PracaGrupypl.praca.dyskusje › ZAŁOŻYĆ FIRMĘ ale JAKĄ ??!!

  • 1. Data: 2002-04-23 15:51:33
    Temat: ZAŁOŻYĆ FIRMĘ ale JAKĄ ??!!
    Od: "cosmic" <c...@s...pl>

    WITAM
    Proszę o radę w sprawie założenia własnej firmy. Co w dzisiejszych czasach
    najlepiej się sprzedaje ? Czy ktoś ma jakieś dobre pomysły i mógłby mi je
    zdradzić. Mieszkam w mieście o liczbie mieszkańców ok 50 tys.
    Chciałem otworzyć kawiarenkę internetową, ale w moim mieście jest już pięć
    takich, więc chyba już nie ma sensu.
    Może inna dziedzina ? Ale jaka ? Wiem że w dziesiejszych czasach tak zadane
    pytanie pewnie niektórych rozśmieszy, ale może znajdzie się ktoś z ciekawymi
    pomysłami, które mógłym wykorzystać w moim mieście.
    Dzięki z góry

  • 2. Data: 2002-04-23 18:06:00
    Temat: Odp: ZAŁOŻYĆ FIRMĘ ale JAKĄ ??!!
    Od: "Jacek Kr" <j...@h...com>

    Oddam królestwo za prawidłową odpowiedź.Szukam jej już 12 lat od czasu jak
    posłuchałem rady Balcerowicza i utopiłem szmal.
    jk.
    Użytkownik cosmic <c...@s...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aa3vvc$hao$...@n...tpi.pl...

  • 3. Data: 2002-04-23 19:25:39
    Temat: Re: ZAŁOŻYĆ FIRMĘ ale JAKĄ ??!!
    Od: "Efro" <w...@w...edu.pl>

    "Jacek Kr" <j...@h...com> wrote in message
    > Oddam królestwo za prawidłową odpowiedź.Szukam jej już 12 lat od czasu jak
    > posłuchałem rady Balcerowicza i utopiłem szmal.

    To jakiej rady ci on udzielil??

  • 4. Data: 2002-04-23 19:49:40
    Od: "Jacek Domański" <j...@p...com>

    Użytkownik "cosmic" <c...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    ciekawymi
    > pomysłami, które mógłym wykorzystać w moim mieście.

    Witam,

    Odpowiedzi na to pytanie nie ma, ale mozna sie zawsze troche pozastanawiac
    nad tematem - moze samemu sie na cos wpadnie? (ukierunkowanie)

    Jest kilka mozliwosci - mozesz prowadzic dzialalnosc handlowa, produkcyjna
    lub uslugowa.

    Po drugie - w ramach tych dzialalnosci mozesz zajmowac sie nowatorskimi
    dziedzinami (takimi jakich nikt, albo prawie nikt do tej pory nie stosowal,
    co daje Ci ta przewage, ze nie masz w zasadzie konkurencji, ale z drugiej
    strony musisz przekonac ludzi do nowego produktu) albo zajac sie tym co juz
    jest stosowane, ale sprobowac to zrobic lepiej, taniej, w bardziej ciekawej
    formie, etc. , etc...

    Mozesz prowadzic dzialalnosc lokalna - dla potrzeb swojego miasteczka - i
    wowczas musi byc ona ukierunkowana na ich potrzeby lub tez prowadzic
    dzialalnosc szersza - chocby poprzez sprzedaz wysylkowa czy produkcje i
    sprzedaz na szerszym rynku - i wowczas moze byc ona skierowana do roznych
    "dziwnych" grup odbiorcow, bo w wiekszej puli latwiej znalezc wieksza ilosc
    odbiorcow o specyficznych potrzebach.

    Jesli chodzi o produkty - moga to byc produkty tanie, ale tandetne lub tez
    dobrej jakosci, ale za to odpowiednio drozsze.
    Ostatnio widac tendencje do oferowania tanich i marnych produktow - chyba ze
    wzgledu na zubozenie spoleczenstwa, a moze jest to jakis szerszy
    ogolnoswiatowy trend (globalizacja?).

    Ja bym generalnie stawial na profesjonalizm - strasznie malo tego ostatnio
    widac, a ludzie zawsze sa go spragnieni.
    Niezaleznie od dziedziny - starac sie dzialac w swojej dziedzinie najlepiej
    jak to tylko mozliwe.
    Jezeli np. prowadzic sklep z rybkami akwariowymi, to starac sie miec je w
    najlepszym gatunku, duza roznorodnosc, wyposazenie, akcesoria, karma, wiedza
    doradcza, a takze elastycznosc i gotowosc do wykonywania zamowien
    nietypowych (np. akwaria na zamowienie), oferowac literature dotyczaca
    tematu - tak zeby klient wchodzac do tego sklepu mial swiadomosc ze tu ma
    prawdziwe "krolestwo" z danej dziedziny.
    Dlatego stawialbym na specjalizacje - waski zakres, ale doskonale poznany i
    poprzez ta wiedze dajacy gwarancje profesjonalizmu i co za tym idzie -
    zadowolenia klienta i jego zamowien.
    Podobnie zreszta w dziedzinie uslug czy jakiejs drobnej
    wytworczosci/produkcji.

    Wydaje mi sie ze mozna by tu jeszcze dodac czynnik kompleksowosci -
    powiedzmy ze ktos decyduje sie na wynajem pokoi w okresie urlopowym w
    jakiejs miejscowosci. Oprocz samego tylko wynajecia, moglby jeszcze
    zaoferowac dodatkowe jakies atrakcje, jesli nie tworzone przez samego
    siebie, to moglby sie pokusic chocby o dostarczenie jakis informacji np. o
    odbywajacym sie w tym okresie np. festiwalu piesni ludowej, czy wystawie czy
    dyskotece czy innych jakis ciekawych miejscach wartych zwiedzenia itp,
    itd.... A jesli tych atrakcji nie ma, to mieszkancy powinni sami zebrac
    sie i sprobowac cos wspolnie stworzyc, bo wowczas naplywajacy turysci
    zapewnia dochod i temu co wynajmuje kwatery i temu co prowadzi jadlodajnie
    czy restauracje i temu co sprzedaje lody, i wielu wielu innym....

    Mozna tez wreszcie pomyslec o zindywidualizowaniu wlasnej dzialalnosci -
    zwlaszcza tej gdzie jest duzy kontakt z klientem (dzialalnosc handlowa,
    uslugowa) - o stworzenie specyficznego klimatu zwiazanego z dana firma czy
    osoba (jak np. jest to powszechnie stosowane w roznego rodzaju karczmach,
    zajazdach, etc...) Wprowadzenie jakis szczegolnych cech wyrozniajacych
    nas sposrod innych (np. nasze technologie czy materialy sa ekologiczne,
    przyjazne dla srodowiska, zdrowe, etc... )

    Wydaje mi sie ze klienci zaczynaja potrzebowac juz obslugi
    zindywidualizowanej, dbajacej o ich potrzeby, fachowej i dyskretnej - ze
    proste wystawienie produktow na polke juz nie wystarczy - potrzeba tez
    doradztwa.

    Za tym wszystkim ida niestety pieniadze (zdobycie wiedzy, wyszkolenie
    pracownikow, wyzsze pensje dla dobrze wyszkolonych pracownikow, itp)...
    Ale byc moze ten zwiekszony naklad zaowocuje zwiekszonym przyplywem klientow
    i zwiekszonym wplywem do kasy - dajac w rezultacie calkiem godziwe dochody?
    :-))

    To oczywiscie jest moja indywidualna opinia :-))) Kazdy moze miec inne
    zdanie.

    Pozdrawiam

    Jado.

  • 5. Data: 2002-04-24 08:13:00
    Od: "Jacek Kr" <j...@h...com>

    Balcerowicz zalecał inwestowanie w turystykę.Najszybciej złotówka
    zainwestowana powraca z zyskiem.Tylko nie w Polsce.Turysta zamożny jedzie za
    granicę a biedny
    na wakacjach kupuje bułe w sklepie a nie na stołówce ,prosi gospodarza
    kwatery
    o nóż i talerz a nie wykupuje jedzenia nawet niedrogiego.Polski turysta to
    nędzarz i żadna inwestycja w turystykę krajową się nie opłaca.Tylko można
    stracić.
    k..
    Użytkownik Efro <w...@w...edu.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aa4d7c$hrr$...@p...wsisiz.edu.pl...

  • 6. Data: 2002-04-24 08:26:48
    Od: "Ijon" <i...@b...pl>

    "cosmic" <c...@s...pl> wrote in message

    Moze Cie zdziwi moja rada - ale nie zakladaj firmy dla szmalu. W naszym
    kraju to operacja skazana na niepowodzenie.
    To nie jest kraj w ktorym uczciwie pracujac mozna do czegos dojsc zaczynajac
    "od garazu".
    Nie licz na zysk (przynajmniej nie na poczatku).
    Lepiej zastanow sie, co Cie interesuje i jakie zajecie moglbys wykonywac bez
    zysku, za pol darmo i 24 godziny na dobe.
    jesli masz cos takiego - mozesz zakladac firme (choc tu tez mocno bym sie
    zastanawial - duzo taniej jest szukac pierwszych kontrahentow na umowe o
    dzielo).
    Jesli nie - lepiej poszukaj sobie pracy ... :-)

  • 7. Data: 2002-04-24 09:34:48
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

    Pomysł, to najtrudniejsze pytanie.
    Jeżeli masz kase (a bez tego nie da się założyć firmy), a nie masz pomysłu,
    to można spróbowac tak:
    Zrób sobie turę wycieczkową po takich 50 tys mieszkańców i zobacz czy gdzieś
    jest coś co dobrze idzie, a nie ma w Twojej miejscowości. Pogadaj z
    właścicielem (jeżeli się da - nie będziesz dla niego konkurencją)

    Wiesiek
    PS. Czynnikiem decydujacym jest ile mozesz zainwestować i jak długi okres
    czasu możesz prowadzić działalność z stratą.

  • 8. Data: 2002-04-24 16:47:03
    Od: "cosmic" <c...@s...pl>

    > Lepiej zastanow sie, co Cie interesuje i jakie zajecie moglbys wykonywac
    bez
    > zysku, za pol darmo i 24 godziny na dobe.

    Jestem po studiach zastosowania informatyki.
    Wiem co mnie interesuję, cały czas tym się zajmuję ale to na dłuższą metę
    nie jest opłacalne. Dokładnie przepisuje prace, skanuję, serwisuję
    komputery, ale w tej dziedzinie jest bardzo dużo konkurencji, poza tym
    pracuję w firmie państwowej za "psie pieniądze". Dlatego zmuszony jestem do
    założenia firmy.

  • 9. Data: 2002-04-24 18:45:41
    Temat: ZAŁÓŻ BURDEL !!!
    Od: <y...@p...onet.pl>