PracaGrupypl.praca.dyskusje › O Adamie i nie tylko

  • 211. Data: 2002-12-18 13:54:12
    Temat: Re: O Adamie i nie tylko
    Od: Shrek <l...@w...pl>

    Dnia 17 gru 2002, Adam Płaszczyca <_...@i...pl> zapodal(a):

    > Mensa używa jednego testu, niezależnie od wieku i grupy.
    > Psychologowie używają innych.

    Rzuc na prv.

    > Poza tym zrozum, że zdolności jakei ma człowiek z miasta
    > nie przydadzą się bacy i vice versa. dlatego są to wartości
    > nieporównywalne.

    No wlasnie o tym pisze. I caly twoj system w leb bierze. W efecie niczym
    sie to nie rozni od demokracji _bez_IQ.

    > A kto mu bronił zdobywać doświadczenie?

    A kto mu bronil urodzic sie 10 lat wczesniej. Udajesz, czy nie rozumiesz?
    A moze stwierdzisz, ze warunki 10 lat temu byly takie same jak dzisiaj? A
    kto mu bronil urodzic sie w Warszawie, Krakowie czy Poznaniu zamiast w
    dziurze na PGR-rze? Jasne wszyscy maja rowne mozliwosci i umiejetnosci. W
    sumie kto mu zabronil byc inteligentniejszym od ciebie czy mnie?

    Pozdr. Shrek.

  • 212. Data: 2002-12-18 18:49:29
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    No Name <v...@w...pl> wrote:

    > Jak sądzę nie poszukujesz pracy - Twoja wiedza o możliwości zdobycia
    > nowej najprawdopodobniej jest niepełna lub wręcz sprzeczna z
    > rzeczywistością.

    Mam obecnie dwie oferty pracy. I to jest stan constans. Zawsze szukam
    pracy. Cały czas się interesuję co się na rynku dzieje.

    > Jedynym sposobem jej zweryfikowania jest zdobycie
    > nowego zajęcia, a na to przecież się nie zanosi.

    Jeśli będzie naprawdę interesująca oferta, to czemu nie?

    > Dostajesz wypowiedzenie i znajdujesz się w sytuacji, której nie
    > przewidziałeś.

    No fakt. Potencjalny pracodawca, który dostał już odmowę też będzie
    zaskoczony, że jednak zgodzę się dla niego pracować.

    > Niepodobna bowiem przyjąć, że panujesz nad wszystkimi
    > zmiennymi i stałymi, które moją wpływ na Twoją przyszłość.
    > Rzecz w tym , że tego nie zakładasz, więc siurpryza będzie znaczna.

    Rzecz w tym, że zakładam i nic się nie zaczyna. I od razu uprzedzę -
    przetestowane w praktyce kilka razy.

    > To myślenie życzeniowe - jeżeli ktoś ma słabą psychikę, to zwykle nie
    > posiada zdolności zwiększenia swoich szans i powinien zacząć od jej
    > wzmocnienia, a na to czasem nie ma juz czasu. To, że pracodawcy nie
    > mieli potrzeby niszczenia Twojej psychiki lub, że potrafiłeś na czas
    > uskoczyć - plus dla Ciebie. Jednak, gdyby wszyscy zastosowali się do
    > Twoich rad i osiągnęli podobny stopień zaradności mogłoby okazać się, że
    > jesteś na dole drabiny społecznej. Jest więc tak, że doradzasz innym, co
    > dobre, mając świadomość, że nie zastosują się do rad - gdyby to zrobili
> [...]

    Tak, zgadza się. Jednocześnie jeśli wszyscy by myśleli tak, jak ja, to
    podatki byłyby niskie, ZUS by był zlikwidowany, a bezrobocie koło 3%,
    czyli nie pracują Ci, którzy mają pracowstręt.

    > Podobnie, jak wygranie w totolotka - nie zdarzyło się jednak, by prędzej
    > czy później ktoś nie wygrał.

    Takie ryzyko też istnieje. I akceptuję jego istnienie. W przeciwnym
    wypadku bałbym się wyjśc na ulicę. Szanse na śmierć w wypadku jest o
    wiele większe.

    --
    ___________ (R)

  • 213. Data: 2002-12-18 19:55:41
    Od: No Name <v...@w...pl>

    Taka myśl mnie naszła: skoro Adam uważa, że inteligencja określa
    umiejętność ustawienia się w życiu, a za komuny by się ustawić należało
    być w partii, więc inteligentni byli w partii. System był
    niedemokratyczny (to też się Adamowi podoba), partia była u władzy, więc
    na dobrą sprawę było, jak być powinno. Może coś pokręciłęm? ;-)

    Pzdr: Dogbert

  • 214. Data: 2002-12-18 21:15:39
    Od: Shrek <l...@w...pl>

    Dnia 18 gru 2002, No Name <v...@w...pl> zapodal(a):

> [...]
    > niedemokratyczny (to też się Adamowi podoba), partia była u władzy,
    > więc na dobrą sprawę było, jak być powinno. Może coś pokręciłęm? ;-)

    Ale teraz to sie dopiero porobilo. Bezrobotni gory kasy dostaja, ktora to
    kase panstwo Adamowi zabiera (kradnie). Ci to sie dopiero inteligentne
    bestie poustawiali:)

    Pozdr. Shrek.

  • 215. Data: 2002-12-18 21:31:39
    Od: "TS" <f...@o...pl>

    > Oszukalo Pana.

    > Sam sobie Pan odpowiedzial. Zatem sa dwa kolory, a jako obserwator
    zarejestrowal
    > Pan tylko jeden, bedacy wynikiem sumy tych dwoch.

    A jak patrzę na chleb, to widzę chleb, a nie mąkę, wodę, ...
    Wg Pana wzrok mnie oszukuje, tak?

    > "zolty" i zolty to nie to samo.

    A jaka jest różnica?

    > Badana rzecz ma obiektywne wlasciwosci. To nie obserwator decyduje o tym
    jaka
    > jest ta rzecz.

    Ogólnie tak, ale ...
    Nigdy nie możnaby o niczym nic powiedzieć, bowiem wszystko co wiemy o
    badanej rzeczy, to tylko nasze subiektywne postrzeganie. Stosowanie urządzeń
    niczego nie zmienia, bo po 1) urządzenia robią tylko to co nauczy je
    konstruktor, po 2) wyniki uzyskane "z urzadzeń" analizuje człowiek.
    Sam Pan przyznał, że gdybym wymyślił urządzenie inaczej "realizujące"
    kolory, to badanie, które sam nazwał Pan obiektywnym, okazałoby się błędne.
    Wniosek jest taki, że jeśli nigdy tak do końca nie możemy być pewni, że
    poznaliśmy obiektywne właściwości danej rzeczy, to należy przyjąć, że jest
    ona taka jak ją postrzega obserwator (przez "obserwator" rozumiem tu ogół
    wiedzy i doświadczenia).

    --
    ______________________
    Pozdrawiam

  • 216. Data: 2002-12-18 21:42:07
    Od: "TS" <f...@o...pl>

    > Dobrze. Kolor jest pojeciem kontekstowym. Nieprecyzyjnie sie wyrazilem.
    > Ale wrocmy do doswiadczenia. Jaki zastaw barw spektralnych emituje ekran
    monitora
    > kineskopowego wypelniony barwa mieszana zolta? Czy opierajac sie jedynie
    na
    > doswiadczeniu, przy zalozeniu ze nie posiada Pan wiedzy na temat budowy
    monitorow, jest
    > w stanie Pan obiektywnie to stwierdzic?

    Banalnie łatwo.
    Biorę spektrometr i stwierdzam obiektywnie :-) (choć może nie do końca
    obiektywnie).

    > Chyba teraz sie Pan zgodzi ze mna ze doswiadczenie nie zawsze przynosi
    prawdy
    > obiektywnej.

    No to w końcu jak?
    Z doświadczenia wyszło, że obszar wypełniony jest dwiema barwami
    spektralnymi.
    Czy to jest prawda obiektywna, czy nie?

    A tak na marginesie, to nic tak do końca nie jest obiektywne. Być może, za
    ileś tam lat, okaże się, że te nasze zielone i czerwone, to tak naprawdę
    składają się z jeszcze innych, tylko chwilowo nie potrafimy tego zbadać.

    --
    ______________________
    Pozdrawiam

  • 217. Data: 2002-12-18 22:01:32
    Od: Roman <r...@o...pl>

    >Oczywiście. Jeżeli mam stwierdzić jakie długości fal emitowany jest z
    >danego obszaru kineskopu, to buduję odpowiedni układ optyczny z
    >pryzmatem na końcu i rozszczepiam światło. Poszczególne długości fal da
    >się wtedy określić.

    I oto wlasnie mi chodzilo.
    Aby uzyskac informacje o zestawie barw spektralnych uzyl Pan oprocz doswiadczenia,
    rozumu (
    konstrukcja ukladu optycznego).
    W naukach scislych jest troche prosciej uzyskac prawde obiektyna. Chociaz nie do
    konca.
    Fizyka Newtona zostala podwazona przez Einsteina. Teraz sa na swiecie smialkowie,
    probujacy
    podwazyc teorie Einsteina. Czy im sie uda nie wiem, czas pokaze.
    Historia nauki uczy nas pokory, odnosnie naszych ekperymentow i naszych teorii.
    Dlatego tak
    mocno dziwi mnie, ze takie ostre wnioski pan konstruuje.
    A dla przykladu przypominam Panskie doswiadczenie.
    "Nie tak dawno moja firma szukała recepcjonistki. Zrobiłem mały
    eksperyment - kiedy tylko słyszałem, że ktoś rozmawia o pracy
    przepraszałem, pytałem o rodzaj pracy i jeżeli tylko nie było
    przeciwwskazań dawałem wizytówkę proszšc o kontakt, nie określajšc co to
    za praca ('coś by się dla pani znalazło, prosz zadzwonić').

    Rozdałem kilkanaście wizytówek. NIKT NIE ZADZWONIŁ.

    Więc wybaczcie, ale w Polsce bezrobotnym, to się jest na własne
    życzenie."

    Jezeli znajduje sie chocby jeden bezrobotny czlowiek w Polsce, ktory zgodzi sie na
    kazda
    legalna prace, ale nie moze jej znalezc to juz Panskie doswadczenie jest nierzetelne.

    Pozdrawiam Roman

  • 218. Data: 2002-12-18 22:03:30
    Od: Roman <r...@o...pl>

    >O, więc uważasz, że ludzie są równi wobec prawa? Możesz powiedzieć
    >gdzie?
    Nie ma tak nigdzie. Ja pisze o Panstwie idealnym i stwierdzam ze powinnismy, jak
    tylko najlepiej potrafimy zblizac sie
    do tego idealu.

    >UUU... a to takie demokratyczne..

    >A ja wole to, od pierwszego wariantu. Mam mniejsze szanse na jedzenie
    >niezdrowe. Tym bardziej, że sam mam większy wpływ na to, co będę jadł,
    >oraz jest większa szansa na to, że menu będzie dobierane racjonalnie.

    podwazyc demokracjeIQ, ktora nie

    >To jest bardzo dobry przykład pokazujący, że demokracja oznacza, że tak
    >naprawdę nikomu w tym ustroju nie jest dobrze.

    Nigdzie nie twierdzilem, wszystko powinno byc regulowane przez Panstwo. Pewne rzeczy
    nie powinny byc regulowane przez
    Panstwo.
    A pytania w stylu czy zgodzilby sie Pan czy demokracja ma decydowac kto ma spac z
    moja dziewczyna sa nie na miejscu.
    Nie chcialbym aby o tym mial decydowac nawet hiperinteligentny superobywatel.

    To wspolnota interesow i koniecznosc wspoldzielenia zasobow, wlasnie powoduje
    koniecznosc zarzadzania Panstwem.
    A co do demokracji to zowu wychodzi roznica w zalozeniu podstawowym. Tzn.:
    ->Pan uwaza, ze z faktu czlowieczenstwa nie wynika prawo do zasobow naturalnych;
    ->Ja uwazam, ze kazdy czlowiek ma rownomierne prawo do zasobow naturalnych.

    I jeszcze mam dodatkowy argument potwierdzajacy moja teze o rownomiernym prawie do
    zasobow naturalnych. Ze nie jest to
    zwiazane z faktem dziedziczenia, zasiedzenia, itd.
    A mianowicie wynika to z jeszcze bardziej podstawowej zasady ktora przyjmuje apriori:
    Rownowaznosc kazdej chwili czasowej. Zaden moment czasu nie jest uprzywilejowany.
    Wowczas nie mozna stwierdzic ze w chwili t1 nastepuje poczatek podzialu dobr
    naturalnych, a od tej chwili to juz je
    mozna tylko kupic.
    Rownie dobrze moze nastapic czas t2 w ktorej nastapi nowy podzial dobr naturalnych i
    potem to juz tylko mozna je kupic
    od innych itd.
    Dobrze to widac na przykladzie amerykanskim, gdzie Indianie podzielili ziemie miedzy
    siebie w momencie czasu t1
    (pomijajac zjawisko rozmycia tego czasu i walk miedzyplemiennych).
    Przyjechali europejczycy i podzielili te same zasoby naturalne miedzy siebie i
    stwierdzili ze od czasu t2 to juz
    wszystko bedzie OK. A co bedzie jak przyjdzie za 300 lat mowet czasu t3 i nastapi
    nowy podzial.
    Jest to moim zdaniem blad uprzywolejowania pewnych konkretnych momentow czasowych (
    oczywiscie pomijajac efekt rozmycia
    tych chwil czasu).

    Pozdrawiam Roman

  • 219. Data: 2002-12-19 19:58:24
    Od: No Name <v...@w...pl>

    > Wżadnym nie są. Zapisy w konstytucji to tylko deklaracje. Osoba zamożna
    > i biedak oskarżeni o ten sam czyn mają różniące się znacznie mozliwości
    > obrony. Osoba majętniejsza ma większe szanse na uniknięcie bądź
    > złagodzenie kary.

    Szczera prawda. Za wyjątkiem tego że konstytucja to tylko deklaracje.
    Bogatsi mają lepiej, bo mogą dawać łapówki, wiedzą komu, inni się ich
    boją, więc ulegają. Prawo, także konstytucja, jest rodzajem umowy - jej
    przestrzeganie wbrew temu, co mówisz jest korzystne dla wszystkich, bo
    daje niższe koszty. W innym przypadku mamy układ, jak obecnie - kto
    szybciej kradnie i oszukuje, ten wygrywa. Nagrodą jest czysty interes,
    znaczy wyprany. Koszty przerzuca się na "chołotę".

    Pzdr: Dogbert

  • 220. Data: 2002-12-19 22:11:52
    Od: Roman <r...@o...pl>

    >A jak patrzę na chleb, to widzę chleb, a nie mąkę, wodę, ...
    >Wg Pana wzrok mnie oszukuje, tak?

    Widzi Pan chleb, jako wytwor dzialalnosci czlowieka i to jest czesciowa prawda o
    tym kawalku bryly. Ale nie widzi Pan elementow skladowych tego chleba, zatem
    tylko wrazenia nie przyniosa Panu pelnej prawdy o tym chlebie. W celu zbadania
    natury tego chleba musi Pan uzyc rozumu, aby skonstruowac potrzebne urzadzenia
    pomiarowe ( a i one moga nie wskazac calej prawdy -nikt nie powiedzial ze praca
    badacza jest latwa).
    Jezeli uznamy ze czesciowa prawda jest oszustwem, to wniosek jest taki ze wzrok
    Pana znowu oszukal.
    Zaraz Pan powie ze nigdy nie mamy 100% pewnosci ze znamy prawde. Zgadza sie.
    Dlatego nauka uczy nas pokory.

> [...]
    >niczego nie zmienia, bo po 1) urządzenia robią tylko to co nauczy je
    >konstruktor, po 2) wyniki uzyskane "z urzadzeń" analizuje człowiek.

    Powiedziec mozna, ale trzeba sobie zadawac sprawe z tego ze jednak nasze
    odczucia nie sa zgodne z prawda.

    >Sam Pan przyznał, że gdybym wymyślił urządzenie inaczej "realizujące"
    >kolory, to badanie, które sam nazwał Pan obiektywnym, okazałoby się błędne.

    Nie. Akurat ten spektrometr wykazal by zestaw barw spektralanych uzytych do
    wytworzenia danego koloru.
    Chyba ze odkryl by Pan ze swiatlo ma inna nature niz obecnie uznajemy, wtedy
    rzeczywiscie nasz spektrometr moglibycmy wstawic jedynie do muzeum techniki.
    Pozyjemy zobaczymy. Caly czas musimy byc otwarci na nowe okrycia.

> [...]
    >ona taka jak ją postrzega obserwator (przez "obserwator" rozumiem tu ogół

    Co nie stoi w sprzecznosci ze natura jest obiektywna i ma okreslone wlasciwosci.

    Pozdrawiam Roman