PracaGrupypl.praca.dyskusjeZAŁOŻYĆ FIRMĘ ale JAKĄ ??!! › Re: ZAŁOŻYĆ FIRMĘ ale JAKĄ ??!!
    From: "Jacek Domański" <j...@p...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: ZAŁOŻYĆ FIRMĘ ale JAKĄ ??!!
    Date: Tue, 23 Apr 2002 19:49:40 GMT

    Użytkownik "cosmic" <c...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:aa3vvc$hao$1@news.tpi.pl...
    > WITAM
    > Proszę o radę w sprawie założenia własnej firmy. Co w dzisiejszych czasach
    > najlepiej się sprzedaje ? Czy ktoś ma jakieś dobre pomysły i mógłby mi je
    > zdradzić. Mieszkam w mieście o liczbie mieszkańców ok 50 tys.
    > Chciałem otworzyć kawiarenkę internetową, ale w moim mieście jest już pięć
    > takich, więc chyba już nie ma sensu.
    > Może inna dziedzina ? Ale jaka ? Wiem że w dziesiejszych czasach tak
    zadane
    > pytanie pewnie niektórych rozśmieszy, ale może znajdzie się ktoś z
    ciekawymi
> [...]

    Witam,

    Odpowiedzi na to pytanie nie ma, ale mozna sie zawsze troche pozastanawiac
    nad tematem - moze samemu sie na cos wpadnie? (ukierunkowanie)

    Jest kilka mozliwosci - mozesz prowadzic dzialalnosc handlowa, produkcyjna
    lub uslugowa.

    Po drugie - w ramach tych dzialalnosci mozesz zajmowac sie nowatorskimi
    dziedzinami (takimi jakich nikt, albo prawie nikt do tej pory nie stosowal,
    co daje Ci ta przewage, ze nie masz w zasadzie konkurencji, ale z drugiej
    strony musisz przekonac ludzi do nowego produktu) albo zajac sie tym co juz
    jest stosowane, ale sprobowac to zrobic lepiej, taniej, w bardziej ciekawej
    formie, etc. , etc...

    Mozesz prowadzic dzialalnosc lokalna - dla potrzeb swojego miasteczka - i
    wowczas musi byc ona ukierunkowana na ich potrzeby lub tez prowadzic
    dzialalnosc szersza - chocby poprzez sprzedaz wysylkowa czy produkcje i
    sprzedaz na szerszym rynku - i wowczas moze byc ona skierowana do roznych
    "dziwnych" grup odbiorcow, bo w wiekszej puli latwiej znalezc wieksza ilosc
    odbiorcow o specyficznych potrzebach.

    Jesli chodzi o produkty - moga to byc produkty tanie, ale tandetne lub tez
    dobrej jakosci, ale za to odpowiednio drozsze.
    Ostatnio widac tendencje do oferowania tanich i marnych produktow - chyba ze
    wzgledu na zubozenie spoleczenstwa, a moze jest to jakis szerszy
    ogolnoswiatowy trend (globalizacja?).

    Ja bym generalnie stawial na profesjonalizm - strasznie malo tego ostatnio
    widac, a ludzie zawsze sa go spragnieni.
    Niezaleznie od dziedziny - starac sie dzialac w swojej dziedzinie najlepiej
    jak to tylko mozliwe.
    Jezeli np. prowadzic sklep z rybkami akwariowymi, to starac sie miec je w
    najlepszym gatunku, duza roznorodnosc, wyposazenie, akcesoria, karma, wiedza
    doradcza, a takze elastycznosc i gotowosc do wykonywania zamowien
    nietypowych (np. akwaria na zamowienie), oferowac literature dotyczaca
    tematu - tak zeby klient wchodzac do tego sklepu mial swiadomosc ze tu ma
    prawdziwe "krolestwo" z danej dziedziny.
    Dlatego stawialbym na specjalizacje - waski zakres, ale doskonale poznany i
    poprzez ta wiedze dajacy gwarancje profesjonalizmu i co za tym idzie -
    zadowolenia klienta i jego zamowien.
    Podobnie zreszta w dziedzinie uslug czy jakiejs drobnej
    wytworczosci/produkcji.

    Wydaje mi sie ze mozna by tu jeszcze dodac czynnik kompleksowosci -
    powiedzmy ze ktos decyduje sie na wynajem pokoi w okresie urlopowym w
    jakiejs miejscowosci. Oprocz samego tylko wynajecia, moglby jeszcze
    zaoferowac dodatkowe jakies atrakcje, jesli nie tworzone przez samego
    siebie, to moglby sie pokusic chocby o dostarczenie jakis informacji np. o
    odbywajacym sie w tym okresie np. festiwalu piesni ludowej, czy wystawie czy
    dyskotece czy innych jakis ciekawych miejscach wartych zwiedzenia itp,
    itd.... A jesli tych atrakcji nie ma, to mieszkancy powinni sami zebrac
    sie i sprobowac cos wspolnie stworzyc, bo wowczas naplywajacy turysci
    zapewnia dochod i temu co wynajmuje kwatery i temu co prowadzi jadlodajnie
    czy restauracje i temu co sprzedaje lody, i wielu wielu innym....

    Mozna tez wreszcie pomyslec o zindywidualizowaniu wlasnej dzialalnosci -
    zwlaszcza tej gdzie jest duzy kontakt z klientem (dzialalnosc handlowa,
    uslugowa) - o stworzenie specyficznego klimatu zwiazanego z dana firma czy
    osoba (jak np. jest to powszechnie stosowane w roznego rodzaju karczmach,
    zajazdach, etc...) Wprowadzenie jakis szczegolnych cech wyrozniajacych
    nas sposrod innych (np. nasze technologie czy materialy sa ekologiczne,
    przyjazne dla srodowiska, zdrowe, etc... )

    Wydaje mi sie ze klienci zaczynaja potrzebowac juz obslugi
    zindywidualizowanej, dbajacej o ich potrzeby, fachowej i dyskretnej - ze
    proste wystawienie produktow na polke juz nie wystarczy - potrzeba tez
    doradztwa.

    Za tym wszystkim ida niestety pieniadze (zdobycie wiedzy, wyszkolenie
    pracownikow, wyzsze pensje dla dobrze wyszkolonych pracownikow, itp)...
    Ale byc moze ten zwiekszony naklad zaowocuje zwiekszonym przyplywem klientow
    i zwiekszonym wplywem do kasy - dajac w rezultacie calkiem godziwe dochody?
    :-))

    To oczywiscie jest moja indywidualna opinia :-))) Kazdy moze miec inne
    zdanie.

    Pozdrawiam

    Jado.