PracaGrupypl.praca.dyskusje › BHP - maksymalny czas pracy z laptopem

  • 1. Data: 2008-06-20 07:54:57
    Temat: BHP - maksymalny czas pracy z laptopem
    Od: kris <k...@g...com>

    Witam,

    Czy laptop moze sluzyc w biurze jako komputer stacjonarny do pracy 8h
    dziennie? Wydaje mi sie, ze wg BHP maksymalny czas pracy z laptopem to
    5 godzin. Myle sie czy mam racje?
    Z gory dzieki za info.

    Pozdrawiam
    Kris

  • 2. Data: 2008-06-20 08:07:54
    Temat: Re: BHP - maksymalny czas pracy z laptopem
    Od: karol <k...@o...pl>

    kris pisze:
> [...]
    >
    > Czy laptop moze sluzyc w biurze jako komputer stacjonarny do pracy 8h
    > dziennie? Wydaje mi sie, ze wg BHP maksymalny czas pracy z laptopem to

    A czym niby ma się różnić praca na laptopie od pracy z komputerem
    stacjonarnym? Zakładając, że w biurze nie trzymasz laptopa na jajkach?
    Ale w domu też nie należy. Podłączasz klawiaturę, myszkę i monitor i w
    ogóle nie ma różnicy.

    Karol

  • 3. Data: 2008-06-20 08:24:59
    Od: kris <k...@g...com>

    On 20 Cze, 10:07, karol <k...@o...pl> wrote:

> [...]
    > stacjonarnym? Zakładając, że w biurze nie trzymasz laptopa na jajkach?
    > Ale w domu też nie należy. Podłączasz klawiaturę, myszkę i monitor i w

    Ja mowie o przypadku kiedy pracodawca nie zapewnia zewnetrznego
    monitora i 8h trzeba sie wpatrywac a maly monitor laptopa.

    POzdrawiam
    Kris

  • 4. Data: 2008-06-20 08:37:00
    Od: karol <k...@o...pl>

    kris pisze:

    > Ja mowie o przypadku kiedy pracodawca nie zapewnia zewnetrznego
    > monitora i 8h trzeba sie wpatrywac a maly monitor laptopa.

    A jak da Ci zewnętrzny monitor 15 calowy to będzie większy? o chyba, że
    każe Ci pracować na jakimś Eee Pc. To ja bym się nie zgodził. Ja
    osobiście z lenistwa, używam tylko zewnętrznej myszki. Ale jak
    potrzebuję to podłączam 2 monitor i pracuję na 2. Poza większą
    rozdzielczością(czyli większym obszarze roboczym) na zewnętrznym
    monitorze nie widzę większej różnicy.
    http://www.ciop.pl/10915.html - na końcu masz akty prawne może coś w
    nich być. Ale szczerze wątpię aby przepisy rozróżniały stacjonarny
    laptop bo nie miało by to większego sensu.

    Karol

  • 5. Data: 2008-06-20 09:28:46
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Fri, 20 Jun 2008 00:54:57 -0700 (PDT), kris
    <k...@g...com> wrote:

    >Czy laptop moze sluzyc w biurze jako komputer stacjonarny do pracy 8h
    >dziennie? Wydaje mi sie, ze wg BHP maksymalny czas pracy z laptopem to
    >5 godzin. Myle sie czy mam racje?

    Masz rację - wydaje Ci się.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 6. Data: 2008-06-21 14:58:58
    Od: "LadyRoot" <l...@m...com>

    > Czy laptop moze sluzyc w biurze jako komputer stacjonarny do pracy 8h
    > dziennie? Wydaje mi sie, ze wg BHP maksymalny czas pracy z laptopem to
    > 5 godzin. Myle sie czy mam racje?
    > Z gory dzieki za info.

    Póki co - wydaje Ci się.

    Jednakowoż istnieje projekt, który wymagał będzie od pracodawcy dostarczenie
    takiej stacji dokującej, co będzie trzymała laptopa w stanie
    "podwyższenia" - tak, aby ekran był na wymaganej dla zwykłego monitora
    wysokości. Wymaganie będzie też dla podłączenia zewnętrznej klawiatury i
    myszki.
    Powyższym uraczono mnie na ostatnim szkoleniu z zakresu BHP i ergonomii
    pracy.

    --
    LadyRoot