PracaGrupypl.praca.dyskusje › Koszty uzyskania - PILNE !!!!

  • 1. Data: 2002-04-23 14:26:22
    Temat: Koszty uzyskania - PILNE !!!!
    Od: "nelson" <p...@s...pl>

    Witam

    Przez trzy lata firma stosowala dla mnie przy naliczeniu pensji podstawowe
    koszty uzyskania, tymczasem nalezaly mi sie zwiekszone ku w zwiazku
    z zamieszkaniem w innej miejscowosci.
    Jak teraz moge odzyskac nadplacony podatek ???
    Jestem na etapie skladania PIT 36 za 2001 rok, czy moge to jakos
    ujac ???

    Prosze o pilna odpowiedz bo czasu malo !!!

    Moj nr GG
    31771

    Piotrek

  • 2. Data: 2002-04-23 16:33:35
    Temat: Re: Koszty uzyskania - PILNE !!!!
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    nelson wrote:

> [...]
    > Jak teraz moge odzyskac nadplacony podatek ???
    > Jestem na etapie skladania PIT 36 za 2001 rok, czy moge to jakos
    Za rok 2001 możesz po protsu wpisać właściwe koszty zamiast tych z pit-11.
    Za lata poprzednie - pozostaje korekta zaznania za dany rok.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2002-04-23 20:27:58
    Od: "modina" <m...@m...and.pl>

    > Przez trzy lata firma stosowala dla mnie przy naliczeniu pensji podstawowe
    > koszty uzyskania, tymczasem nalezaly mi sie zwiekszone ku w zwiazku
    > z zamieszkaniem w innej miejscowosci.

    Księgowa w firmie to debilka?
    Szczyt indolencji.

    --
    Pozdrawiam Tomek - modina
    www.zaduszki.com i...@z...com

  • 4. Data: 2002-04-23 20:36:45
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik modina <m...@m...and.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aa4g3h$l8g$...@n...tpi.pl...

    > Księgowa w firmie to debilka?
    > Szczyt indolencji.

    --------------
    A może zamiast ostro krytykować księgową warto zapytać, czy pracownik
    spełnił warunek o którym mowa w art. 32 ust. 5 updf - tj. złożył stosowne
    oświadczenie?

    Orka

  • 5. Data: 2002-04-23 20:47:04
    Od: "modina" <m...@m...and.pl>

    Użytkownik "Orka" <o...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > A może zamiast ostro krytykować księgową warto zapytać, czy pracownik
    > spełnił warunek o którym mowa w art. 32 ust. 5 updf - tj. złożył stosowne

    Pewnie masz rację.
    Ale mi się po prostu nie mieści w głowie, jak ksiegowa widząc, że pracownik
    mieszka w innej miejscowości, mogła nie zwrócić mu uwagi na to, że
    przysługują mu większe koszty uzyskania przychodu.
    Dla mnie to kiepska ksiegowa, skoro nie wyłapuje rzeczy oczywistych ze
    szkodą dla własnych pracowników.

    --
    Pozdrawiam Tomek - modina
    www.zaduszki.com i...@z...com

  • 6. Data: 2002-04-23 21:16:41
    Od: "jacek" <k...@p...onet.pl>

    przed krytyka ksiegowej wg mnie calkowicie nie uzasdaniona, prosze sprawdzic
    czy przypakiem pracownik nie otrzymywal dodatku za rozlake, co wylucza
    podwyzszone KUP.

    jacek

  • 7. Data: 2002-04-24 07:48:41
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "modina" <m...@m...and.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > mieszka w innej miejscowości, mogła nie zwrócić mu uwagi na to, że
    > przysługują mu większe koszty uzyskania przychodu.

    To samo można powiedzieć o pracowniku. Księgowa (jeżeli w ogóle ona się tym
    zajmuje) to ma wiele ważniejszych rzeczy, niż dogadzanie pracownikom. Poza
    tym nie masz obowiązku informować pracodawcy o miejscu zamieszkania (nie
    mylić z miejscem zameldowania), a ono decyduje o wysokości kosztów.

    > Dla mnie to kiepska ksiegowa, skoro nie wyłapuje rzeczy oczywistych ze
    > szkodą dla własnych pracowników.

    A dla mnie kiepski pracownik, co dopiero po 3 latach zorientował się, że źle
    wypełnił pita.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 8. Data: 2002-04-24 08:15:41
    Od: "Artist" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > mylić z miejscem zameldowania), a ono decyduje o wysokości kosztów.

    > A dla mnie kiepski pracownik, co dopiero po 3 latach zorientował się, że

    I właśnie w tym ostatnim punkcie zgadzam się z Panem w całej rzeczy. Sam
    mam
    podwyższone koszty i od początku kiedy pracuję, zawsze takie miałem. Tyle,
    że jak
    można mieć pretensję do księgowej za własną ślepotę i nieznajomość
    przepisów.
    Z całym szacunkiem ale jak nie potrafisz się samemu zabrać za rozliczenia i
    odebrać
    SWOICH pieniędzy, to jak można mieć do kogoś o to pretensję ??
    Ja niezależnie od tego jakiego pit'a dostałem od księgowej, zawsze
    sprawdziłem dwa razy
    ile mi się należy. W zależności od miejsca pracy księgowi rożnie robią
    rozliczenia.
    Jak im nie powiesz za wczasu że masz podwyższone koszty, to policzą Ci po
    "standardzie".
    To też nie jest taki duży problem, bo jak masz oczy szeroko otwarte to na
    koniec roku i tak
    odbierzesz swoje.
    Reasumując: patrz co podpisujesz, bo potem możesz mieć pretensję tylko do
    siebie.

    Pozdrawiam.

  • 9. Data: 2002-04-24 13:37:34
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Wed, 24 Apr 2002, Kaizen wrote:

    > tym nie masz obowiązku informować pracodawcy o miejscu zamieszkania (nie
    > mylić z miejscem zameldowania), a ono decyduje o wysokości kosztów.

    Błąd. Tzn. obowiązek zgłoszenia meldunku jest w ustawie, ale nikt go nie
    przestrzega, ze względów oczywistych ważniejsze jest mieszkanie
    (korespondencja).

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 10. Data: 2002-04-25 09:19:27
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl> napisał w wiadomości
    st...

    > Błąd. Tzn. obowiązek zgłoszenia meldunku jest w ustawie, ale nikt go nie

    No to powiedz mi, jaki przepis wymaga, abym informował pracodawcę o miejscu
    zamieszkania?

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775