PracaGrupypl.praca.dyskusje › DSA SA Financial Group

  • 1. Data: 2004-10-21 08:03:08
    Temat: DSA SA Financial Group
    Od: "robert" <r...@o...pl>

    Witam wszystkich!

    Mam pytanie,czy ktoś słyszał dobre lub złe informacje na temat firmy DSA
    SA zajmującej się prowadzeniem kont w funduszach emerytalnych, które w danej
    chwili mają najlepsza kondycję finansową. Sprawa wyglada mniej więcej tak,że
    poprzez przedstawiciela firmy DSA podpisuje się umowę z funduszem emerytalnym,
    który według analityków tej firmy przez okres co najwyżej kilku lat będzie na
    ścieżce wzrostu. Kiedy dany fundusz przestanie przynosić największe
    zyski "opiekun" z firmy DSA zaproponuje nam przeniesienie się do innego
    funduszu, który według przewidywań analityków właśnie znalazł się na ścieżce
    wzrostu. Itd... itd aż przejdziemy na emeryturę. Jestem bardzo ciekawy czy to
    nie jest jakaś lipa, więc jeśli ktoś ma już jakieś doświadczenia w tym temacie
    to prosze o informacje. Strona główna DSA: www.dsa.pl

    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2004-10-21 14:44:22
    Temat: Re: DSA SA Financial Group
    Od: "ktos" <n...@k...onet.pl>

    Użytkownik "robert" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    danej
    > chwili mają najlepsza kondycję finansową. Sprawa wyglada mniej więcej

    Jesli pytanie kierujesz do akwizytorow to nie mam nic do powiedzenia, a
    jesli do potencjalnych klientow to wlasnie mam za soba rozmowe z
    przedstawicielem.
    Nie przekonal mnie niestety. Inwestujac aktywnie mozna zyskac, to wie kazdy,
    ale mozna tez stracic.
    Ja jestem w Nationale Netherlanden a oni werbuja do funduszu bodajze
    przedostaniego w rankingach i od niedawna obecnego na rynku polskim Credite
    Suise.
    Moja teoria jest taka, ze jesli NN stoi tak dobrze to ludzie sami tam ida i
    NN nie potrzebuje akwizytorow, a przynajmniej nie za taka cene jak Credite,
    ktory
    jest na dole, ludzie z niego uciekaja i firma taka musi wiecej pieniedzy
    przeznaczac na akwizycje aby nie tracic klientow i zdobywac nowych.
    I to jest wg mnie glowna przyczyna dla ktorej DSA werbuje dla tego
    Towarzystwa a nie troska o Twoja emeryture.

    Wez pod uwage, ze niektore banki prowadza doradztwo inwestycyjne dla
    bogatych klientow, biora za to niezla kase i od czasu do czasu czyta sie
    wypowiedzi wkurzonych klientow, ktorzy uwierzyli, zainwestowali, placili
    prowizje i po pewnym czasie okazywalo sie, ze maja mniej niz na poczatku.
    Nie jest to regula oczywiscie, ale tylko potwierdzenie tezy, ze nie ma
    czegos takiego jak 100 % pewnosc gdy idzie o perspektywy wzrostu wartosci
    jednostek, akcji itp.
    Przeanalizuj tabelke, ktora ma taki przedstawiciel z wynikami OFE za
    ostatni rok.
    Przechodzac z jednych funduszy do CS zyskal bys a z innych bys stracil.
    Znajomy akwizytor mowi, ze jak w kazdej akwizycji rotacja 90 % w miesiacu,
    najlepsze wyniki maja 3 babki, ktore chodza do klientow z szampanem za 5 zl.
    Nawet jak klient nie zmieni funduszu to po takim szampanie poda adresy
    wszystkich znajomych.

  • 3. Data: 2004-10-21 22:58:37
    Temat: Odp: DSA SA Financial Group
    Od: "laptopkoparskey" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik ktos <n...@k...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:cl8ich$qsb$...@n...news.tpi.pl...

    > Ja jestem w Nationale Netherlanden a oni werbuja do funduszu bodajze
    > przedostaniego w rankingach i od niedawna obecnego na rynku polskim
    Credite
    > Suise.

    albo ten przedstawiciel dsa był słabiutki, albo ty niewiele zrozumiałeś
    szkoda z tobą polemizować
    może najpierw sprecyzuj, w jakich rankingach cs jest przedostatni
    potem zadaj sobie pytanie, czy te rankingi są istotne dla wysokości twojej
    emerytury
    a potem pisz na grupę

  • 4. Data: 2004-10-22 03:57:12
    Od: "ktos" <n...@k...onet.pl>

    Użytkownik "laptopkoparskey" <l...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:cl9eul$s1t$1@news.onet.pl...

> [...]
    > szkoda z tobą polemizować
    > może najpierw sprecyzuj, w jakich rankingach cs jest przedostatni
    W tych ktore mial ten przedstawiciel (wartosc jednostki uczestnictwa) i na
    ktorych opieral swoja strategie przekonywania.

  • 5. Data: 2004-10-22 21:31:20
    Od: "laptopkoparskey" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik ktos <n...@k...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:cla0gg$g95$...@a...news.tpi.pl...

    > W tych ktore mial ten przedstawiciel (wartosc jednostki uczestnictwa) i na
    > ktorych opieral swoja strategie przekonywania.

    no więc chyba nie zajarzyłeś
    pozdrawiam

  • 6. Data: 2004-10-23 09:53:22
    Od: z...@p...onet.pl

    Witam!
    To bardzo ciekawe ale ważny wydaje mi się fakt iż fundusze pobierają prowizję
    od wpłacanych składek i o ile wiem spada ona w zależności od okresu płacenia
    skałdek w ramach danego funduszu więc jeżeli co parę lat zmieniać fundusz (co
    najmniej 2 lata ponieważ szybsze przejście wiąże się z karą finansową w
    momencie transferu kwoty) to trzeba dobrze przekalkulować % zysku z prowizją ,
    która będzie cały czas na najwyższym poziomie.

  • 7. Data: 2004-10-23 11:10:15
    Od: "Wiesława Zaleska" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    danej
    > chwili mają najlepsza kondycję finansową. Sprawa wyglada mniej więcej
    ciekawe czy biorą pod uwagę opłaty za przeniesienie w ciągu pierwszych 24
    miesięcy oraz opłaty wyższe dla 'niskich stażem'?
    Różnice musiałyby być olbrzymie, a nie sa, IMO to nieco naciągane, ale z
    chęcią dowiem się o wynikach :)

    Wiesia
    www.epolisa.republika.pl www.ike.edu.pl

  • 8. Data: 2004-10-23 22:33:12
    Temat: Re: DSA SA Financial Group/mam prac
    Od: "ktos" <n...@k...onet.pl>

    Użytkownik "laptopkoparskey" <l...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:clbu6s$k5g$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik ktos <n...@k...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych
    > napisał:cla0gg$g95$...@a...news.tpi.pl...

    > no więc chyba nie zajarzyłeś
    > pozdrawiam

    ... dzięki przyjaciołom
    dzięki nim też nie dołowałem

    Przepraszam innych bylych bezrobotnych, ale nie raz juz tak bez wstydu nie
    zajarzylem nic z tego co mowil jakis z bozej laski doradca, ktorego do
    doradzania sklonily nie checi, umiejetnosci,kierunkowe
    wyksztalcenie.doswiadcznie zawodowe i zyciowe ale bezradnosc w szukaniu
    pracy w swoim lub jakims innym normalnym zawodzie.
    Pol biedy gdy idzie o jakies garnki/kosmetyki/filtry, ale 99 %
    "konsultantow" to ludzie ktorzy na biezaco sami nie moga sobie poradzic z
    wlasna sytuacja a wymadrzaja sie przed tymi ktorzy jakos tam sobie radza i
    do tego namawiaja ich na decyzje ktorych skutki ci drudzy beda odczuwac za
    30 lat (ubezp. na zycie, fundusze)

  • 9. Data: 2004-10-24 09:54:58
    Temat: Odp: DSA SA Financial Group/mam prac
    Od: "laptopkoparskey" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik ktos <n...@k...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:clemek$5bh$...@n...news.tpi.pl...

> [...]
    > do tego namawiaja ich na decyzje ktorych skutki ci drudzy beda odczuwac za

    przynajmniej jesteś spostrzegawczy :-]]]
    po pierwsze nie tylko z bożej łaski
    po drugie nie bezradność
    tak, jak pisałem wcześniej, nie będę z tobą polemizował
    wyjaśnię tylko, że zawód/kwalifikacje to jedno
    a hobby, to drugie, i wcale nie musi się pokrywać z zawodowymi potrzebami
    zrealizowania się
    u mnie było tak, że przeinwestowałem w biznesie i na jakiś czas muszę wrócić
    do pracy najemnej
    a pracy szukałem 1 miesiąc
    czyli chyba nie tak długo, prawda?

    a na zakończenie: jesteś malkontentem, czy po prostu nie masz co robić
    wróć do kwestii dsa i skup się na niej!!

  • 10. Data: 2004-10-24 17:34:05
    Od: "ktos" <n...@k...onet.pl>

    Użytkownik "laptopkoparskey" <l...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:clfu4o$52e$1@news.onet.pl...

> [...]
    > do pracy najemnej

    > a pracy szukałem 1 miesiąc
    > wróć do kwestii dsa i skup się na niej!!

    Dla jasnosci: nie ironizuje z nikogo kto jest bez pracy, niewazne jak dlugo.
    Ale rozwnoczesnie podtrzymuje to, ze do podejmowania powaznych decyzji
    finansowych w 99% namawiaja przypadkowe osoby powtarzajac wyuczone formulki.
    Robia to z desperacji, z niespotykanym w innych branzach wyrachowaniem.
    A co do DSA - napisalem pare moich uwag, nie raczyles ustosunkowac sie
    merytorycznie do zadnej z nich, tylko: nic nie zajarzyles.
    Jesli jestes taki biegly w finansach, ze czujesz sie upowazniony do
    pouczania innych to dlaczego sam przeinwestowales?