PracaGrupypl.praca.dyskusjeFinansowe przyczyny bezrobocia › Re: Finansowe przyczyny bezrobocia
    From: <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Finansowe przyczyny bezrobocia
    Date: Thu, 13 Nov 2003 14:11:28 +0100

    news:1114rvg65l0inovibum42cvp74vhja14hj@4ax.com...
    > Pięknego dnia Wed, 12 Nov 2003 10:25:45 +0100,
    > <k...@p...onet.pl> zakodował:

    > Musisz najpierw douczyć się podstaw. Polecam choćby słownik języka
    > polskiego PWN i definicję marży.

    Marza - czesc ceny towaru, ktora jest roznica miedzy cena, po jakiej ten
    towar jest sprzedawany, a cena po jakiej zostal przez sprzedajacego
    zakupiony (jezeli nie uwzglednic VAT)... W praktyce marza to wyzszy lub
    nizszy narzut na cene, po ktorej handlowiec sam kupuje towar.
    Slownik Wyrazow Obcych i Trudnych.

    W naszym przypadku producent/handlowiec zakupuje surowce i prace/towary a
    sprzedaje towar, ktorego cena zawiera marze

    > A koszty 120mld. Więc wszystkie firmy muszą zaciągać dalsze kredyty na
    > pokrycie straty, a tym samym podnosić koszty i w końcu splajtować.

    Przeciez wydatki sa rowne 100 mld zl a nie 120 mld zl.

    > Zaraz zaraz. Banki nie drukują sobie pieniędzy. Zgodnie z Twoim
    > zalecenim powinny dawać jak najwięcej kredytów. Wtedy te Twoje 100mld
    > nie pójdzie na zakupy, tylko musi wylądować w znacznej części w banku
    > (bo z czegoś muszą udzielać tych kredytów). Wtedy nie zostanie
    > sprzedane z 50%, a nie 4,76 zgodnie z Twoją teorią.

    Nie zaleceniem. Nie musza trafiac do bankow, bo ich nie opuszczaja,
    wszystko sie odbywa w ramach rozliczen miedzy bankowymi rachunkami,
    a stopa rezerw obowiazkowych wynosi 0, tak jak chca tego bankowcy.

    4,76% jest, gdy nie ma zaciaganietych nowych konsumpcyjnych kredytow.
    Ale przy zaciagnietych, te 4,76% tez zbytnio nie spada, bo wg
    zasady maksymalizacji zyskow, firmy podwyzszaja cene sprzedazy.

    > Nie. Są jeszcze usługi import i eksport.

    Tak sie sklada, ze skumulowany import=skumulowany eksport
    Import swiatowej gospodarki=Eksport swiatowej gospodarki.

    > Do tego dzięki postępowi
    > technologicznemu pojawiają sie nowe dziedziny (kto 50 lat temu słyszał
    > o zawodzie programista, czy administrator bazy danych?). Dzięki
    > postępowi również przy tem samym nakładzie pracy produkuje się coraz
    > więcej - więc nawet przy wzroście produkcji bezrobocie może wzrastać.

    Sam postep technologiczny nie zapewnia wzrostu rentownosci
    w globalnej gospodarce.
    Dopiero ekspansja zadluzenia taka dodatnia rentownosc wywoluje.

    Wplyw postepu technologicznego na bezrobocie nie jest finansowa
    przyczyna bezrobocia, jego wplyw mozna zniesc przez zakwestionowanie
    pierwotnego zawlaszczenia (jego tworca byl Locke)

    > Brak marży i duże zadłużenie powoduje bankructwo firm (nawet jeżeli
    > nie bezpośrednio, to poprzez spadek konkurencyjności wynikający z
    > braku badań i inwestycji).

    Wlasnie ten problem bedzie narastal.

    > Ograniczenie produkcji może też prowadzić do wzrostu wartości
    > sprzedaży (sztandardowy przykład OPEC) a co za tym idzie do
    > zwiększenia zysku. Firmy nie pakują pieniędzy do sejfu (poza minimalną
    > rezerwą kasową). Te pieniądze wracają do obiegu - jako inwestycje,
    > lokaty banowe itd.

    Przypadki typu OPEC, to przypadki pojedynczych firm, grup firm,
    a problem lezy w gospodarce swiata, jako calosci.

    > Twoje podejście to tak naprawdę dokładanie pieniędzy do obiegu. Bardzo
    > lubią to wszelkie rządy - to najprostrza metoda pokrycia deficytu. Na
    > szczęście już od dłuższego czasu to nie rząd decyduje o ilości
    > pieniądza w obiegu - dzięki temu hiperinflacja została opanowana. Ty
    > chyba chcesz jej powrotu?

    Nie jestem za drukowaniem pieniedzy, to nic nie da, jestem za
    bonami towarowymi i zorganizowanym barterem (WZBG).

    Klus