PracaGrupypl.praca.dyskusje › pozwolenie na prace w DE- JAK ZALATWIC

  • 1. Data: 2005-11-14 13:56:55
    Temat: pozwolenie na prace w DE- JAK ZALATWIC
    Od: "Aurore" <s...@o...pl>

    Witam,
    moze ktos z Was byl/jest w podobnej sytuacji i moglby mi udzielic info nt.
    legalizacji pracy w De, mozliwosci otrzymania pozwolenia na prace.
    Mieszkam w Niemczech juz kilka miesiecy, chcialabym pracowac, ale potrzebuje
    pozwolenie na prace, czy w zwiazku z tym powinnam:
    - zlozyc wniosek do niem. urzedu pracy o wydanie takiego zezwolenia?
    - znalezc wpierw pracodawce, spisac umowe i oddac do akceptacji w urzedzie
    pracy, aby wydali mi pozwolenie na prace?
    Prosze o info, jesli ktos moze mi cokolwiek doradzic.

  • 2. Data: 2005-11-14 14:13:06
    Temat: Re: pozwolenie na prace w DE- JAK ZALATWIC
    Od: D A O L E R <d...@p...onet.pl>

    Aurore wrote:
    [...]
> [...]
    > - znalezc wpierw pracodawce, spisac umowe i oddac do akceptacji w urzedzie
    > pracy, aby wydali mi pozwolenie na prace?

    Ja znalazlem prace w Niemczech bedac w Polsce. Caly kontakt z pracodawca
    odbyl sie przez telefon i maile i to wlasnie pracodawca zalatwil
    odpowiednie papiery wystarczajace do zalatwienia pozwolenia.
    Samo zalatwianie pozwolenia odbylo sie juz na miejscu i troche lazenia
    po urzedach mialem. Ale pewnie dlatego ze bylem pierwszy raz na dluzej w
    tym kraju i musialem zalatwic takie rzeczy jak zameldowanie,
    Lohnsteuerkarte itd.. To juz pewnie masz za soba wiec zarowno dla
    potencjalnego pracodawcy jak i dla ciebie powinno byc prosciej.
    Ale zdecydowanie lepiej jest jesli znajdziesz najpierw pracodawce a
    dopiero pozniej zaczniesz formalnosci.
    Inna sprawa jest jesli jestes studentka w Niemczech. Wtedy niejako z
    urzedu masz pozwolenie na prace w wymiarze 1/2etatu o ile sie nie myle.

    pozdr
    Piotrek

    --
    The problem with America is stupidity. I'm not saying there should be a
    capital punishment for stupidity, but why don't we just take the safety

  • 3. Data: 2005-11-14 14:23:41
    Od: "the_foe" <t...@W...pl>

    a po co Ci? zaloz firme w Polsce i pracuj na fakture. Nie ma zadnych
    ograniczen