PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zwolnienie na podstawie zmiany warunkow pracy

  • 1. Data: 2002-10-29 14:13:39
    Temat: Zwolnienie na podstawie zmiany warunkow pracy
    Od: Matpaty <m...@i...pl>

    Witam Wszystkich!

    Mam takie pytanie:

    Moj pracodawca zamierza zmienic umowe o prace. A zatem zmieniaja sie
    warunki pracy i to radykalnie. Nowa umowa ma byc podpisana 4 listopada.
    Chce jej nie podpisac, to znaczy nie moge zgodzic sie na nowe warunki
    pracy. Mam miesieczny okres wypowiedzenia.
    Pytanie jest takie:
    Jesli dostane ta umowe jeszcze w pazdzierniku to pracuje do konca
    listopada czy do konca grudnia? Jak to jest?

    Znalazlem na ten temat fragment KOdeksu pracy, ale nadal nie jestem
    pewien. Pomozcie

    Kodeks:

    Art. 42 [Wypowiedzenie zmieniające]

    § 1. Przepisy o wypowiedzeniu umowy o pracę stosuje się odpowiednio do
    wypowiedzenia wynikających z umowy warunków pracy i płacy.

    § 2. Wypowiedzenie warunków pracy lub płacy uważa się za dokonane,
    jeżeli
    pracownikowi zaproponowano na piśmie nowe warunki.

    § 3. W razie odmowy przyjęcia przez pracownika zaproponowanych warunków
    pracy lub płacy, umowa o pracę rozwiązuje się z upływem okresu
    dokonanego
    wypowiedzenia. Jeżeli pracownik przed upływem połowy okresu
    wypowiedzenia
    nie złoży oświadczenia o odmowie przyjęcia zaproponowanych warunków,
    uważa
    się, że wyraził zgodę na te warunki; pismo pracodawcy wypowiadające
    warunki
    pracy lub płacy powinno zawierać pouczenie w tej sprawie. W razie braku
    takiego pouczenia, pracownik może do końca okresu wypowiedzenia złożyć
    oświadczenie o odmowie przyjęcia zaproponowanych warunków.
    § 4. Wypowiedzenie dotychczasowych warunków pracy lub płacy nie jest
    wymagane w razie powierzenia pracownikowi, w przypadkach uzasadnionych
    potrzebami pracodawcy, innej pracy niż określona w umowie o pracę na
    okres
    nie przekraczający 3 miesięcy w roku kalendarzowym, jeżeli nie powoduje
    obniżenia wynagrodzenia i odpowiada kwalifikacjom pracownika.

    --

    Pozdrawiamis Was Serdecznie
    Matpaty

  • 2. Data: 2002-10-29 15:27:01
    Od: ErkA <B...@p...onet.pl>

    On Tue, 29 Oct 2002 15:13:39 +0100, Matpaty <m...@i...pl>
    wrote:

    >Jesli dostane ta umowe jeszcze w pazdzierniku to pracuje do konca
    >listopada czy do konca grudnia? Jak to jest?

    jesli dostaniesz wypowiedzenie 31.10 to do konca listopada, jesli
    01.11 to do konca grudnia.