PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak obliczyć kwotę netto umowy zlecenia oraz potrącenie komornicze

  • 1. Data: 2009-11-06 12:10:19
    Temat: Jak obliczyć kwotę netto umowy zlecenia oraz potrącenie komornicze
    Od: radiox <r...@o...pl>

    Witam serdecznie.

    Mam dwa pytania.

    Pierwsze: Osoba pracuje na umowę o pracę w agencji pracy tymczasowej w
    wymiarze 1/2 etatu (nie wiem czy ma to znaczenie). Praca w soboty to umowa
    zlecenie z inną agencją pracy tymczasowej.
    Taki jest układ.
    Proszę mi powiedzieć w jaki sposób obliczyć kwotę netto założywszy, że
    jest to kwota 272zł brutto tej umowy zlecenia, pamiętając, że jest umowa
    o pracę z inną agencją. Jakimie zasady obliczania obowiązują.

    Drugie. Jeżeli komornik zajmie wynagrodzenie nie z tytułu alimentów, a
    umowa o pracę jest na pół etatu to rozumiem, że musi pozostać
    pracownikowi połowę wynagrodzenia minimalnego czyli 0,5*954,96zł czyli
    477,48zł na rękę? Co jeżeli pracownik pracuje na pół etatu z
    dopełnieniem? Czy ta kwota jest proporcjonalna do wielkości etatu jak
    zapracuje w danym miesiącu? Czy wymiar etatu się jakoś zaokrągla?
    Podam przykładowe dane.
    Umowa o pracę na 50%. Stawka za godzinę 12zł.
    Ilość dni przepracowanych: 21.
    Ilość godzin: 145
    Kwota brutto: 1752zł
    Wynagrodzenie netto: 1310,64zł.
    Potrącenie (ale nie alimentacyjne to np. 3000zł).
    Ile pracownik powinien dostać.

    Dobrze rozumiem, że 145 godzin to w sumie 7/8 etatu czyli kwota, która
    musi zostać pracownikowi to 7/8 * 954,96 zł czyli 835,59 zł?

    Dzięki z góry.