PracaGrupypl.praca.dyskusje › macierzynskie, a likwidacja pracy

  • 1. Data: 2008-06-18 15:40:09
    Temat: macierzynskie, a likwidacja pracy
    Od: "grigor" <grigor@no_spam_tenbit.pl>

    Witam

    Dziewczyna jest w 8 miesiacu ciazy, termin na koncowke lipca. Jest obecnie
    na L4 ciazowym, a od 20 maja na swiadczeniu rehabilitacyjnym. Dzis okazalo
    sie ze likwiduja jej zaklad pracy (sklep odziezowy), w zwiazku z tym mam
    pytanie co sie bedzie dzialo przez ten miesiac miedzy likwidacja pracy, a
    porodem? (umowa jest automatycznie przedluzona do dnia porodu obecnie). Czy
    swiadczenie rehabilitacyjne bedzie wyplacone za lipiec? aa co z urlopem
    macierzynskim normalnie bedzie przyslugiwal 100% przez 18 tyg??

    Dziekuje
    Pozdrawiam
    G.

  • 2. Data: 2008-06-18 18:20:47
    Temat: Re: macierzynskie, a likwidacja pracy
    Od: "Arek" <s...@o...pl>

    Likwidacja zakładu pracy pozwala na rozwiązanie stosunku pracy z pracownicą
    w ciąży. Jednakże wtedy nabywa ona prawo do zasiłku w wysokości zasiłku
    macierzyńskiego do dnia porodu (100 % podstawy wymiaru). Po porodzie nabywa
    ona prawo do urlopu macierzyńskiego, a o wypłatę tych świadczeń trzeba
    zgłosić sie do ZUSu.

  • 3. Data: 2008-06-19 07:30:59
    Od: "PioPio" <e...@g...pl>

    Jest obecnie
    > na L4 ciazowym,

    A co to za nowe jakieś zwolnienie L4 ciążowe??
    Coś się pozmieniało w przepisach, jakiś nowy powód do zwolnień??
    Mam nadzieję, że to tylko taki skrót myślowy....

    PioPio

  • 4. Data: 2008-06-19 19:35:43
    Od: "grigor" <grigor@no_spam_tenbit.pl>

    Użytkownik "PioPio" <e...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Jest obecnie
    >
    > A co to za nowe jakieś zwolnienie L4 ciążowe??
    > Coś się pozmieniało w przepisach, jakiś nowy powód do zwolnień??

    tak skrot bo potocznie mowi sie na to ciazowe z powodu zagrozonej ciazy:)

  • 5. Data: 2008-06-19 20:14:06
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > tak skrot bo potocznie mowi sie na to ciazowe z powodu zagrozonej ciazy:)

    Tak. Ot, taka trywializacja okradania pracodawcy przez miernego
    pracownika. Co tam...

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 6. Data: 2008-06-19 21:02:01
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g3eeme$2tua$1@opal.icpnet.pl Any User <u...@a...pl>
    pisze:

    > Tak. Ot, taka trywializacja okradania pracodawcy przez miernego
    > pracownika. Co tam...
    Nie, takiego czegoś takiego nie ma. Pracownica może być w ciąży a
    niezdolność do pracy może być orzeczona z jakiegokolwiek powodu, wcale
    niekoniecznie z powodu ciąży zagrożonej. Pracodawcy nic do tego co jest
    przyczyną zwolnienia i nie ma możliwości dochodzenia takiej informacji drogą
    legalną.
    Jego psim obowiązkiem jest je honorować, ew. poczynić prawem przewidziane
    kroki celem dochodzenia jego zasadności (łatwe do zneutralizowania).

    --
    Jotte

  • 7. Data: 2008-06-23 18:01:41
    Od: "grigor" <grigor@no_spam_tenbit.pl>

    Użytkownik "Any User" <u...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Tak. Ot, taka trywializacja okradania pracodawcy przez miernego
    > pracownika. Co tam...

    o Wypraszam sobie!!!!! wiedz ze bardzo chetnie dziewczyna by pracowala gdyby
    tylko mogla!! Zycze ci jak twoja kobieta bedzie w ciazy aby miala zagrozaona
    ciaze z mozliwoscia poronienia i ciagle hospitalizacje wizyty czy u lekarza!
    Wtedy napewno ja wyslesz do pracy
    ty balznie!!

    nie pozdrawiam