnych pogladow? U nas to nie jest karalne.
    :
    : Pozdr. Shrek.

    Tam też nie - o ile nie próbujesz na siłę wpoić ich innym.

    Wypowiadasz się o kulturze o której nic nie wiesz i powielasz poglądy
    oparte na obserwacji garstki ekstremistów.
    To tak jakby oceniać Europę na podstawie krucjat.
    (ew. ocena katolików w Rosji)