PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy pracodawcy czytają CV przysłane w formacie .pdf?

  • 11. Data: 2009-11-14 19:00:03
    Temat: Re: Czy pracodawcy czytają CV przysłane w formacie .pdf?
    Od: Kazik <k...@l...localnet>

    A'Tom pisze:
    > Witam, znalazłem na jakiejś stronie z poradami dla szukających pracy
    > informację że "format pdf może być przeszkodą [w odczytaniu cv]". Czy
    > to się zdarza? rzeczywiście aplikacje w pdfie bywają ignorowane? [...]

    Historia mojej rekrutacji: przybywajac na rozmowe z przyszlym
    pracodawca, poinformowalem go ze CV nie przynioslem bo mi drukarka
    nawalila (fakt), ale podalem mu adres pod ktorym wisi PDF, od razu go
    sciagnal i zapisal sobie na dysku ucieszony tym faktem. Etat:
    programista. Wtedy byla to firma 4 osobowa, teraz zatrudnia
    kilkadziesiat osob i ten numer by nie przeszedl gdyz do rekrutacji jest
    osobny dzial.

  • 12. Data: 2009-11-15 10:37:23
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "Papa Smurfs" <P...@z...gurami.eu>

    > weź przestań, a jaka aplikacja nie potrafi otworzyć pdf-a?
    > open ofice, foxi reader, a zdziwił bym się bardzo gdyby word nie radził
    > sobie z pdf

    Notatnik nie radzi sobie. Powinni go zdelegalizować.

  • 13. Data: 2009-11-16 19:14:54
    Od: "q...@g...com" <q...@g...com>

    On Nov 14, 10:17 am, "A'Tom" <a...@g...com> wrote:
    > Witam, znalazłem na jakiejś stronie z poradami dla szukających pracy
    > informację że "format pdf może być przeszkodą [w odczytaniu cv]".

    Tu w UK, raczej przyjelo sie wysylac CV w formacie .doc. Dlaczego?
    Otoz, wiekszosc rekruterow korzysta z baz danych do ktorych owe CV
    jest wrzucane. Systemy konwertujace twoje papiery w wiekszosci potrafi
    poprawnie czytac i formatowac cv w formacie DOC. Czesto, wstepna
    selekcja prowadzona jest po slowach kluczowych z twojego CV.

    Pozdro

  • 14. Data: 2009-11-17 08:24:56
    Od: A'Tom <a...@g...com>

    W dniu 2009-11-16 20:14, q...@g...com pisze:
    > Tu w UK, raczej przyjelo sie wysylac CV w formacie .doc.
    Dobrze wiedzieć ... coraz uważniej przeglądam oferty z zagranicy ...

  • 15. Data: 2009-11-24 08:15:09
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    A'Tom pisze:
> [...]
    > to się zdarza? rzeczywiście aplikacje w pdfie bywają ignorowane? jakie
    > macie doświadczenia w tym zakresie? ostatnio trochę tych cv wysłałem i
    > przyznam że spodziewałem się większego odzewu.
    >
    > W jakim formacie cv ma wysyłać ktoś kto nie używa pakietu msoffice?
    > wiem że używany przeze mnie openoffice potrafi zapisać w .doc ale nie
    > wiem czy formatowanie tekstu itp zapisze się tak że po otworzeniu w
    > msoffice będzie wyglądało jak trzeba. A może, tak profilaktycznie,
    > wysyłać dwie kopie w dwóch formatach w jednym emailu?

    Wysłać w pdf-ie, chyba, że ktoś prosi o inny format wyraźnie. Są firmy,
    gdzie msoffice jest tylko w dziale księgowym, bo tam się do czegoś
    przydaje. Natomiast CV-ki otrzymują kierownicy działów, które poszukują
    pracowników... Dla nich wygodniej obecnie jest wyświetlić pdf-a niż
    doc-a (szczególnie docx-a)....

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 16. Data: 2009-11-26 01:13:54
    Od: T...@s...in.the.world

    In article
    <8...@r...goo
    glegroups.com>,
    Rafal M <r...@g...com> wrote:

    > A korzystajac z PDFa masz gwarancje, ze plik bedzie na kazdym kompie
    > (bez wzgledu na system operacyjny) wygladal tak samo.

    No, to juz duze uogolnienie jest.

    TA

  • 17. Data: 2009-11-26 01:19:35
    Od: T...@s...in.the.world

    E, ja tu juz sie kiedys zalilem - wyslalem kilka lat temu cv w pdf do
    kilkunastu firm posredniczacych/HRrowych.
    Przyszlo conajmniej kilka maili zwrotnych z prosba o przeslanie 'w
    uerdzie', bo ja cos dziwnego przyslalem i ich Uerd tego nie moze
    odczytac.
    TA

  • 18. Data: 2009-11-26 16:31:38
    Od: A'Tom <a...@g...com>

    W dniu 2009-11-24 09:15, Tomasz Kaczanowski pisze:
    > Natomiast CV-ki otrzymują kierownicy działów, które poszukują
    > pracowników... Dla nich wygodniej obecnie jest wyświetlić pdf-a niż
    > doc-a (szczególnie docx-a)....

    Myślę że doc jest tak głęboko zakorzeniony że ci kierownicy mają
    przynajmniej darmowy word-viewer bo bez tego stracili by ponad połowę
    plików ...

  • 19. Data: 2009-11-27 07:54:15
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    A'Tom pisze:

    > Myślę że doc jest tak głęboko zakorzeniony że ci kierownicy mają
    > przynajmniej darmowy word-viewer bo bez tego stracili by ponad połowę
    > plików ...

    Mają, ale jak napisałem - wygodniej wyświetlić im pdf-a niż doc-a,
    szczególnie docx-a, którego musisz najpierw skonwertować...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 20. Data: 2009-11-27 08:08:45
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-11-27, Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

    > Mają, ale jak napisałem - wygodniej wyświetlić im pdf-a niż doc-a,
    > szczególnie docx-a, którego musisz najpierw skonwertować...

    Word się zakorzenił jako standard biznesowy i trochę jeszcze czasu
    minie zanim się "odkorzeni". Do firm zajmujących się IT "i okolicami",
    to pewnie PDF można jeszcze wysyłać bo jest szansa że ktoś kumaty
    to przeczyta, ale w pozostałych przypadkach doc się wydaje
    bezpieczniejszy, a zwłaszcza przy kontakcie z HR.

    I nie przesadzajmy - CV ma na tyle prostą strukturę, że można nawet
    w Open Office zrobić je czytelne. To nie praca dyplomowa
    ze skomplikowanymi wykresami i układem tabelarycznym.
    A Word Viewer/Word 2003 jak ostatnio widziałem potrafił
    sobie sam zrobić konwersję z docx - jedynie dociągał coś za pierwszym
    razem ze strony MS i tyle.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl