PracaGrupypl.praca.dyskusje › strony dla freelancerów

  • 1. Data: 2009-11-11 09:10:41
    Temat: strony dla freelancerów
    Od: "MULDEK" <m...@o...pl>

    witam,

    znacie jakieś polskie/zagraniczne strony dla freelancerów ze zleceniami?

    --
    MULDEK

  • 2. Data: 2009-11-11 16:17:30
    Temat: Re: strony dla freelancerów
    Od: Fiji <f...@n...beztego.pl>

    http://www.zlecenia.przez.net/
    http://www.guru.com/pro/index.aspx

  • 3. Data: 2009-11-13 08:11:59
    Od: "MULDEK" <m...@o...pl>

    tylko dwie?

  • 4. Data: 2009-11-13 09:01:33
    Od: "jacem" <j...@1...pl>

    Użytkownik "Fiji" <f...@n...beztego.pl> napisał w wiadomości
    > http://www.zlecenia.przez.net/

    Nigdy nie zaglądałem na tego typu strony i nawet nie jestem
    "frilanserem" ;-)
    Ale z ciekawości wszedłem, zobaczyć, co też tam się ciekawego dzieje.
    A nuż i ja znajdę coś dla siebie.

    Wybrałem kategorię, która ewentualnie mogłaby mnie zainteresować:

    http://www.zlecenia.przez.net/aukcja,37363,aplikacja
    -bazodanowa-windows-wspom-zarz-firma

    I zastanowiło mnie, że jeśli chodzi o oferty, występuje tak duży
    rozstrzał! od 15000 do 300 zł!

    Czy wyobrażacie sobie kogoś poważnego, kto obiecuje zrobić aplikację dla
    firmy w 14 dni za 300zł??? :)))

    Bo albo facet ma gotowe rozwiązania i "robi" tzw. masówkę - sprzedając
    system niemal "w pudełku", albo bredzi.
    Sam dojazd i konsultacje z klientem to koszty rzędu kilkuset zł.

    O co tutaj chodzi?
    Jeśli ktoś z was korzysta z tego typu serwisów (jako zleceniobiorca lub
    klient), niech się wypowie, na czym polega 'haczyk'?
    I czy w ogóle warto przeglądać tego typu strony i brać udział w
    licytacjach, skoro zawsze się znajdzie "pimpuś", który zrobi to samo
    praktycznie za "freeko"?

    j.

  • 5. Data: 2009-11-13 09:27:34
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

> [...]
    > I czy w ogóle warto przeglądać tego typu strony i brać udział w
    > licytacjach, skoro zawsze się znajdzie "pimpuś", który zrobi to samo

    Ta stronka zawiera głównie zlecenia, dla studentów, którzy potrzebują
    dorobić na piwo, albo nie mogą dorwać jakiejś bardziej stałej i
    przewidywalnej pracy. Myślę, że człowiek z doświadczeniem to nie ma tam
    specjalnie czego szukać.

  • 6. Data: 2009-11-13 09:44:14
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Fri, 13 Nov 2009 10:01:33 +0100, jacem napisał(a):

    > O co tutaj chodzi?
    > Jeśli ktoś z was korzysta z tego typu serwisów (jako zleceniobiorca lub
    > klient), niech się wypowie, na czym polega 'haczyk'?

    O ile projekt jest faktycznie wymagający, a potencjalny zleceniobiorca ma
    tego świadomość, to zapewne cena ma na celu tylko zgarnąć klienta. Potem
    się w toku rozmów kwotę poszerzy.
    Ukryte koszty to częsta ściema stosowana celem pozyskania klienta :)

    Inna rzecz, że w tym serwisie faktycznie większość bije się cenami, choć
    ogłoszeniodawca może sobie oczywiście sam wybrać z kim podejmie współpracę.

    > I czy w ogóle warto przeglądać tego typu strony i brać udział w
    > licytacjach, skoro zawsze się znajdzie "pimpuś", który zrobi to samo
    > praktycznie za "freeko"?

    Jeśli masz w miarę unikalne umiejętności to możesz próbować. Oczywiście
    kodowanie prostych skryptów czy inne niewymagające rzeczy są obstawione.
    Pamiętaj też że licytacja jest niezobowiązująca - klient może wybrać z kim
    podejmie współpracę. Licytacja jest tak na bajer, bo za bardzo nie ma czym
    innym w tym serwisie konkurować ;)

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 7. Data: 2009-11-13 17:59:55
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Nov 11, 10:10 am, "MULDEK" <m...@o...pl> wrote:

    > znacie jakieś polskie/zagraniczne strony dla freelancerów ze zleceniami?

    fotka.pl chyba nadal pozwala się lansować za free. Nie wiem tylko, jak
    ze zleceniami.

    A na serio, to jaka branża?

    --
    mihau

  • 8. Data: 2009-11-16 13:06:20
    Od: "MULDEK" <m...@o...pl>

    :
[...]

    macie rację, ten serwis to jakaś ściema jest
    zarejestrowałem się tam i nawet brałem udział w tych pseudo licytacjach
    chciałem się przenokać czy to wogóle działa :)
    niby są odezwy od ludzi, którzy dają ogłoszenia, ale:
    - często są to goście, którzy nie chcą podawać swoich danych (tutaj uwaga na
    oszustów)
    - przykładowe oferty cenowe, np. 15zł za jakiś skrypt, nad którym posiedzisz dośc
    długi czas (może nawet więcej niż dzień) to jest dla specjalisty upokorzenie i
    poniżenie
    - częsty brak odezwu daje dużo do myślenia
    - gdy już masz 'zielone światło' od potencjalnego klienta, wchodzi opcja zaliczki (bo
    przecież niby dlaczego masz robić za darmoche) - zaliczka jest pewnego rodzaju
    zobowiązaniem obu stron; tak naprawdę od momentu wyjścia propozycji z zaliczką temat
    i potencjalny klient znika i nie ma do niego kontaktu, to chyba nie jest poważne...

    i mam teraz mieszane uczucia co do takiej strony i ogłoszeń
    ale w związku z tym uważam, że przydałaby się taka strona, gdzie wisiały by same
    poważne oferty
    może to być nawet jakiś prosty blog (bez bajerów graficznych), gdzie w komentarzach
    byłyby dodawane oferty (tak jak tutaj te pseudo licytacje)
    właściciel artykułu (tj. ogłoszenia) dostawałby mailem powiadomienie o nowym
    komentarzu-ofercie
    jak ominąć oszustwa? ogłoszeniodawca mógłby wysyłąć maila do właściciela bloga, gdzie
    ten po weryfikacji dopiero zakładałby konta
    potencjalni oferenci, aby nie oszukać zleceniodawcy musieliby podpisywać umowy "NDA"
    oraz "Agreement"
    do zleceń nie sa potrzebne aukcje oferentów
    wystarczy czytac oferty i rozmawiać z potencjalnymi dostawcami
    dezycja o wyborze wykonawcy pozostaje w gestii ogłoszeniodawcy (zleceniuodawcy)

    jeśli jesteście czymś takim zainteresowani, chętnie stworzę takiego bloga i
    udostepnię
    opisze warunki w punktach

    sajt będzie wyłącznie non-profit, tj. zero reklam i zero opłat za konta
    dodawanei ogłoszeń będzie na zasadzie bloga (publikacja po uprzsedniej akceptacji)

    i to jest moja propozycja
    szukam chętnego na przygotowanie skórki do WordPressa :)

    --
    MULDEK

  • 9. Data: 2009-11-16 16:31:08
    Od: Bartłomiej Szymański <l...@d...info>

    MULDEK pisze:
    > szukam chętnego na przygotowanie skórki do WordPressa :)

    Zapytaj na zlecenia.przez.net.

    --
    Pozdrawiam, Bartłomiej "Draakhan" Szymański.

    Lep na spamerów: l...@d...info, s...@d...info
    Kontakt: news na domenie jak wyżej

  • 10. Data: 2009-11-16 16:32:08
    Od: Mikolaj Szlicht <m...@d...com.pl>

    Bartłomiej Szymański pisze:

    > Zapytaj na zlecenia.przez.net.

    Szukaj ludzi na doroboty.com.pl - bezpłatnie.