PracaGrupypl.praca.dyskusje › Cyrograf dla kelnerki.

  • 31. Data: 2009-06-03 08:13:04
    Temat: Re: Cyrograf dla kelnerki.
    Od: "Jurek M" <m...@1...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości > A jeśli umowa jest na kwotę minimalną, a w międzyczasie
    kwota ta
    > zostaje ustawowo (rozporządzeniowo?) zwiększona, to umowy o prace na
    > poprzednie kwoty stają się nieważne?

    Nie jestem pewien, ale raczej konieczny byłby aneks do umowy.

  • 32. Data: 2009-06-03 08:13:33
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    zly napisał(a):

    > Szefostwo nie mialo nawet czasu zawinic

    Czytajac ten tekst zgadzasz sie poniesc oplate w wysokosci 50 tys zl
    którą przekażesz na dowolnie wybrany cel charytatywny. Z powyższego
    obowiązku musisz się roliczyć na tej grupie do 4 czerwca 2009. W
    przypadku nie wywiązania się z powyższego, za każdy dzień zwłoki
    naliczona zostanie kara umowna w wysokości 5 tys zł. ;)

    j.

    --
    www.e-glosowanie.org - 4 czerwca weź udział w
    pierwszym w Polsce głosowaniu przez Internet!

  • 33. Data: 2009-06-03 08:19:03
    Od: "Jurek M" <m...@1...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości

    > Albo drugi przykład: umowa jest na 1zł plus premia uznaniowa,
    > wiadomo że pracodawca wypłaca zawsze pensję minimalną, aby być w
    > zgodzie z prawem. Też umowa nieważna?
    > IMHO ma tutaj zastosowanie zapis, zgodnie z którym warunki w umowie
    > gorsze niż wynikające z prawa pracy są nieważne, natomiast nie
    > zachodzi tutaj nieważność całej umowy.

    A co na to ZUS, US...?

    Nie wspominając o pracowniku, który mógłby taką umowę w każdej chwili
    rozwiązać bez wypowiedzenia, bez ponoszenia konsekwencji. :)

  • 34. Data: 2009-06-03 08:19:56
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia 3 Jun 2009 10:13:33 +0200, januszek napisał(a):

    > Czytajac ten tekst zgadzasz sie poniesc oplate w wysokosci 50 tys zl

    a mam obowiazek podpisywac, czy nie za bardzo? A jak juz podpisze, to
    swiadomie zlamac zakaz? Skoro wiedziala, ze nie przyjdzie to tym bardziej
    po co podpisywala?
    --
    marcin

  • 35. Data: 2009-06-03 08:32:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jurek M pisze:
    > wiadomości > A jeśli umowa jest na kwotę minimalną, a w międzyczasie
    > kwota ta
    >
    > Nie jestem pewien, ale raczej konieczny byłby aneks do umowy.

    Aneks do umowy byłby mile widziany. Ale niekonieczny. Pracodawca ma
    wypłacać przynajmniej minimalną pensję, bez względu na to co jest w
    umowie. Czyli umowa na 1zł jest ważna.

    --
    Liwiusz

  • 36. Data: 2009-06-03 08:33:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jurek M pisze:

    > A co na to ZUS, US...?

    A co im do tego? Podatki i składki są płacone od faktycznie
    wypłaconego wynagrodzenia.

    > Nie wspominając o pracowniku, który mógłby taką umowę w każdej chwili
    > rozwiązać bez wypowiedzenia, bez ponoszenia konsekwencji. :)

    Na jakiej podstawie?

    --
    Liwiusz

  • 37. Data: 2009-06-03 08:35:56
    Od: "Jurek M" <m...@1...pl>

    Użytkownik "zly" <b...@N...fm> napisał w
    wiadomości

    > Nie wykluczam. Ale na podstawie artykulu mozesz tylko sie domyslac i
    > podejrzewac, ze z nimi cos nie tak (a jest na pewno skoro oferuja np
    > taka
    > place - tyle, ze jezeli ktos sie na taka place zgadza, to olewanie
    > potem
    > tej pracy, czy oszukiwanie, bo 'jaka placa - taka praca' jest troche
    > niepowazne). Natomiast wiesz na pewno, ze cos nie tak bylo ze
    > studentka

    Jeśli coś się kupy nie trzyma, to sprawa może mieć "drugie dno". ;)

    Jakoś mi się tak dziwnie kojarzy z tematem poniżej, gdzie Jackare
    wspominał o znajomym listonoszu żyjącym z napiwków.
    Pensja niska, ale dziewczyna myśli sobie "drugie tyle odłożę z
    napiwków", jak to kelnerka. A tu kicha.

    O tym nie napisano, ale być może szefostwo nie pozwalało kelnerkom na
    zachowanie napiwków, tylko wrzucanie do kasy? Całkiem prawdopodobne,
    skoro szefostwo zdolne było do obmyślenia tak absurdalnych warunków
    umowy.

    J.

  • 38. Data: 2009-06-03 10:51:51
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 03 Jun 2009 10:32:57 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Aneks do umowy byłby mile widziany. Ale niekonieczny.

    I cofając się w czasie, do lat ubiegłego stulecia kiedy to zakłady pracy
    zatrudniające wielu pracowników odprowadzały składki "hurtem", spróbuj
    podeprzeć się taką umową o pracę z wpisanym wynagrodzeniem które nie było
    aneksowane podczas zamian wysokości wynagrodzenia - czego ZUS nie ma na
    papierze - to tego nie było. Oczywiście nie ma kto wystawić RP-7 itp itd -
    po prostu została Ci jedynie po 'tamtej firmie' umowa o pracę. Życzę
    sukcesów w obliczaniu kapitału początkowego ;P

  • 39. Data: 2009-06-03 11:04:42
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Herald pisze:

> [...]
    > po prostu została Ci jedynie po 'tamtej firmie' umowa o pracę. Życzę
    > sukcesów w obliczaniu kapitału początkowego ;P

    Ale nie rozmawiamy o tym, co było 10, czy 100 lat temu. Obecnie brak
    aneksowania nie jest problemem, a umowa za kwotę mniejszą niż minimalna
    jest ważna.

    --
    Liwiusz

  • 40. Data: 2009-06-03 12:19:22
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 03 Jun 2009 13:04:42 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Obecnie brak aneksowania nie jest problemem, a umowa za kwotę mniejszą niż
    minimalna
    > jest ważna.

    Ja tam muszę mieć na papierze - papier jest cierpliwy. Dzięki temu obie
    strony mają "dupochron". Nie dostanę aneksu z nowa płaca gdy np. 1 stycznia
    jest ona podnoszona? Będę rościł 'pretensję" do starego że obiecał mi 2500
    netto - niech on udowodni że tka nie obiecał. A to że parę miesięcy w tym
    roku pracowałem za 1276 brutto - to mogłoby być podstawą aby sąd dał wiarę
    że stary od stycznia ma również wypłacać minimalną? Może mieć kaprys aby mi
    wypłacać 2500netto?

    A powiadasz że "teraz nie potrzeba aneksu a by mieć podkładkę"?
    Co zrobisz jak po kilku miesiącach okaże się że pomimo iż FAKTYCZNIE
    zarabiałeś 2000 netto -stary odprowadzał składki z 1276?
    Umowę o pracę masz z roku np. 2004 kiedy płaca minimalna wynosiła 900zł.
    Jesteś ostrugany czy nie jesteś? Jakie masz 'kwity' aby było zgodnie z
    prawem?

    Ma być kurwa aneks i tyle - zmieniają się wszak warunki płacy - a to wymaga
    formy pisemnej. Koniec. Basta.