PracaGrupypl.praca.dyskusjeCo to są znajomości? › Odp: Co to są znajomości?
    From: "Artur Lato" <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Odp: Co to są znajomości?
    Date: Tue, 17 Dec 2002 19:06:41 +0100
    Sender: a...@p...onet.pl@62.29.216.219

    Użytkownik Przemek Wrzesinski <p...@g...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:atkl6f$t1k$...@n...tpi.pl...
    > W wiadomości news:atk51l$nvu$1@news.onet.pl,
    > Artur Lato <a...@p...onet.pl> napisał(a):
    [...]
    > Coz ja jakos nie dowierzam tym statystykom z poprzedniego okresu. Cos
    > wybudowano, otwarto uroczyscie a dzien po szlo to do remontu bo przeciez
    > trzeba bylo wyrobic 300 procent normy w czynie spolecznym.

    Jeśli nie dowierzasz statystykom, to po prostu rozejrzyj się
    wokół siebie. Czy widzisz gdzieś teraz budowanie takich olbrzymich
    dzielnic mieszkaniowych, jak np. Ursynów albo Bródno
    w Warszawie? Zamiast tego widać tylko budowy kolejnych
    biurowców zagranicznych firm, ew. supermarketów.

    > Z bezrobociem sie nikt nigdy nie uporal, chyba ze wydasz dekret o
    przymusie
    > pracy i przymusie przyjecia do pracy

    To prawie tak jakbyś napisał: "Z bezrobociem nikt się nigdy nie uporał,
    chyba, że zmienił ustrój kapitalistyczny na socjalistyczny".
    To smutne co piszesz, bo to oznacza, że kapitalizm nigdy nie będzie
    "bezapelacyjnie lepszy" od socjalizmu. Przynajmniej tę jedną
    (ale jakże istotną dla zwykłych ludzi) przewagę socjalizm będzie miał.
    I właśnie głównie dzięki tej jednej przewadze tak duży procent ludzi
    uważa, że jednak w PRL-u żyło im się lepiej.

    > Argentyna nie byla krajem kapitalistycznym w liberalnym ujeciu. Nie chce
    sie
    > spierac z toba czy byla czy nie, bo to miejsce na to. Odsylam do dyskusji
    na
    > pl.sci.ekonomiczne na ten temat (jakies pol roku temu).

    > Bo w tych krajach nie ma kapitalizmu. Wskaz mi afrykanski kraj
    > kapitalistyczny - nie znajdziesz zadnego. Zreszta ani Niemcy napewno nie
    sa
    > krajem wolnorynkowym , zreszta jak cala UE.

    Na tej samej zasadzie ci, którzy wierzą w socjalizm, powinni
    odrzucać krytykę tzw. realnego socjalizmu, tych wszystkich kolejek,
    kartek, marnotrawstwa, niskiej wydajności pracy, itp. mówiąc,
    że to nie był prawdziwy socjalizm.

    > Zaraz, zaraz. Ale przeciez bylismy 10 potega swiata ( przypominam o
    > statystykach, sam sie na nie powolywales) - to dlaczego musialo nastepowac
    > racjonowanie zywnosci. Podwyzki cen byly spowodowane wlasnie brakiem
    podazy
    > zywnosci a nie na odwrot.

    Ale z czego wynikał ten brak podaży żywności? Przecież rolnictwo
    było wtedy prawie całe prywatne, tak samo jak teraz, kiedy dusi
    się swoją produkcją i nie może jej sprzedać (a rolnictwo unijne
    poważnie obawia się jego konkurencji). Ano chyba z tego, że protesty
    "klasy robotniczej" wymuszały utrzymywanie nieopłacalnych cen.
    Ciekawe, czy gdyby teraz można było wymusić na sprzedawcach
    obniżenie w sklepach cen na szynkę do 5 zł/kg, to nie wystąpiłby
    jeszcze większy brak podaży niż wtedy.

    Pozdrawiam
    Artur