PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak przerwać to błędne koło

  • 41. Data: 2002-10-30 16:59:54
    Temat: Re: Jak przerwać to błędne koło
    Od: j...@p...onet.pl

    Dzisiaj spędziłem kolejny dzień, kontrolując pracę systemu u klienta. O dziwo,
    dzisiejszy dzień przebiegł bez najmniejszych problemów. Niestety, mój szef,
    mimo zapowiedzi, nie pojawił się, tak więc rozmowa w 4 oczy z nim jest wciąż
    przede mną.
    Udało mi się jedynie porozmawiać z nim telefonicznie. On dalej obstaje przy
    założeniu, że powinienem być od wszystkiego, a co do kwestii braku kwalifikacji
    stwierdzil, że wystarczy, jeśli swój, teoretycznie, wolny czas, czyli po
    powrocie do domu (często ok. godz. 20) poświęcę na samokształcenie się,
    polegające na wertowaniu manuali, dokumentacji itp.

    Zastanawiam się zatem, co w tej sytuacji będzie dla mnie korzystniejsze i
    bezpieczniejsze:

    a) zgodzić się na zwiększenie zakresu swoich obowiązków, co jednak zmuszało by
    mnie do wymuszenia zmiany umowy i znacznego (nawet o 100% ) zwiększenia pensji.
    To jednak wiązało by się z tym, że przejąłbym na siebie odpowiedzialność za te
    obowiązki i konieczność szkolenia się (raczej na szkolenia z firmy nie mam co
    liczyć)
    b) stwierdzić, że nie godzę się na dodatkowe obowiązki i ograniczyć się do
    tego, co jest w umowie bez szans na podwyżkę.

    Poradźcie, bo nie wiem. Pierwszy raz jestem w takiej sytuacji

  • 42. Data: 2002-10-30 17:18:40
    Od: "Tomek Zielinski" <t...@f...org.pl>

    <j...@p...onet.pl> wrote in message

    > Poradźcie, bo nie wiem. Pierwszy raz jestem w takiej sytuacji

    Bądź mężczyzną i sam podejmij decyzję. Chyba nie pierwszą w życiu?

    Tomek Z.

  • 43. Data: 2002-10-30 17:38:56
    Od: "Wrangler" <a...@i...pl>

> [...]
    za te
    > obowiązki i konieczność szkolenia się (raczej na szkolenia z firmy nie mam

    Czy on Ci zwiększy pensje nawet o 50 % to dla mnie jest kwestia sporna !
    Nawet jak będziesz wieczorami studiował manuale, a on nie sporządzi aneksu
    do umowy
    to praktycznie odwalasz tę samą robotę, jesteś od wszystkiego za te same
    pieniądze, a jedynie
    co to zdobywasz wiedze która moze Ci się przydać na stanowisku wdrożeniowca/
    admina baz danych.

    > b) stwierdzić, że nie godzę się na dodatkowe obowiązki i ograniczyć się do
    > tego, co jest w umowie bez szans na podwyżkę.

    Jeśli stwierdzisz, że nie godzisz sie na dodatkowe obowiazki to pamietaj że
    on moze być bezwględny
    i zanim zaczniesz szukać nową pracę zostaniesz na lodzie !!!

    Co masz zrobić ?
    Spróbować pkt a), ale jeśli nic nie wskurasz, to w dniu kiedy zaczniesz
    siedzieć nad manualami, szukaj od razu nowej pracy, z normalnym szefem,
    bardziej płatnej !!! Ale wiem że o taką pracę dziś bardzo trudno.
    Doczekaliśmy czasów że samo posiadanie pracy to juz jest coś !!!!

    Pozdrawiam
    Wrangler

  • 44. Data: 2002-10-30 20:54:11
    Od: "Jerzy Chojnacki" <j...@i...pl>

    Ja bym wybrał a), i tak przeciez nie mozesz z nim wytrzymać, iu prędzej czy
    póxniej odejdziesz a tak będziesz mógł powiedzieć w nowej pracy, że masz
    doświadczenie praktyczne z tym też. I znasz to możesz kontrolowac
    podwykonawców, innych pracowników, kolegów. A jak trzeba będzie to sam
    zrobisz, tylko Ciebie szk0odea, bo możesz robić coś innego.

  • 45. Data: 2002-10-31 01:32:20
    Od: "Lukasz Szelag" <j...@h...com>

    Chlopie, odpowiedz sobie w koncu na pytanie "Co chce w zyciu robic?" i zacznij
    to robic!

    Ja juz to dawno zrobilem i wyjechalem z tego zalosnego kraju. Zadajesz pytania,
    na ktore powinienes umiec sam sobie odpowiedziec. Nikt za Ciebie tego nie zrobi.

    Powodzenia,
    --
    Lukasz Szelag
    j...@h...com

  • 46. Data: 2002-10-31 06:37:46
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    j...@p...onet.pl writes:

    [...]

> [...]
    > tego, co jest w umowie bez szans na podwyżkę.
    >
    > Poradźcie, bo nie wiem. Pierwszy raz jestem w takiej sytuacji

    decyzja nalezy do ciebie oczywiscie.
    wydaje mi sie, ze to zalezy od tego, co jest dla ciebie prywatnie
    wazniejsze.

    ja na twoim miejscu odpowiedzialabym sama sobie na pytanie: czy
    preferuje wiecej kasy i ew. rozwoj i zwiekszenie doswiadczenia za cene
    ciezkiej pracy i szkolenia sie we wlasnym zakresie;

    czy tez moze preferujesz wiecej czasu wolnego, ewentualny brak
    podwyzki ale za to zajmowanie sie tematem na ktorym sie sznasz bardzo
    dobrze i gdzie czujesz sie pewnie?

    to po prostu kwestia priorytetow w pracy zawodowej, ktore musisz wybrac.
    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 47. Data: 2002-10-31 07:43:07
    Temat: Odp: Jak przerwać to błędne koło
    Od: "Howk" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik <j...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:1...@n...onet.pl...

    > Tak sądzisz? Nie byłbym tego taki pewien. Po pierwsze poprzedni pracownik,
    po
    > którym kończę projekt, odszedł sam. Po drugie wątpię, czy opłacało by mu
    się
    > pozostanie bez pracownika, który, w odróżnieniu od szefa, wie cokolwiek na
    > temat tego projektu :)

    wow! to trzymasz szefa w szachu :))
    W takim razie idziesz do niego i mówisz: "Od dziś nie zajmuję się
    ......,.......,........,...... a jedynie programowaniem zgodnie z umową".
    Chyba proste, po co w takim razie zawracasz głowę grupie?

    pozdrawiam

  • 48. Data: 2002-10-31 09:45:00
    Od: Bozo <b...@b...pl>

    Wrangler wrote:
    > Tak Bozo Microman, tam okazuje się że nikt się nie nadaje do pracy u nich,
    > przepraszam oprócz osób wsadzonych przez kolegów i koleżanki !!!
    > Nawet kierownik KLK nie popracował u nich dłuzej niż 3 miesiące, a
    > scenariusz ten sam: "no wiem Pan, nie nadaje się Pan, nie spełnia Pan
    > naszych oczekwań .... ble ble ". Banda kretynów i tyle !!!!
    > Unikać tej firmy proszę !
    > Opisz co Ciebie spotkało .....

    To już niech będzie na priva
    kieruj się na: s...@w...pl :-)
    3m się

  • 49. Data: 2002-10-31 12:23:53
    Od: "Wrangler" <a...@i...pl>

    > czy tez moze preferujesz wiecej czasu wolnego, ewentualny brak
    > podwyzki ale za to zajmowanie sie tematem na ktorym sie sznasz bardzo
    > dobrze i gdzie czujesz sie pewnie?

    Niezapomnij że moze takie zachowanie być odebrane przez szefa buraka jak
    leserstwo ze strony pracownika !
    Tutaj kolega jest ofiarą i zbytnio nei ma pola manewru, nie on sam sobie
    wybiera czy chce się rozwijać czy mieć wiecej wolnego czasu.
    To burak na nim wywiera presję zajmowania się wszystkim !!!

    Wrangler

  • 50. Data: 2002-10-31 18:41:13
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Wrangler" <a...@i...pl> writes:

    > Niezapomnij że moze takie zachowanie być odebrane przez szefa buraka jak
    > leserstwo ze strony pracownika !

    niekoniecznie.
    mozna sie troche przed tym obronic: poprosic na pismie o zakres
    obowiazkow i to, czego sie szef spdziewa po jefo zdaniem dobrym
    pracowniku.

    potem rozwayc to, co napisal i dostosowac sie albo nie.