PracaGrupypl.praca.dyskusjeCV do oceny - powtrórka z poprawkami › Re: CV do oceny - powtrórka z poprawkami
    From: Sebastian Rusek <z...@e...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: CV do oceny - powtrórka z poprawkami
    Date: Wed, 16 Nov 2005 10:12:56 +0100
    Sender: marilion@uzytkownicy_idg

    Dnia Tue, 15 Nov 2005 19:40:33 +0000 (UTC), adasiek napisał(a):

> [...]
    >
    > ogolnie z CV wynika, ze w trakcie "bycia uczniem" liceum, zdarzylo Ci
    > sie napisac jakis kawalek softu; tylko czy oby na pewno zachowujesz tutaj
    > proporcje? tzn. OK - _wtedy_ (w czasach licealnych) moglo to byc jakims
    > donioslym wydarzeniem; obiektywnie rzecz biorac: odkryles/wyczytales
    > istnienie metody na pozyskanie wiekszej ilosci informacji niz byla
    > udostepniana przez jakies standardowe istniejace funkcje systemu; zapewne
    > polegalo to na skorzystaniu z dwoch (moze z kilku) innych funkcji tego
    > systemu i polaczeniu ich w sposob zautomatyzowany; w efekcie powstala

    "bezpośrednie przeglądanie plików NDS" to:
    1. Skopiowanie z ukrytego katalogu na wolumenie SYS: plików *.NDS (a w
    późniejszych wersjach *.DSD, czy jakoś tak;) - to akurat przeciętny
    użytkownik Pandory umie zrobić.
    2. Jako, że jest to baza danych (zresztą dosyć ciekawa) trzeba poznanć jej
    strukturę - grupa NMRC opublikowała 'wyniki badań' plików NDS
    3. Znając strukturę plików można napisać program do przeglądania ich
    zawartości... Nie chodzi tu oczywiście o wyświetlenie odpowiednio
    sformatowanych danych wyciągniętych z plików...

    Nie będę się wgryzał w szczegóły w tej chwili. W każdym razie jeśli piszę,
    że chodzi o bezpośrednie przeglądanie plików NDS to właśnie o to mi chodzi.
    Jedyną rzecz jakiej używałem to była sama struktura danych w tych plikach.

    > jezeli tak, to IMHO eksponujesz to zle; co bowiem znaczy w doswiadczeniu
    > zawodowym napisanie "kawalka softu", skoro pozadana przez Ciebie praca
    > polega na pisaniu podobnych "kawalkow softu" w cyklu jeden na dwa tygodnie?
    > szczegolnie dziwnie brzmi dla mnie to cale sformulowanie (patrz cytat
    > wyzej) - na kim ma to zrobic wrazenie? ten opis jest czytelny tylko dla
    > osob, ktore pracowaly na wymienionym przez Ciebie systemie (NetWare) i
    > jeszcze maja pojecie o istocie problemu;
    Ok. Jeżeli mają pojęcie to jest to plus dla mnie. A jeśli nie mają pojęcia
    to coś tracę? Ewentualnie jak Ty byś to sformułował, bo jest to mino
    wszystko dosyć ważny element mojego doświadczenia zawodowego. Jak samo jak
    są administratorzy Linuxa i Administratorzy linuxa tu są [aA]dministratorzy
    NetWare. Ci przez 'a' umieją jedynie zakładać userów i nadawać im prawa do
    katalogów. Ja na przykład przy NetWare spędziłem dwa lata życia i znam go
    dosyć dobrze (no może już nie tak biegle jak te 5 lat temu - czas swoje
    robi) i umiem zrobic różne ciekawe rzeczy. Np opracowaliśmy z byłymi
    administratorami metodę zmiany blokującego konsole serwera hasła z poziomu
    wbudowanego w serwer debugera (swoja drogą dla mnie to nadal jest niepojęte
    jak można nadal pozostawiać debuger w tym systemie, ale to temat na inną
    dyskusję). BTW: większość administratorów nawet nie wie, że coś takiego jak
    debuger w NW jest. Nie mówiąc już o umiejętności wywołania go (które jest
    możliwe nawet na zablokowanej konsoli serwera).

    > moze pomysl o przebudowaniu tej pozycji; z mojego punktu widzenia lepiej
    > brzmialoby: "administracja serwerem szkolnej pracowni komputerowej
    > (opartym na Novell Netware 4.12) oraz tworzenie oprogramowania istotnie
    > wspomagajacego prace administratora"; chetnie polozylbym tu jeszcze nacisk
    > na wykonywanie tego jako uczen tejze szkoly - moze ktos pomoce ubrac to
    > w slowa?

    Nie tylko V LO korzystało z tego serwera, była tam też szkoła prywatna BTE.
    Oprogramowanie 'wspomagające pracę administratora' w NW już jest. Mój
    program był raczej czymś w rodzaju urządzenia badawczego, co ono dawało już
    napisałem w innym poście.

    --
    Sebastian Rusek