PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca przy komputerze a zakup okularow

  • 1. Data: 2003-03-18 19:17:40
    Temat: praca przy komputerze a zakup okularow
    Od: "Ziemnior" <z...@m...icpnet.pl>

    Witam
    Mam taki problem, musze kupic sobie okulary, z racji wykonywanego zawodu
    pracuje po kilkanascie godzin przed komputerem. Czy okreslenie w umowie o
    prace, ze praca wykonywana jest na komputerze zobowiazuje pracodawce do
    zwrotu kosztow zakupu okularow(lub samych szkiel), czy to jest tylko jego
    dobra wola.

    --
    Pozdr. Maciek
    ,

  • 2. Data: 2003-03-18 19:51:27
    Temat: Odp: praca przy komputerze a zakup okularow
    Od: "michał t" <l...@h...pl>

    zobowiązanie do kupna najtańszych OKULARÓW

  • 3. Data: 2003-03-18 20:57:21
    Temat: sam sobie odpowiem
    Od: "Ziemnior" <z...@m...icpnet.pl>

    tu chyba jest wszytko wyjasnione:
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/1998/0973.htm

    a moze ktos ma jakies przygody zwiazane z kupnem okularow przez pracodawce,
    prosze piszcie

    Pozdr. Maciek

  • 4. Data: 2003-03-20 22:49:33
    Temat: Re: sam sobie odpowiem
    Od: "Yovish" <y...@o...pl>

    > a moze ktos ma jakies przygody zwiazane z kupnem okularow przez
    pracodawce,

    Mi pracodawca zwrocil za szkla, a ja placilem za oprawki

  • 5. Data: 2003-03-22 17:10:42
    Temat: Re: praca przy komputerze a zakup okularow
    Od: "Aga Brzeżańska" <g...@N...gazeta.pl>

    Ziemnior <z...@m...icpnet.pl> napisał(a):

> [...]
    > prace, ze praca wykonywana jest na komputerze zobowiazuje pracodawce do
    > zwrotu kosztow zakupu okularow(lub samych szkiel), czy to jest tylko jego

    Czesc!
    Z racji tego, ze pracuje w dziale personalnym, troszke sie na tym znam.
    Sprawa wyglada tak, ze okulary przysluguja pracownikom, ktorzy pracuja na
    stanowiskach pracy, na ktorych spedza sie min. 4 godziny dziennie przed
    komputerem. Domyslam sie, ze czasu pracy przed PCtem w umowie nie masz wiec
    musisz sie udac do speca od BHP aby to stwierdzil. Jesli on lub ona (chociaz
    kobiety na tym stanowisku jeszcze nie spotkalam:) to potwierdzi to jest
    jeszcze 1 warunek do spelnienia. Lekarz medycyny pracy na badaniach zleconych
    przez firme (wstepne lub okresowe) musi stwierdzic, ze okulary sa Ci do pracy
    potrzebne. No i jesli to wszystko uda Ci sie zalatwic to firma powinna
    zwrocic Ci cala kase za szkla i ryczltowo ustalona stawke za oprawki.
    Ufff... To tyle. Powodzenia i pozdrawiam.
    Aga

  • 6. Data: 2003-03-23 10:42:23
    Od: r...@p...onet.pl

    > a moze ktos ma jakies przygody zwiazane z kupnem okularow przez pracodawce,
    > prosze piszcie

    Ja dostałem papier od lekarza przy badaniach o zdolność do zawodu. Okulary
    sobie kupiłem po roku (1,5 miesiąca temu) bo oszukiwałem sam siebie szkoda było
    mi kasy a i tak wiedziałem, że będą kłopoty ze zwrotem pieniędzy. Teraz przy
    kolejnych zwolnieniach pracowników obcięciu mi wynagrodzenia o 1/3 i ciągłych
    kłopotach finansowych firmy nie mam nawet odwagi iść prosić o zwrot choć
    wziąłem rachunek.
    To tyle.

    Rob