PracaGrupypl.praca.dyskusje › CV - co sadzicie o moim CV?

  • 81. Data: 2003-10-09 22:18:29
    Temat: Re: CV - co sadzicie o moim CV?
    Od: Kyniu <kyniu@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    On Thu, 9 Oct 2003 13:00:45 +0200, "Marsiuu" <m...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Chciałbym prosić Was o zapoznanie się z moim CV i skomentowanie.
    >http://ms1975.republika.pl/cv.html

    Co sadze? Ze bedzie doskonalym przykladem JAK NIE PISAC CV.

    Opisales sie jak nie wiem co i nic z tej tresci nie wynika. CV pisze sie do
    ludzi, dla ludzi, i jezykiem dla ludzi zrozumialym. Nie do maszyny i nie
    jezykiem maszynowym.

    Wbrew opiniom tu zawartym CV nie pisze sie bezosobowo tylko bezwzglednie w
    pierwszej osobie - JA zaprojektowalem, JA wdrozylem, JA odnioslem sukces, JA sie
    przyczynilem do wzrostu wartosci firmy, dzieki MNIE firma obnizyla koszty, i to
    MNIE powinniscie zatrudnic bo jestem fachowcem ktorego szukacie.

    Jezyk nie poparty certyfikatem to takie sobie blebleble ... ja mam CAE i nie
    odwazylbym sie napisac ze znam angielski lepiej niz dobrze. I jak czytam ze ktos
    zna jezyk w stopniu XXX to zawsze sie zastanawiam do kogo/czego autor odnosil to
    swoje XXX. Bo na poziomie YYY to ja znam rosyjski (8 lat mnie meczyli - 4
    podstawowk a i 4 liceum i mimo wrodzonej odpornosci na ten jezyk potrafie sie
    skomunikowac ale w CV o tym nie pisze bo gdyby przyszlo co do czego to bym sie
    zblaznil). A na ZZZ niemiecki, no i po francusku potrafie np. powiedziec
    smacznego, dziekuje, prosze, gdzie jestem, ...... co oceniam na VVV.

    Ponadto twoje CV swiadczy o tym ze jestes osoba nie zdecydowana, nie potrafisz
    ocenic co jest itotne a co nie - w zwiazku z tym watpie abys potrafil zaplanowac
    dzien pracy czy rozklad zajec, albo kolejnosc czynnosci zaczynajac od
    najwazniejszych z punktu widzenia pracodawcy. Nie wspominam juz o tym ze gdyby
    przyszlo Ci cos wyeliminowac to pewnei bys sie zalamal.

    Twoje odpowiedzi na grupie wskazuja ze nie masz wlasnego zdania - jak zawieje
    choragiewka tak ty przytakujesz. Co najwyzej styl twoich odpowiedzi wsazuje ze
    nie jestes osoba konfliktowa i ze jestes uprzejmy, ale jakos nie wyobrazam sobie
    abys mogl sie sprawdzic jako project manager ktory musi obronic wlasne zdanie
    przed grupa.

    I dlugo by jeszcze pisac tylko po co. Sam fakt ze zwrociles sie z pytaniem na
    grupe, nie bronisz wlasnego rozwiazania (ono niekoniecznie musi byc jedyne
    sluszne ale jest twoje, co prawda umiec zmienic zdanie tez jest rzecza
    wymagajaca pewnych zdolnosci, ale nie bez walki), etc ..... jest dla mnie
    jednoznaczne - nigdy nie bedziesz dobrym PM.

    Kyniu

    --
    * _ __ _ *
    * | |/ / _ _ _ (_)_ _ *

  • 82. Data: 2003-10-09 22:19:20
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>

    Zmieści się: http://www.balcerowicz.pl/zyciorys.html

    --
    FYI: "Ja jestem osłem i Ty jesteś osłem" -- Anthony de Mello
    A tak poza tym to dziś jest mój 10448 dzień życia, sprawność

  • 83. Data: 2003-10-09 22:26:12
    Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl>

    Dnia 2003-10-10 00:18:24 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
    przyrody grupowicz *Marsiuu* skreślił te oto słowa:

    > 200kB, a PDF conajmniej 300KB, a wedlug wczesniejszych opini CV powyzej 50KB
    > sa wyrzucane, czemu nie do konca wierze bo sredniej jakosci zdjecie zajmuje
    > 50kB.

    No popatrz... moje wielkosci dowodowej ma 6 kilo, a takie o podwojonej
    wielkosci - 14.... cuda niewidy...

    [nie pytac jak to osiagnieto, bo nie mam zielonego pojecia, m0Ndry kolega
    - informatyk mi to doprowadzil do takiego stanu :)]

    --
    Lia GG 1516512 ICQ 166035154

  • 84. Data: 2003-10-09 23:02:11
    Od: "Marsiuu" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lia" <L...@a...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > [nie pytac jak to osiagnieto, bo nie mam zielonego pojecia, m0Ndry kolega
    > - informatyk mi to doprowadzil do takiego stanu :)]

    Lia czy dobrze mi sie wydaje, ze ludzie wola czytac papier niz literki na
    monitorze? - jesli sie nie myle to pewnie wiekszosc CV otrzymywanych mailem
    jest drukowanych, a czy ty probowalas drukowac swoje 6 kilowe zdjecie? -
    podejrzewam, ze nie bedzie zadawalajacej jakosci - do wyswietlenia na
    monitorze potrzeba 3 razy slabszej jakosci zdjecia niz do wydruku.

    pozdrawiam

  • 85. Data: 2003-10-09 23:09:05
    Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl>

    Dnia 2003-10-10 01:02:11 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
    przyrody grupowicz *Marsiuu* skreślił te oto słowa:

    > Lia czy dobrze mi sie wydaje, ze ludzie wola czytac papier niz literki na
    > monitorze?

    Ja wole na monitorze... szybciej, duzo szybciej sie to robi... latwiej to
    potem umiescic w bazie, a potem jaj przeszukiwac.

    > - jesli sie nie myle to pewnie wiekszosc CV otrzymywanych mailem
    > jest drukowanych,

    To zalezy...

    > a czy ty probowalas drukowac swoje 6 kilowe zdjecie? -

    Nie, ale drukowalam to 14 kilowe... wyglada nalezycie :)

    > podejrzewam, ze nie bedzie zadawalajacej jakosci - do wyswietlenia na
    > monitorze potrzeba 3 razy slabszej jakosci zdjecia niz do wydruku.

    Za duzo podejrzewasz, za mało wiesz na pewno... Kierownicze stanowisko?
    zapomnij :P

    --
    Lia GG 1516512 ICQ 166035154

  • 86. Data: 2003-10-09 23:09:30
    Od: "Marsiuu" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kyniu" <kyniu@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisał w wiadomości
> [...]
    do
    > ludzi, dla ludzi, i jezykiem dla ludzi zrozumialym. Nie do maszyny i nie
    hmmmmm - dziekuje za szczerosc.

> [...]
    i to
    > MNIE powinniscie zatrudnic bo jestem fachowcem ktorego szukacie.
    bardzo ciekawe to co mowisz :-D calkowicie wylamujesz sie z tej calej
    rzeczy, ktora gremialnie mowi o 3 osobie ;-) - ciekawe jak skomentuja Twoje
    zdanie.

> [...]
    > zblaznil). A na ZZZ niemiecki, no i po francusku potrafie np. powiedziec
    > smacznego, dziekuje, prosze, gdzie jestem, ...... co oceniam na VVV.
    no dobrze, ale co w takim razie powinny pisac osoby, ktore nie maja
    certyfikatu? - nie sadzisz, ze ten akapit jest jakis taki malo
    konstruktywny? wytknales blad - no dobrze, ale czy powiedziales jak go
    naprawic?, a moze to juz nie Twoja dzialka?

> [...]
    gdyby
    > przyszlo Ci cos wyeliminowac to pewnei bys sie zalamal.
    pocialem juz dosyc duzo, a z ukladniem sobie dnia wbrew pozorom calkiem
    dobrze sobie radze :D

> [...]
    sobie
    > abys mogl sie sprawdzic jako project manager ktory musi obronic wlasne
    przepraszam, a w ktorym dokladnie miejscu zmienilem zdanie tak jak
    choragiewka? - nie bardzo moge sobie przypomniec - czy mozesz byc bardziej
    konkretny i podac przyklad?

> [...]
    > wymagajaca pewnych zdolnosci, ale nie bez walki), etc ..... jest dla mnie
    > jednoznaczne - nigdy nie bedziesz dobrym PM.

    bardzo szybko ferujesz wyroki. nie bierzesz pod uwage moich zdolnosci
    uczenia sie ;-) - zwaz na to, ze wystawilem swoje CV w celu wywolania
    dyskusji - nie ze wszystkim sie zgadzam, tak jak piszesz.

    pozdrawiam
    mariusz
    ps: Nigdy nie mow nigdy.

  • 87. Data: 2003-10-09 23:20:15
    Temat: Re: TROLOWANIE - Re: CV - co sadzicie o moim CV?
    Od: "Marsiuu" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun> napisał w
    wiadomości news:m2brsqcb9m.fsf@pierdol.ninka.net...

    > j od siebie jeszce dodam: inteligentna osoba ma za wczasu przygotowane
    > CV w paru formatach: tekstowym, HTML, pdf, word.
    > wlasnie po to, zeby w zaleznosci od wymagan posylac rozne formaty.
    no nie przesadzaj - posiadanie wielu formatow nie swiadczy o inteligencji -
    od pol roku sledze ogloszenia pracodawcow i poki co tylko w jednym przypadku
    widzialem zeby pracodawca konkretnie okreslil jak ma wygladac CV, w calej
    reszcie jest podany tylko i wylacznie e-mial. A skad my biedne szaraczki
    ubiegajace sie o prace mamy wiedziec w jakim formacie poslac? Skad Nino mam
    wiedziec, ze ty uzywasz Linuxa i ze ciezko Ci czytac pliki WORDA? Mysle ze
    jest w nas bardzo duzo marudzenia, w koncu przy odrobinie checi jakos nam
    sie udaje otworzyc te pliki - czyz nie Nino?, a to ze w moim dokumencie
    przesunela sie pionowa linia, to chyba nie jest az taki problem, jesli
    zdarza sie w 5 przypadkach na 100?

    rozumiem, ze ty zajmujesz sie rekrutacja - czy podajesz w swoich
    ogloszeniach format w jakim chcesz otrzymac CV? czy podajesz szablon?

    > Najlepszym formatem jesli chcesz ograniczyc ilosc bajtow sciaganych
    > przez modem, jest plik txt. na www - html.
    > w htmlu mozna sformatowac tak CV, zeby bylo czytelne i wyrazne a
    > zarazem wygladalo tak samo w kazdej nowszej przegladarce. jesli
    > tego nie umiesz, MUSISZ miec worda - a w CV piszesz, ze praca
    > magisterska o nauce w HTML.. to po prostu WSTYD.
    czego powinienem sie wstydzic Nino - przez to ze pisalem dyplom na temat
    HTMLa wiem, ze roznie wyglada w zaleznosci od tego jaka przegladarka -
    dokumenty w IE calkiem inaczej wygladaja w Netsacpe itd, ale nie o tym mialo
    byc - poki co prosilem tylko i wylacznie o opinie zawartosci merytorycznej.

    > to osoba szukajaca pracy ma sie dostosowac do wymagan zewnetrznych, a
    > nie na odwrot.
    >
    > chwalisz sie w tym CV znajomoscia worda i windows, a nie wiesz, ze na
    > roznych platformach i przy roznych wersjach worda formatowanie sie
    > krzaczy i czasem rozwala.
    tak jak wyzej pisalem - wiem w ilu przypadkach na 100 zdarza sie bledne
    odczytanie mojego dokumentu, poza tym znajac jak niewielki jest poziom bledu
    odczytania (przesuniecie 2 obiektow - lini i zdjecia), nie sadze zeby format
    byl az tak bardzo krytyczny.

    pozdrawiam
    mariusz

  • 88. Data: 2003-10-10 00:21:35
    Od: Artur Żmudzki <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marsiuu" <m...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:bm4pk6$kr6$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
    > zadawalajacej jakosci - do wyswietlenia na monitorze potrzeba
    > 3 razy slabszej jakosci zdjecia niz do wydruku.

    Nie wiem jak będzie wyglądać zdjęcie Lii (tak się odmienia ? ;-) ),
    myślę jednak Marsiuu, że przesadzasz. Moje CV zajmuje ~1,5
    strony. Łącznie ze zdjęciem w rozdzielczości w przybliżeniu
    300 DPI waży 57,5 KB. Zdjęcie 3x4cm.

    Nie przekonasz mnie, że zdjęcie, wydrukowane z 300 DPI jest
    nieczytelne. Twoje waży w przybliżeniu 127 KB (sprawdziłem to).
    Nie ma takiej potrzeby, bo nikt nie będzie z tego robił powiększenia
    do plakatu "Pracownik miesiąca".

    I sprawa tego PDF'a, nie mam pojęcia dlaczego u Ciebie wychodzi tak
    duży plik, może masz włączonę opcję osadzania fontów bo kompresję
    obrazów to on robi by default i u mnie wychodzi plik znacznie
    skromniejszych rozmiarów niż podałeś.

    pozdrawiam
    Art
    (rozmowa już niebawem - trzymajcie kciuki 13-go :-) )

  • 89. Data: 2003-10-10 00:42:51
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marsiuu" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    <cut>
    > mhmmm, a to ciekawe co powiedziales - dlaczego?, uznac ze w moim przypadku
    > (informatyka) jest to pewnik?

    Nie,IMO uznac, ze w twoim wypadku - informatyka - to wiedza zbedna, chyba,
    ze startujesz na stanowisko operatora help-desk. Jako admin masz znac
    wiodacy w firmie pakiet na tyle,zeby cos tam udokumentowac. Sam przyznasz,
    ze facet ktory mowi: znam AS-a, Solarisa, AIX-a, sprzet klasy pSeries,
    Oracle i DB2, aha no i worda, excela i icq oraz gadu-gadu nie bedzie brany
    powaznie? Oczywistym jest, zemiales z tym jakas stycznosc, ale dobrze worda
    toma znac pani Basia z ksiegowosci. Tak samo IMO nie nalezy sie chwalic
    znajomoscia oprogramowania pocztowego,chyba, ze jest to jakies specyficzne
    oprogramowanie, droga komercja itp - dla tego Eudory, MUTTA czy Outlooka nie
    wpisuj, wpisz za to Lotus Notes.

    > juz wiem czym nie sa?, a podpowiesz mi pod co mam to podciagnac? nie
    sadzisz
    > ze sa najblizsze jezykom programowania?
    Ja to mam jako zakladka:
    jezyki zapytan i opisu strony

    tez nie do konca prawda, alewiecej w tym prawdy niz w j. programowania.

    pozdrawiam
    /p

  • 90. Data: 2003-10-10 00:45:20
    Od: "Marsiuu" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Żmudzki" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > myślę jednak Marsiuu, że przesadzasz. Moje CV zajmuje ~1,5
    > strony. Łącznie ze zdjęciem w rozdzielczości w przybliżeniu
    Moje zdjecie 5cmX6,6cm (to jest chyba dyplomowy format) B/W 300dpi nie chce
    wazyc mniej jak 80KB bycmoze moja twarz ma gorzej pakowalna strukture ;-)

> [...]
    > nieczytelne. Twoje waży w przybliżeniu 127 KB (sprawdziłem to).
    > Nie ma takiej potrzeby, bo nikt nie będzie z tego robił powiększenia
    Zdjecie o rozdzielczosci 300dpi nie moze wazyc 6 kilo o ktorych mowila Lia.
    Troche pomyliles sie w szacowaniu mojego zdjecia - przed zalaczeniem do
    pliku wazylo wlasnie 80KB.

> [...]
    > duży plik, może masz włączonę opcję osadzania fontów bo kompresję
    > obrazów to on robi by default i u mnie wychodzi plik znacznie
    osadza tylko TT - przetwarzalem w profilu - Print - sam sie dziwie, ze PDF
    robil mi pliki wieksze od WORDA, moze bedziesz tak mily i przetworzysz mi
    plik na PDF? - wtedy bym mial porownanie.

    > (rozmowa już niebawem - trzymajcie kciuki 13-go :-) )
    TRZYMAM KCIUKI :-)

    pozdrawiam
    mariusz