PracaGrupypl.praca.dyskusje › CV do oceny - powtrórka z poprawkami

  • 1. Data: 2005-11-14 15:25:45
    Temat: CV do oceny - powtrórka z poprawkami
    Od: Sebastian Rusek <z...@e...pl>

    Witam.

    Nowa wersja CV (z wykorzystaniem Waszych propozycji):
    http://zeus.e-lan.pl/cv.html
    Jeśli ktoś jest zainteresowany porównaniem:
    http://zeus.e-lan.pl/cv-old.html

    Główne zmiany:
    - znajomość Cisco przeniosłem z umiejętności do mojej obecnej pracy - IMO
    tak wygląda wiarygodniej i pokazuje praktyczne umiejętności, dopisałem
    modele switchy i routerów
    - pozmieniałem kolejność w "infromacjach dodatkowych". Nie chciałem
    rezygnować z informacji o przynależności do Mensy - przesunąłem ją troszkę
    głębiej ;) Poprawiłem linijkę ze znajomością prawa - niepotrzebnie pisałem
    o 'tematach związanych z przedsiembiorczością' - zrobiłem kurs PARPu - to
    wystarczy
    - przeniosłem wykształcenie wyżej ;)

    Życzę miłego czytania i oceniania :)

    BTW: było już dużo dyskusji nt. formatu wysyłania dokumentów aplikacyjnych,
    ale temat HTMLa się jeszcze nie pojawił;) Czy HTML jest zły? No może nie
    licząc przypadków błędnej interpretacji przez niektóre przeglądarki... CV
    akurar nie zawiera jakiś dziwolongów z którymi mogłyby być jakieś problemy.

    --
    Sebastian Rusek

  • 2. Data: 2005-11-14 21:43:42
    Temat: Re: CV do oceny - powtrórka z poprawkami
    Od: Mariusz 'BB' Trojanowski <m...@a...in.sig>

    On 11/14/2005 4:25 PM, Sebastian Rusek wrote:
> [...]
    > - pozmieniałem kolejność w "infromacjach dodatkowych". Nie chciałem
    > rezygnować z informacji o przynależności do Mensy - przesunąłem ją troszkę

    Ja Ci dobrze radzę, Ty wyrzuć tę linijkę o Mensie w cholerę. Nie
    czytałem wcześniej poprzedniego wątku o Twoim CV, ale zajrzałem do niego
    przed chwilą, żeby sprawdzić, czy ktoś już zwrócił Ci na to uwagę.

    No i napisało Ci o tym kilka niegłupich osób, a Ty wciąż się upierasz.
    Nie mam NIC przeciwko ludziom należącym do tej organizacji (wręcz
    przeciwnie, choć nie, sam nie należę :). Ale jest to rzecz, którą
    pochwalisz się kolegom z pracy po trzech miesiącach, paru zrealizowanych
    projektach i wielu wypitych piwach. Wtedy będzie odpowiedni moment.
    Pisząc to w CV wzbudzasz tylko podejrzenie, że jesteś nadętym bufonem. W
    najlepszym razie Twoje CV trafi do kosza, w najgorszym (mało
    prawdopodobnym) zaproszą Cię na rozmowę, z nastawieniem, że udowodnią
    Ci, że nic nie umiesz.

    Uwierz mi, pracuję w tej samej branży co Ty ładnych parę lat, też zdarza
    mi się routery konfigurować. Przeczytałem Twoje CV z zainteresowaniem,
    ale straciłem je po tej jednej linijce. Odpuść.

    Stare, arabskie przysłowie mówi: "Kiedy jeden człowiek powie Ci, że
    jesteś osłem, nie przejmuj sie tym, kiedy powie to samo dwóch ludzi,
    zastanów się, kiedy powie to trzech - kupuj siodło."

    --
    Pozdrawiam @ Mariusz Trojanowski @@@ slotyzmok @ narod!ru (s <-> z)
    "Lejzorek odetchnął z ulgą. - Chwała Bogu! A jednak nie na próżno

  • 3. Data: 2005-11-14 22:04:29
    Od: Michał <m...@s...net>

    Mariusz 'BB' Trojanowski wrote:

    > Stare, arabskie przysłowie mówi: "Kiedy jeden człowiek powie Ci, że
    > jesteś osłem, nie przejmuj sie tym, kiedy powie to samo dwóch ludzi,
    > zastanów się, kiedy powie to trzech - kupuj siodło."

    piękne słowa :)

    miłego wieczoru,
    --
    mgl

  • 4. Data: 2005-11-15 14:13:03
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

    Sebastian Rusek napisał(a):

    > Życzę miłego czytania i oceniania :)

    Jeden szczegół, piszesz tak:
    "VI 1999 - IV 2001 - V L.O. w Bielsku-Białej - administracja serwerem
    Novell NetWare 4.12, pisanie oprogramowania pozwalającego [...]"

    1.
    Po pierwszy pisać mozna w zeszycie, niektórzy jeszcze w łodzie piszą. ;)
    Zamień "pisanie" na coś konkretniejszego, może "utworzenie..." albo
    "projekt i utworzenie..."? Można jeszcze na upartego użyc -moim zdaniem
    niefortunnego- słowa "stworzenie", choć ja uważam, że jeden już taki był
    od stwarzania "czegoś z niczego", znasz na pewno...

    I druga rzecz: "pisanie" oznacza ze pisałeś to oprogramowanie ale czy
    napisaleś, tego juz nie wiadomo. A szkoda, bo lepiej by było powiedzieć,
    że jednak człowiek się zawziął i "napisał to oprogramowanie".
    Czyli rasumując: zaprojektowałem i tworzyłem oprogramoanie ...[zakładam,
    że jednak nie ukończyłeś go, stąd ta forma].

    2.
    "[...]na bezpośrednie przeglądanie plików Netware Directory Services w
    celu uzyskania możliwści" <-- tu zjadłeś literkę,

    3. A tak btw: co ten soft mial naprawde robić i jakim cudem w endeesie
    Admin może nie widzieć obiektów, zakladajac oczywiscie, ze endees sie
    nie rozkraczył?

    --
    czarny
    http://www.ef2.prv.pl

  • 5. Data: 2005-11-15 14:15:03
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

    Sebastian Rusek napisał(a):

> [...]

    "VI 1999 - IV 2001 - V L.O. w Bielsku-Białej - administracja
    serwerem Novell NetWare 4.12, pisanie oprogramowania pozwalającego [...]"

    Po pierwsze pisać mozna w zeszycie, niektórzy jeszcze w łordzie piszą. ;)
[...]

    Czyli rasumując: zaprojektowałem i tworzyłem oprogramowanie

  • 6. Data: 2005-11-15 15:10:20
    Od: Sebastian Rusek <z...@e...pl>

    Dnia Tue, 15 Nov 2005 15:15:03 +0100, czarny napisał(a):

    > 1.
    > Po pierwsze pisać mozna w zeszycie, niektórzy jeszcze w łordzie piszą. ;)
    Hmmm... w pascalu pisałem ;)
    Już mi ktoś na to zwrócił uwagę, ale chyba zapomniałem poprawić ;)

> [...]
    > niefortunnego- słowa "stworzenie", choć ja uważam, że jeden już taki był
    > od stwarzania "czegoś z niczego", znasz na pewno...
    [cut.]
    > ...[zakładam, że jednak nie ukończyłeś go, stąd ta forma].

    Napisałem ;-)
    Masz rację, zmienię formę.

    > 3. A tak btw: co ten soft mial naprawde robić i jakim cudem w endeesie
    > admin może nie widzieć obiektów, zakladajac oczywiscie, ze endees sie
    > nie rozkraczył?
    Nie rozkraczył się.
    Osoba z prawem Supervisor może w NDSie zostać odfitrowana gdzieś na
    poziomie jakiegoś kontenera/obiektu.
    Można w ten sposób zrobić bardzo przyjemnego backdoora, który z poziomu
    walidacji uprawnień (czy jak się to tam nazywało) za pomocą dsrepair.nlm
    może wyglądać na jakiś nietypowy błąd w NDSie, ale wszystkie "nietypowe
    błędy" jakoś zwykle okazywały się jednak kontami zaszytymi gdzieś w jakiś
    sprytny sposób.
    Inną kewstią jest, że widzisz tylko zawartość DirectoryTree a nie widzisz
    obiektów nad nim nadrzędnych i do niego równorzędnych, uwierz mi - są takie
    - DirTree wcale nie jest obiektem root ;-)

    Jak chcesz jakieś szczegóły to zapraszam na priv, bo tu się trochę OT robi
    ;)

    --
    Sebastian Rusek

  • 7. Data: 2005-11-15 19:40:33
    Od: adasiek <p...@p...wp.pl>

    czarny <m...@f...art.lp> wrote in

    > 2.
    > "[...]na bezpośrednie przeglądanie plików Netware Directory Services w
    > celu uzyskania możliwści" <-- tu zjadłeś literkę,

    ogolnie z CV wynika, ze w trakcie "bycia uczniem" liceum, zdarzylo Ci
    sie napisac jakis kawalek softu; tylko czy oby na pewno zachowujesz tutaj
    proporcje? tzn. OK - _wtedy_ (w czasach licealnych) moglo to byc jakims
    donioslym wydarzeniem; obiektywnie rzecz biorac: odkryles/wyczytales
    istnienie metody na pozyskanie wiekszej ilosci informacji niz byla
    udostepniana przez jakies standardowe istniejace funkcje systemu; zapewne
    polegalo to na skorzystaniu z dwoch (moze z kilku) innych funkcji tego
    systemu i polaczeniu ich w sposob zautomatyzowany; w efekcie powstala
    jakas szersza informacja; czyz nie tak?

    jezeli tak, to IMHO eksponujesz to zle; co bowiem znaczy w doswiadczeniu
    zawodowym napisanie "kawalka softu", skoro pozadana przez Ciebie praca
    polega na pisaniu podobnych "kawalkow softu" w cyklu jeden na dwa tygodnie?
    szczegolnie dziwnie brzmi dla mnie to cale sformulowanie (patrz cytat
    wyzej) - na kim ma to zrobic wrazenie? ten opis jest czytelny tylko dla
    osob, ktore pracowaly na wymienionym przez Ciebie systemie (NetWare) i
    jeszcze maja pojecie o istocie problemu;

    moze pomysl o przebudowaniu tej pozycji; z mojego punktu widzenia lepiej
    brzmialoby: "administracja serwerem szkolnej pracowni komputerowej
    (opartym na Novell Netware 4.12) oraz tworzenie oprogramowania istotnie
    wspomagajacego prace administratora"; chetnie polozylbym tu jeszcze nacisk
    na wykonywanie tego jako uczen tejze szkoly - moze ktos pomoce ubrac to
    w slowa?

    pzdrv;
    adas;

  • 8. Data: 2005-11-15 19:52:27
    Od: adasiek <p...@p...wp.pl>

    Sebastian Rusek <z...@e...pl> wrote in

    > Nowa wersja CV (z wykorzystaniem Waszych propozycji):
    > http://zeus.e-lan.pl/cv.html
    > Jeśli ktoś jest zainteresowany porównaniem:
    > http://zeus.e-lan.pl/cv-old.html

    $v+
    Surplus Management Polska - koordynator DataCenter. Zarzadzanie
    Autonomicznym Systemem firmy (AS34864) opartym o urzadzenia Cisco
    (Cat6500+MSFC, routery C7200/C7500, PIX, CSS, CacheEngine).
    $v-

    1) koordynator DataCenter - ehem: wykonywales tam obowiazki
    administratora systemow informatycznych?? czy to oby na pewno
    to samo co "koordynator"; czy zarzadzanie to administracja??
    czy moze zarzadzanie to tylko wydawanie polecen na bardzo
    wysokim poziomie ("tu wez Pan uzyj Cisco C7200 a tam sproboj
    Pan wcisnac PIX-a");

    2) "System Autonomiczny" - pytales o to sformulowanie na grupie
    "sieciowej"; czym wlasciwie jest AS? czy pojecie "zarzadzania
    systemem autonomicznym" jest w uzyciu?

    $v+
    projekty w PHP, MySQL zwiazane z zarzadzaniem
    serwerami (takze dedykowane zastosowania dla klientow).
    $v-

    merytorycznie na ten temat juz sie ktos wypowiadal; PHP+MySQL
    do _zarzadzania_ serwerami? serwerami czego (uslug?); na czym
    polegalo to _zarzadzanie_ i jak byla realizowana komunikacja
    dwukierunkowa z serwerami z poziomu PHP i MySQL (tzn. w jaki
    sposob za pomoca tych dwoch srodowisk mogles nie tylko czytac
    stany serwerow ale i je zmieniac)?

    pzdrv;
    adas;

  • 9. Data: 2005-11-16 09:12:56
    Od: Sebastian Rusek <z...@e...pl>

    Dnia Tue, 15 Nov 2005 19:40:33 +0000 (UTC), adasiek napisał(a):

> [...]
    > polegalo to na skorzystaniu z dwoch (moze z kilku) innych funkcji tego
    > systemu i polaczeniu ich w sposob zautomatyzowany; w efekcie powstala

    "bezpośrednie przeglądanie plików NDS" to:
    1. Skopiowanie z ukrytego katalogu na wolumenie SYS: plików *.NDS (a w
    późniejszych wersjach *.DSD, czy jakoś tak;) - to akurat przeciętny
    użytkownik Pandory umie zrobić.
    2. Jako, że jest to baza danych (zresztą dosyć ciekawa) trzeba poznanć jej
    strukturę - grupa NMRC opublikowała 'wyniki badań' plików NDS
    3. Znając strukturę plików można napisać program do przeglądania ich
    zawartości... Nie chodzi tu oczywiście o wyświetlenie odpowiednio
    sformatowanych danych wyciągniętych z plików...

    Nie będę się wgryzał w szczegóły w tej chwili. W każdym razie jeśli piszę,
    że chodzi o bezpośrednie przeglądanie plików NDS to właśnie o to mi chodzi.
    Jedyną rzecz jakiej używałem to była sama struktura danych w tych plikach.

> [...]
    > osob, ktore pracowaly na wymienionym przez Ciebie systemie (NetWare) i
    > jeszcze maja pojecie o istocie problemu;
    Ok. Jeżeli mają pojęcie to jest to plus dla mnie. A jeśli nie mają pojęcia
    to coś tracę? Ewentualnie jak Ty byś to sformułował, bo jest to mino
    wszystko dosyć ważny element mojego doświadczenia zawodowego. Jak samo jak
    są administratorzy Linuxa i Administratorzy linuxa tu są [aA]dministratorzy
    NetWare. Ci przez 'a' umieją jedynie zakładać userów i nadawać im prawa do
    katalogów. Ja na przykład przy NetWare spędziłem dwa lata życia i znam go
    dosyć dobrze (no może już nie tak biegle jak te 5 lat temu - czas swoje
    robi) i umiem zrobic różne ciekawe rzeczy. Np opracowaliśmy z byłymi
    administratorami metodę zmiany blokującego konsole serwera hasła z poziomu
    wbudowanego w serwer debugera (swoja drogą dla mnie to nadal jest niepojęte
    jak można nadal pozostawiać debuger w tym systemie, ale to temat na inną
    dyskusję). BTW: większość administratorów nawet nie wie, że coś takiego jak
    debuger w NW jest. Nie mówiąc już o umiejętności wywołania go (które jest
    możliwe nawet na zablokowanej konsoli serwera).

> [...]
    > na wykonywanie tego jako uczen tejze szkoly - moze ktos pomoce ubrac to

    Nie tylko V LO korzystało z tego serwera, była tam też szkoła prywatna BTE.
    Oprogramowanie 'wspomagające pracę administratora' w NW już jest. Mój
    program był raczej czymś w rodzaju urządzenia badawczego, co ono dawało już
    napisałem w innym poście.

    --
    Sebastian Rusek

  • 10. Data: 2005-11-16 09:25:24
    Od: Sebastian Rusek <z...@e...pl>

    Dnia Tue, 15 Nov 2005 19:52:27 +0000 (UTC), adasiek napisał(a):

> [...]
    > czy moze zarzadzanie to tylko wydawanie polecen na bardzo
    > wysokim poziomie ("tu wez Pan uzyj Cisco C7200 a tam sproboj

    Na dobrą sprawę robię tu wszystko:
    - podłączanie operatorów zewnętrznych (negocjacje łącz też się zdażają)
    - wypełniałem wnioski o MNT, ORG, AS, PI do RIPE; również prowadziłem
    późniejszą korespondencję
    - konfiguruję i administruję urządzeniami sieciowymi (to już z kolegą,
    który tu jest administratorem)
    - co do doboru sprzętu - jest to niecałkiem samodzielne - wszystko
    konsultuję z właścicielem firmy

    Oprócz tego organizuję też sprzedaż usług (o czym chyba napisałem w CV).

    Więc widzisz: jestem na stanowisku techniczno-kierowniczym. Nie wiedziałem
    za bardzo jak to ująć w CV więc tak napisałem jak widzisz.
    Jakieś propozycje?

    > 2) "System Autonomiczny" - pytales o to sformulowanie na grupie
    > "sieciowej"; czym wlasciwie jest AS? czy pojecie "zarzadzania
    > systemem autonomicznym" jest w uzyciu?
    AS = Autonomous System?

> [...]
    >
    > merytorycznie na ten temat juz sie ktos wypowiadal; PHP+MySQL
    > do _zarzadzania_ serwerami? serwerami czego (uslug?); na czym
    Np hurtowa rejestracja domen, grupowanie ich i przekierowania grup na
    wybrane adresy. Nie pytaj po co... jeszcze w czasie pracy 'do testów'
    wrzucono mi ponad 300 domen. Wygląda to na taki łit martetindowy -
    rejestrujemy domeny z charaktrystycznymi błędami i przerzucamy użytkownika
    na stronę naszego klienta.

> [...]
    > dwukierunkowa z serwerami z poziomu PHP i MySQL (tzn. w jaki
    > sposob za pomoca tych dwoch srodowisk mogles nie tylko czytac
    Odpowiedzi na Twoje wątpliwości powinny się znaleźć w moim CV?

    Sebastian Rusek