PracaGrupypl.praca.dyskusje › Najbardziej kretyńskie pytanie na rozmowie kwalifikacyjnej

  • 21. Data: 2008-06-24 19:27:51
    Temat: Re: Najbardziej kretyńskie pytanie na rozmowie kwalifikacyjnej
    Od: venioo <v...@p...fm>

    keczerad pisze:

    > Pracodowca nie powinien zadawac takiego pytania !

    Wystarczy, ze sam nie pali i przeprowadzi rozmowe kwalifikacyjna :)
    To wszystko czuc i nie trzeba zadawac pytan.

    --
    venioo +Mondeo MkI +LPG +PMS
    -> http://veni00.fotka.pl

  • 22. Data: 2008-06-24 20:57:27
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g3rhub$g85$1@atlantis.news.neostrada.pl venioo
    <v...@p...fm> pisze:

    > Wystarczy, ze sam nie pali i przeprowadzi rozmowe kwalifikacyjna :)
    > To wszystko czuc i nie trzeba zadawac pytan.
    A jak pali?
    Nie chodzi o palenie jako takie, co istotnie często można wyczuć.
    Chodzi o ogólną zasadę czy pracodawca (ew. przyszły pracodawca) ma _prawo_
    zadawać pytania ingerujące w sferę prywatną.
    Nie, nie ma.

    --
    Jotte

  • 23. Data: 2008-06-24 21:43:21
    Od: KsZZysiek <k...@n...tlen.pl>

    > W ciemno strzelam, że pracownicy solidarnie zbierają się na takie palenie
    > grupą, przy czym za każdym razem kartę odbije ktoś inny :D

    Akurat u nas przez bramke trzeba odbijac kartę co osoba ... inaczej nie
    da sie przejsc.

    --
    Krzysiek, Kraków

  • 24. Data: 2008-06-24 22:39:29
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Jun 24, 5:55 pm, "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:

    > Prezentujesz tu mentalność niewolnika.
    > Tę decyzję pracodawca może podjąć na podstawie dowolnego widzimisię.

    Oczywiście, że może nawet na podstawie układu fusów. Ale wpływ na tą
    decyzję może mieć także odpowiedź na pytanie o palenie. I raczej ma,
    skoro zostało ono zadane.

    Nie wiem, co ma do tego mentalność niewolnika i czy nie chcesz mnie po
    prostu obrazić.

    > Chodzi o to, że pracodawca nie ma prawa takich pytań zadawać.

    Podasz podstawę prawną?

    > Które konkretnie?

    Wskazane przez Ciebie. Artykuł 22, paragraf 1 Kodeksu Pracy:

    § 1. Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do
    wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego
    kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a
    pracodawca - do zatrudniania pracownika za wynagrodzeniem.

    > A jak sika albo, co gorsza, stolcuje poza wyznaczonym miejscem pracy, a
    > pracodawca nie wyraził na to zgody to też?

    A i owszem, z tym że miejsce na oddawanie moczu i stolca pracodawca ma
    obowiązek zapewnić w miejscu pracy.

    --
    mihau

  • 25. Data: 2008-06-24 22:59:56
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    .googlegroups.com mihau
    <m...@g...com> pisze:

    > Oczywiście, że może nawet na podstawie układu fusów. Ale wpływ na tą
    > decyzję może mieć także odpowiedź na pytanie o palenie. I raczej ma,
    > skoro zostało ono zadane.
    Równie dobrze mógłby zadać pytanie: jak często pan(i) się masturbuje?
    Czy to jest twoim zdaniem dopuszczalne?

    > Nie wiem, co ma do tego mentalność niewolnika i czy nie chcesz mnie po
    > prostu obrazić.
    Określenia "mentalność niewolnika" użyłem dla zobrazowania postawy
    akceptującej (czy choćby dopuszczającej) ingerowanie pracodawcy w sferę
    osobistą pracownika, a którą to postawę dostrzegam w twoim stanowisku.
    Czy czujesz się tym obrażony to już twoja rzecz.

    > Podasz podstawę prawną?
    Przecież podałem.

> [...]
    > kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a
    > pracodawca - do zatrudniania pracownika za wynagrodzeniem.
    Raczej nic z tego.
    Postanowienia ustawy maja w tym zakresie charakter ogólny.
    Trzeba by się odwołać do aktów obowiązujących lokalnie (regulamin pracy,
    zakres obowiązków, polecenie służbowe) i ocenić ich zgodność z prawem
    stanowionym.

  • 26. Data: 2008-06-25 02:56:24
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Jun 25, 12:59 am, "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:

    > Równie dobrze mógłby zadać pytanie: jak często pan(i) się masturbuje?
    > Czy to jest twoim zdaniem dopuszczalne?

    To jest nieprawidłowo zadane pytanie, bo zawiera tezę. Co do
    dopuszczalności - jak najbardziej. Tylko niech jednocześnie dopuści
    możliwość usłyszenia "tylko jak widzę twoją starą".

> [...]
    > osobistą pracownika, a którą to postawę dostrzegam w twoim stanowisku.
    > Czy czujesz się tym obrażony to już twoja rzecz.

    Pracownik na etacie, ze wszystkich form legalnej pracy, jest najbliżej
    niewolnika. Nie ma określonego zadania i terminu, tylko przez cały
    czas pracy pozostaje do dyspozycji pracodawcy. Ponadto pracę ma
    obowiązek świadczyć w określonych godzinach i określonym miejscu. W
    takiej sytuacji bliżej nieokreślona sfera osobista ulega zawężeniu i
    tyle.

    > Przecież podałem.

    Na razie powołałeś się tylko na art. 22, który z tym nic wspólnego nie
    ma.

    > Podasz podstawę prawną?

    KP art. 233
    Dz.U. 2003 nr 169 poz. 1650 - par. 111 i załącznik 3

    --
    mihau

  • 27. Data: 2008-06-25 16:44:12
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    a.googlegroups.com
    mihau <m...@g...com> pisze:

    > To jest nieprawidłowo zadane pytanie, bo zawiera tezę.
    Nie, ale nawet jeśli to w żadnym razie nie stanowiłoby to o "prawidłowości"
    czy "nieprawidłowości" zadanego pytania.

    > Co do
    > dopuszczalności - jak najbardziej. Tylko niech jednocześnie dopuści
    > możliwość usłyszenia "tylko jak widzę twoją starą".
    Jaką odpowiedź dopuści pozostaje bez wpływu na _prawo_ do zadawania takich
    pytań.
    Powinien przede wszystkim dopuścić możliwość dostania w twarz za chamstwo.
    Nie chodziło mi o to, czy on może zadać tego typu pytanie w sensie
    literalnym, bo skoro zadał, to znaczy, że mógł.

> [...]
    > obowiązek świadczyć w określonych godzinach i określonym miejscu. W
    > takiej sytuacji bliżej nieokreślona sfera osobista ulega zawężeniu i
    Nie sposób zgodzić się z tak jednostronną i tendencyjną, wręcz obnażającą
    brak wiedzy opinią.
    Określone zadania i terminy oczywiście funkcjonują, a wkażdym razie mogą
    funkcjonować.
    Pozostawanie do dyspozycji pracodawcy ma dość dokładnie zakreslone granice
    (choćby treścią umowy o pracę i/lub regulaminem pracy). Obowiązki ale i
    _prawa_ wynikające ze stosunku pracy są kodeksowo bez porównania dokładniej
    określone dla stosunku pracy niż dla stosunku cywilnego. Również proces
    wytoczony na zasadzie roszczenia ze stosunku pracy jest prostszy i krótszy
    niż ciągnące się latami procesy cywilne.
    Względna jasność podstawy prawnej stosunku pracy czyni znacznie bardziej
    przewidywalnym, stabilniejszym i tym samym _mniej_ wpływającym na sferę
    osobistą.

    > Na razie powołałeś się tylko na art. 22, który z tym nic wspólnego nie
    > ma.
    Ma.
    A tu sobie poczytaj komentarz i uzasadnienie:
    http://42.pl/u/IQM

    > KP art. 233
    To ogólnik.

    > Dz.U. 2003 nr 169 poz. 1650 - par. 111 i załącznik 3
    A za to dzięki, przyda się. Umknęło mi, że były zmiany.

    --
    Jotte

  • 28. Data: 2008-06-25 18:11:11
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Jun 25, 6:44 pm, "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:

    > Ma.
    > A tu sobie poczytaj komentarz i uzasadnienie:http://42.pl/u/IQM

    Czytam i oczom nie wierzę. Autor artykułu powołuje się na art. 221,
    który mówi o... substancjach niebezpiecznych i szkodliwych. Co to za
    bujda?

    Tym niemniej pytanie o palenie trudno uznać za naruszające sferę
    intymną. Przecież jest rzeczą jawną i raczej nie wstydliwą, a palacz i
    tak będzie w pracy palił, a jeśli jej charakter na to nie pozwala -
    pracował ze zmniejszoną wydajnością. W niektórych zajęciach ma to
    ogromne znaczenie. W przemyśle chemicznym czy farmaceutycznym
    zazwyczaj należy liczyć się z całkowitym zakazem palenia na terenie
    zakładu. Czy pytanie o palenie nadal jest bezzasadne?

    --
    mihau

  • 29. Data: 2008-06-25 18:25:21
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    f.googlegroups.com
    mihau <m...@g...com> pisze:

    > Czytam i oczom nie wierzę. Autor artykułu powołuje się na art. 221,
    > który mówi o... substancjach niebezpiecznych i szkodliwych. Co to za
    > bujda?
    Jakiś webmajsterek cienki nie sprostał - 22^1 ma być.

    > Tym niemniej pytanie o palenie trudno uznać za naruszające sferę
    > intymną. Przecież jest rzeczą jawną i raczej nie wstydliwą,
    Kto to ocenił?

    > a palacz i tak będzie w pracy palił,
    Niekoniecznie. Są zakłady pracy, w których zasadne mogą być całkowite zakazy
    palenia (stacje paliwowe, kopalnie, szpitale, sanatoria, stacje pogotowia
    ratunkowego, szkoły - wymieniać dalej?), co zresztą sam zauważasz.

    > a jeśli jej charakter na to nie pozwala -
    > pracował ze zmniejszoną wydajnością.
    Niby dlaczego?

> [...]
    > zazwyczaj należy liczyć się z całkowitym zakazem palenia na terenie
    > zakładu. Czy pytanie o palenie nadal jest bezzasadne?
    Tak. Jeśli na terenie zakładu pracy obowiązuje zakaz palenia, to po prostu
    pracownicy tam nie palą. Bez względu na to, czy są palący czy nie.
    Pracowdawcy guzik do tego co robią po pracy.

    --
    Jotte

  • 30. Data: 2008-06-25 21:05:13
    Od: venioo <v...@p...fm>

    Jotte pisze:

    < ciach >

> [...]
    > zakazy palenia (stacje paliwowe, kopalnie, szpitale, sanatoria, stacje
    > pogotowia ratunkowego, szkoły - wymieniać dalej?), co zresztą sam

    Ty naprawde taki naiwny jestes i w to wierzysz czy tylko udajesz???

    > Niby dlaczego?

    Dlatego, ze bedzie myslal tylko o niezaspokojonym uzaleznieniu a nie o
    pracy. Z psychologiem od uzaleznien porozmawiaj to lepiej to wytlumaczy.

    > Tak. Jeśli na terenie zakładu pracy obowiązuje zakaz palenia, to po
    > prostu pracownicy tam nie palą. Bez względu na to, czy są palący czy nie.
    > Pracowdawcy guzik do tego co robią po pracy.

    Jassssne... Ida do WC i pala ile wlezie, albo sie chowaja po kontach.
    Przeciez to wszyscy wiedza nie od dzis. Sam pamietam w mojej pierwszej
    pracy goscia co chodzil za kazdym do kibla i stal obok kabiny, jak
    zalatwiales potrzebe dluzej niz 2 minuty to sie pytal co tak dlugo, co
    tam robisz i wogole dziwny byl...

    --
    venioo +Mondeo MkI +LPG +PMS
    -> http://veni00.fotka.pl