PracaGrupypl.praca.dyskusje › O co tu chodzi z ta praca w Uni?

  • 31. Data: 2003-11-27 10:14:36
    Temat: Re: O co tu chodzi z ta praca w Uni?
    Od: <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik Patrycja <icia23_wytnij_to_wszystko_bo_nie_napiszesz__@poczta
    .fm>
    w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bpv2mc$4e7$...@a...news.tpi.pl...

    Niemczech.

    Hiszpania....Luxwmburg

    > Najbardziej boję się, ze w przyszłym roku ceny będą w Polsce takie jak w
    > innych krajach UE, a płace nadal pozostaną na takim samym poziomie, nie
    > mówiąc już o skali bezrobocia..Świetna przyszłośc nam się zapowiada:-(

    Przyszlosc jest juz wiadoma, Polska zbankrutuje, ale inne panstwa tez.
    Teraz widze jedna koniecznosc, przejscie na wysoce zorganizowana barterowa
    gospodarke, ze spoleczna wlasnoscia fizycznych srodkow produkcji.
    Jesli nie wybierzemy tego rozwiazania, to zostaje chaos i prawo
    buszu, silniejszy wygrywa.

    Klus

  • 32. Data: 2003-11-27 10:16:23
    Od: <k...@p...onet.pl>

    napisał:bpv8s2$jr9$...@n...news.tpi.pl...

    > Towarów będzie pełno na półkach a ludzi nie będzie stać, żeby coś kupić,
    > trochę inaczej niż za nie tak dawnych czasów....Sama nie wiem co jest
    > lepsze...

    Nie jest dobre ani to ani to.
    Po co nam puste pieniadze, ktore nie maja pokrycia w towarze.
    Po co nam towary, ktorych nie mozna nabyc, bo sa zbyt drogie.
    Te dwa rozwiazania sa skrajnosciami systemu z gospodarka pieniezna.
    Ale jest inna szeroka gama rozwiazan.
    Przejscie na gospodarke z rozliczeniami wylacznie w towarze,
    bez posrednictwa dzisiejszego pieniadza.

    Sposrod gospodarek twarowych najlepszym i koniecznym rozwiazaniem
    jest wysoce zorganizowana barterowa gospodarka, gdzie mamy
    spoleczna wlasnosc fizycznych srodkow produkcji.

    Taka gospodarka rozwiazuje kilka problemow jednoczesnie:
    - jest stabilna,
    - brak bezrobocia (poza tym z wolnego wyboru),
    - zwiekszenie adekwatnosci wynagrodzenia do wykonywanej pracy
    (zmniejszenie dysproporcji w placach i wykorzystywania czlowieka
    przez czlowieka)

    ---------
    Krotka charakterystyka systemu WZBG:
    (WZBG wysoce zorganizowana barterowa gospodarka) o cechach:
    - pieniadzem sa bony towarowe,
    - srodki produkcji naleza do spoleczenstwa,
    - produkcja na zamowienie ( wszyscy skladaja poczatkowo preliminarze
    hierarchii zapotrzebowania, a przy ubieganiu sie o prace podania o prace z
    wyszczegolnieniem zapotrzebowania na konkretne towary),
    - obowiazek zapewnienia kazdemu chcacemu pracy,
    - prawo do odmowienia pracy, ale bez otrzymywania jakiejkolwiek pomocy od
    strony publicznej, wowczas osoba jest skazana na utrzymywanie przez
    najblizszych,
    - pensje w przedziale minimum-maksimum np 3-ktotna roznica.
    - prace na danym stanowisku, dostaje ten co bedzie chcial otrzymac najmniej
    towarow, pozostaje podobny system popyt-podaz.
    - porownanie podan o prace dokonujemy przez wazonosc czasu pracy ludzi (50%
    wagi), niezbednego do wytworzenia tych towarow, ilosc surowcow
    zywnosciowych (25% wagi) i niezywnosciowych (25 % wagi).
    - surowce maja swoje wagi obliczane w stosunku do najrzadszego dostepnego
    surowca, zarowno wsrod niezywnosciowych jak i zywnosciowych,
    jesli chcemy 2 kg surowca 2 razy czesciej wystepujacego, to jest to
    rownowazne 1 kg surowca wystepujacemu 2 razy rzadziej od poprzedniego,
    - dobra, ktorych nie da sie wyprodukowac, aby zaopatrzyc wszystkich
    zainteresowanych, sa wypozyczane,
    - produkcja opiera sie na mozliwych zdolnosciach produkcyjnych gospodarki,
    - decyzje o wyborze sposobu produkcji (wysokonakladowych), wybieramy przez
    referendum,
    - propozycje do referendum przedstawiaja grupy eksperckie, ktore wybieramy w
    wyborach, organizacje spoleczne, wolni strzelce.
    ---------

    Klus

  • 33. Data: 2003-11-27 10:27:34
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > hierarchii zapotrzebowania, a przy ubieganiu sie o prace podania o prace z
    > wyszczegolnieniem zapotrzebowania na konkretne towary),

    Jak wygladaloby w tym systemie zlozenie zamowienia na uslugi nieletnuiej
    prostytutki oraz dostewy codziennej dawki amfetaminy dla potrzebujacego tego
    produktu?

  • 34. Data: 2003-11-27 11:23:22
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 2003-11-27 11:27, krzysztofsf wrote:

    > Jak wygladaloby w tym systemie zlozenie zamowienia na uslugi nieletnuiej
    > prostytutki oraz dostewy codziennej dawki amfetaminy dla potrzebujacego tego
    > produktu?

    System nadałby tytuł prostytutki wszystkim obywatelom, więc kazdy z
    każdym "barterowo" i bezgotówkowo.
    "Amfa" - kurierem pod wskazany adres, zgodnie ze złozonym zapotrzebowaniem.
    Na ulicach byłyby "amfomaty", z których kazdy mógłby pobrać, posługując
    się personalna kartą chipową.

    Pzdr: Catbert

  • 35. Data: 2003-11-27 11:33:42
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > Na ulicach byłyby "amfomaty", z których kazdy mógłby pobrać, posługując

    Ale ja chcialbym od polpota, pardon, klusa uzyskac odpowiedz, jak chce to w
    systemie rozwiazac. Zwlaszcza w podanym przykladzie, prostytucji dzieciecej, na
    ktora zaporzebowanie jest (niestety) w kazdym systemie spolecznym przez jakis
    promil uslugobiorcow, niekoniecznie za bezposrednia zgoda "pracownika"

    > Pzdr: Catbert

    pzdr
    Krzysztof

  • 36. Data: 2003-11-27 11:42:42
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 2003-11-27 12:33, krzysztofsf wrote:

> [...]
    > promil uslugobiorcow, niekoniecznie za bezposrednia zgoda "pracownika"

    No, faktycznie, klus powinien sam napisać.
    Ja wypowiadałem sie w imieniu Brygad Rewolucyjnych im. Farabundo Marti,
    jestesmy bezpośrednią konkurencją klusa, bardziej radykalną ;-)

    Pzdr: Catbert

  • 37. Data: 2003-11-27 11:49:42
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...onet.pl>

    > No, faktycznie, klus powinien sam napisać.
    > Ja wypowiadałem sie w imieniu Brygad Rewolucyjnych im. Farabundo Marti,
    > jestesmy bezpośrednią konkurencją klusa, bardziej radykalną ;-)

    Ladniej brzmi "frakcja radykalna" w ramach jednego nurtu. Nie zrywa korzeni i
    zawsze mozna sie dogadac co do ewentualnych polaczen grup przed nastepujacymi
    pozniej czystkami i likwidacja odchylen burzuazyjnych.

    > Pzdr: Catbert

    Pzdr
    Krzysztof

  • 38. Data: 2003-11-28 01:33:45
    Od: "GreG" <g...@w...pl>

    <k...@p...onet.pl> wrote in message

    > Glosujac NIE Polska moglaby rozwijac sie wlasna droga, zmieniajac
    > system gospodarczy, inne kraje moglyby dolaczac gdy beda wchodzic
    > w stany bankructwogenne.

    Czytasz z jakies przedwojennej ksiazki? Zobacz jak pieknie nam sie kraj
    rozwija. Jak pieknie wlasna droga kroczy, tak pieknie ze wszyscy w krok
    za nia ida :))))

    Oj jak nam sie kraj rozwija. Czekajcie i zdychajcie wy tam, ja juz dalem
    sobie
    na luz z ojczyzna. Do zobaczenia, az wam wody z mozgow wyparuja.

    GreG

  • 39. Data: 2003-11-28 01:39:05
    Od: "GreG" <g...@w...pl>

    <k...@p...onet.pl> wrote in message

    > Przyszlosc jest juz wiadoma, Polska zbankrutuje, ale inne panstwa tez.

    Czyli koniec swiata sie szykuje. Ok, niech bedzie po twojemu, ale ty zdychaj
    pod swoim blokiem, a daj tym madrzejszym szanse wyjechac i byc legalnym
    pracownikiem w Unii.
    Ja juz nim jestem i twoje teoretyzowanie traktuje humorystycznie :)))

    GreG

  • 40. Data: 2003-11-28 11:19:54
    Od: <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "GreG" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pracownikiem w Unii.
    > Ja juz nim jestem i twoje teoretyzowanie traktuje humorystycznie :)))

    Jesli jestes w pierwszej polowie przecietnego statystycznego wieku zycia,
    to jeszcze sie zalapiesz na bankructwo swiatowej gospodarki.
    Wowczas twoje okreslenie "teoretyzowanie traktowane humorystycznie"
    stanie sie faktem.
    Bo nie widze, aby to przyjmowana jako realne zagrozenie.
    Ale jak sie tak stanie, to nawet czasu moze zabraknac na reakcje,
    a juz sie bedzie lokatorem lasu krzyzy.

    Klus