PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak przerwać to błędne koło

  • 1. Data: 2002-10-29 17:05:11
    Temat: Jak przerwać to błędne koło
    Od: "Jakub Zysnarski" <k...@N...gazeta.pl>

    Niecałe pół roku temu zatrudniłem się w małej firmie komputerowej na
    stanowisku programisty. Z początku wyglądało to nienajgorzej - pieniądze co
    prawda marne, ale przynajmniej perspektywa tego, że nabiorę jakiegokolwiek
    doświadczenia i następną pracę w tym zawodzie będę mógł szukać z perspektywy
    osoby z doświadczeniem. Zostałem wciągnięty do dokończenia pewnego projektu.
    Wszystko było (w miarę) do przyjęcia, dopóki zajmowałem się tym, co miałem
    robić.

    Moje kłopoty pojawiły się w momencie, gdy po nieudanej próbie przeniesienia
    systemu na nową platformę, czemu mój szef się nie sprzeciwiał, zaczęły się
    problemy z działaniem systemu u klienta. Mój szef stwierdził, że skoro ja
    tworzyłem ten program, to mam być odpowiedzialny też za to, jak ten system
    został wdrożony. Jednymi słowy zrzucił na moje barki odpowiedzialność za cały
    projekt, każąc mi robić rzeczy, na których się nie znam i które wykraczają
    poza moje kompetencje.

    Od kilku dni, zamiast zajmować się rozwojem oprogramowania, wykonując pracę w
    siedzibie firmy, 30 km. od mojego miejsca zamieszkania, przesiaduję
    bezsensownie u klienta, który znajduje się w mieście, w którym mieszkam i
    kontroluję pracę systemu. Jest to praca o tyle bezsensowna, iż, o czym
    uprzedziłem mojego szefa, nie czuję się kompetentny do konfigurowania go od
    strony platformy, na której on działa, zatem jedyne, co mogę robić, to leczyć
    objawy, a nie przyczyny jego wadliwego funkcjonowania.

    Druga rzecz, która też wydaje mi się niezrozumiała to fakt, iż mój szef, mimo
    usilnych próśb klienta, nie chce pojawić się u niego stwierdzając, że skoro
    ja u niego jestem, to on być nie musi... kończy się to tym, że klient ma do
    mnie pretensje, że system nie działa, a ja muszę świecić oczyma i tłumaczyć
    się z tego, że szef przydzialil mi zadanie wykraczające poza mojekompetencje
    a ja nie zamierzam eksperymentować z rzeczami, na których się nie znam.
    Mógłby ktoś spytać, dlaczego nie zajmę się po prostu tym, czym zgodnie z
    umową zajmować się powiniennem. Problem w tym, że nawet jesli postanowię w
    danym dniu przyjechać do siedziby firmy i zająć sie "swoją" robotą, to każdy
    telefon od tego klienta kończy się tym, że wysyłany jestem do niego ja.

    Czy ktoś z was ma jakiś pomysł na przerwanie tego błędnego koła. Próbowałem
    rozmawiać o tym z moim szefem, ale on jest takim burakiem, że nic do niego
    nie dociera. Proszę, pomóżcie
    --
    Jakub

  • 2. Data: 2002-10-30 05:28:13
    Temat: Re: Jak przerwać to błędne koło
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Jakub Zysnarski" <k...@N...gazeta.pl> writes:

    > Czy ktoś z was ma jakiś pomysł na przerwanie tego błędnego koła. Próbowałem
    > rozmawiać o tym z moim szefem, ale on jest takim burakiem, że nic do niego
    > nie dociera. Proszę, pomóżcie

    czarno widze. mozesz sprobowac pogadac z szefem w sposob formalny, a
    nie na zasadzie wyjasniania twoich bolow.

    mianowicie - jesli masz w umowie wpisany inny zakres obowiazkow niz
    teraz robisz, to powiedz szefowi, ze to sie nie zgadza z zakresem
    twoich obowiazkow i zarzadaj renegocjacji umowy.
    to ci sie nalezy jak psu kielbasa i chyba nawet na to jakis przepis
    jest (niestety nie jestem w stanie podac paragrafu).

    pod nowa musisz sie podpisac i ty i on; samo rzadanie renegocjacji nie
    moze byc podstawa do wywalenia cie z pracy. (w sadzie pracy bys zdaje
    sie wygral taka batalie).

    oczywscie, muszisz liczyc sie z tym, ze ten szef w momencie kiedy
    zarzadasz enegocjacji umowy, dorzuci ci nowe obowiazki. wtedy ty
    podbij swoja cene (jesli cie to interesuje) albo odmow podpisania i
    zrezygnuj z tej pracy.

    ryzyko duze, ale z drugiej strony jaka swoja przyszlosc widzisz w tej
    firmie, gdzie beda cie ganiac po klientach i zmuszac do robienia
    rzeczy, na ktorych sie nie znasz, nie czujesz na silach i nie lubisz?
    predzej czy pozniej po takich manianach twoj szef stwierdzi, ze sie do
    tej pracy nie nadajesz, i cie wywali.

    lepiej wiec samemu przejac inicjatywe i rozwiazac sprawe formalnie bez
    zarzutu. przynajmniej przed nastepnym pracodawca bedziesz mial czyste
    konto.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 3. Data: 2002-10-30 08:28:46
    Od: "Jakub Zysnarski" <j...@n...poczta.onet.pl>

    > Jak najszybciej szukaj nowej pracy.
    >
    > Ja po przepracowaniu 3 miesięcy i wyprostowaniu burdelu w oprogramowaniu,
    > kompach i serwerze przyszedł pan PREZES i powiedział że skoro wszystko
    > działa i mam trochę czasu to będę jeżdził po wojewodztwie śląskim i
    rozwoził
    > reklamówki.
    > No i przez miesiąc jeżdziłem po CZESTOCHOWIE i innych dziurach swoim
    > samochodem.
    > Na szczęście znalazłem inną pracę i pod koniec 4 miesiąca powiedziałem Pa
    > Pa.
    No właśni doszedłem do chwili, gdzie po trochu dzięki mojej ciężkiej pracy,
    a po trochu dzięki przypadkowi (zrobiłem pewną zmianę, która potem okazała
    się słuszna, o czym robiąc ją nie miałem pojęcia ;)) udało mi się, mam taką
    nadzieję, przywrócić ten cholerny system, który tworzę, do sprawności.
    Przynajmniej tak mnie się wydaje, bo od 3 dni nie zgłaszał on żadnych
    usterek.
    Spotkałem się u klienta z szefem. Szef, na widok działającego systemu mało
    nie zwariował ze szczęścia. Boję się tylko jednego: sukces przypisze sobie,
    a ja kolejny raz wyjdę na leszcza, który odwalił całą robotę za friko. Jak w
    takim razie radzilibyście mi do niego w tej sytuacji podejść, aby na tym
    zyskac. W końcu odwaliłem kawał roboty, która nie należała do moich
    obowiązków. Jakiś mały szantażyk?

    Jakub

  • 4. Data: 2002-10-31 08:01:52
    Od: "Michał Krzemiński" <k...@s...pl>