PracaGrupypl.praca.dyskusje › CV - co sadzicie o moim CV?

  • 71. Data: 2003-10-09 20:55:41
    Temat: Re: TROLOWANIE - Re: CV - co sadzicie o moim CV?
    Od: Piotr Żebrowski <p...@o...com.pl>

    Użytkownik "Marsiuu" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:bm3kd5$3p2$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Nino jestem gotowy dalej podtrzymywac drwiacy styl wypowiedzi, bo ja na
    > przyklad nie uzywam narzedzi z ktorymi mam problem w obsludze, a jesli
    > uzywam bo chce je poznac, badz ktos mi je narzucil, to nie marudze piszac,
    > ze mi sie nie chce.

    to naucz sie trzech spraw
    pokory
    operowania pdf'em
    html'a

    ty szukasz pracy.. a ja np sprawdzam ewentualnego kandydata na wypowiedzi w
    usnecie i na www... i poweidz .. co sobie pomysle .. czytajc twoej
    wypowiedzi?

  • 72. Data: 2003-10-09 21:17:30
    Temat: Re: CV - co sadzicie o moim CV?
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    m...@p...onet.pl news:bm3f5n$3tk$1@atlantis.news.tpi.pl

    > http://ms1975.republika.pl/cv.html

    Format *.doc ktorego uzyles jest b. nie wygodny.
    Nie jest to tez dobry sposob na ujednolicenie wygladu (do tego sluzy PDF)
    ani na dobre uniwersalne przekazanie informacji (do tego sluzy poprawnie
    uzyty HTML). Mi sie przykladowo ukazaly ukryte ramki w podgladzie dokumentu
    bo akurat tak mialem ustawionego Word'a co wyglada raczej bardzo zle.

    Z ogolnych wrazen - moze jednak dalo by sie to zmiescic na 2 stronach?

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 73. Data: 2003-10-09 21:43:41
    Temat: OT Re: CV - co sadzicie o moim CV?
    Od: "Marsiuu" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com> napisał w wiadomości
> [...]
    dokumentu
    > bo akurat tak mialem ustawionego Word'a co wyglada raczej bardzo zle.

    Rafale to chyba nie chodzi o to zeby format DOC obslugiwal kazde wyjatkowe
    ustawienie kogos? Dla przykladu moge powiedziec ze wychwalany przez Ciebie
    PDF domyslnie ma w ktorejs wersji wyswietlanie dokumentow w zblizeniu "Fit
    to Width" i jesli komus wyslesz strony ustawione horyzontalnie, to na kazda
    strone musi dwa razy kliknac PGDN (pierwszy raz zeby przeskoczyc na nastepna
    strone, a kolejny raz, zeby obejrzec kilka dolnych linijek, na ktorych
    zwykle nic nie ma.

    Nie jestesmy w stanie ustrzec sie przeciwko temu ze "akurat tak miales
    ustawionego worda" - poza tym, kazdy kto przestawia worda powinien byc
    swiadomy jak jego przestawianai wplyna na dzialanie programu ;-), tak wiec
    odstawiles i chyba bylo ok :-)

    No z tym HTML takze bym polemizowal ;-) - niby w czym mialby byc lepszy HTML
    w tym konkretnym zastosowaniu? tak samo jak w word brakuje tam logicznego
    okreslania znaczenia elementow.

    pozdrawiam

  • 74. Data: 2003-10-09 21:54:48
    Temat: OT Re: TROLOWANIE - Re: CV - co sadzicie o moim CV?
    Od: "Marsiuu" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Żebrowski" <p...@o...com.pl> napisał w wiadomości
    > to naucz sie trzech spraw

    > pokory
    zanim wskazales palcem na mnie to spojrzales w lustro?
    czujesz sie calkowicie bez winy?, a przypominasz sobie jak rozpoczales
    dyskusje ze mna? jesli nie to ci przypomne:
    > nie wiem co sądzic... strona paskudna
    > cv i lm zapakowane i ni mam ochoty sciagac nie wiedzac czego sie w
    > srodku spodziewac... moze przynajmniej napisz co jest w srodku.. pdf, txt,
    rtf
    > czy np wodrdoza .. i w ktorej wersji...

    twoja pierwsza wiadomosc byla jedna wielka niekonstruktywna krytyka, poza
    tym czego sie spodziewales w moim zip jesli w samym temacie wiadomosci
    prosilem o komentarze do mojego CV? chyba nie spodziewales sie tam ciastka z
    kremem?
    czlowieku nie popadaj w paranoje - przeciez nie posylalem pliku ktory ma
    wielkosc plyty CD, zebys mial tracic czas na sciaganie nie wiadomo czego. A
    wersja worda w jakim celu? - na co ci taka informacja? - chyba sie troche
    czepiasz?

    > operowania pdf'em
    > html'a
    dlaczego uwazasz, ze nie potrafie tych dwuch rzeczy?

  • 75. Data: 2003-10-09 22:00:24
    Temat: Re: OT Re: CV - co sadzicie o moim CV?
    Od: Piotr Żebrowski <p...@o...com.pl>

> [...]
    nastepna
    > strone, a kolejny raz, zeby obejrzec kilka dolnych linijek, na ktorych

    bujasz.. w pdf ustawisz tak jak zechcesz wyswietlanie danego dokumentu i to
    ty jako autor tego dokumentu decydujesz jak go pokazac i co zrobic...
    jak sam pisales .. poznaj to narzędzie.. potem opowiadaj..

> [...]
    > ustawionego worda" - poza tym, kazdy kto przestawia worda powinien byc
    > swiadomy jak jego przestawianai wplyna na dzialanie programu ;-), tak wiec

    skoro ciagel pouczasz to moze jednak nauczysz sie uzywac narzedzi ktore tak
    zawziecie promujesz?

    > No z tym HTML takze bym polemizowal ;-) - niby w czym mialby byc lepszy
    HTML
    > w tym konkretnym zastosowaniu? tak samo jak w word brakuje tam logicznego
    > okreslania znaczenia elementow.

    w uniwersalnosci .. oczywiscie znow mowie o poprawnym uzyciu tej
    technologii... ;)

  • 76. Data: 2003-10-09 22:03:41
    Temat: Re: OT Re: TROLOWANIE - Re: CV - co sadzicie o moim CV?
    Od: Piotr Żebrowski <p...@o...com.pl>

> [...]
    > wersja worda w jakim celu? - na co ci taka informacja? - chyba sie troche

    jednak niczego nie rozumiesz... gdybyś przypadkiem został jakimś
    kierownikiem .. współczuje twoim podwładnym... ;(

    > dlaczego uwazasz, ze nie potrafie tych dwuch rzeczy?

    po Twoich wypowiedziach... i nie potrafisz tych trzech rzeczy..

  • 77. Data: 2003-10-09 22:04:52
    Od: n...@p...ninka.net.usun (Nina M. Miller)

    "Marsiuu" <m...@p...onet.pl> writes:

    > Pytanie: czy dostrzegles cos poza marnoscia? Czy mozesz mi dac jakas porade
    > poza zblazowana wypowiedzia o tym, ze wszsytko jest marne?

    ok. obejrzalam to CV. zacnzijmy od poczatku:

    1. format worda NIE wyglada tak samo na kazdej platformie. sprawdzilam
    wlasnie na MAC OS - rozwala Ci sie formatowanie. Podobnie w Open
    Office.
    Jesli juz MUSISZ wysylac sformatowane, najlepiej w pdf. jest w
    pelni przenosny na kazda platforme (no chyba ze pracodawca wyraznie
    zyczy sobie w ogloszeniu konkretny format).

    2. wysylanie zdjecia na dodatek wklejonego do worda to kiepski pomysl,
    bo zwieksza rozmiar i tak juz duzego pliku. nie kazdy pracodawca
    wymaga zdjecia, ci co nie wymagaja nie powinni ich
    dostawac. Wystarczy, ze dostana 100 maili z CV ze zdjeciem i te
    wlasnie ze zdjeciami leca najczesciej do kosza.

    3. zamieszczenie po lewej stronie "opisow" typu "daty" "nazwa i adres
    pracodawcy" etc. jest ZBEDNE. KAZDY widzi, ze to cv, tu sa daty a
    to nazwy zakladow pracy. zastanawiales sie co wywalic - no to masz
    co. Nie traktuj czytajacych jak debili, ktorzy nie sa sie w stanie
    zorientowac, co to data i nazwa zakladu.

    4. pracodawcow na ogol nie interesuja imiona i nazwiska twoich
    przeloznych, znacznie bardziej ich interesuja twoje osiagniecia na
    danym stanowisku. nie widac tam zadnych osiagniec. wyliczenie
    zakresu odpowiedzialnosci NIE JEST tozsame z tym, co robiles.

    5. CV jest zle zorganizowane. na poczatku brak jest summary
    ew. czegos, co zawieraloby tzw. key skills.
    przy ilosci kandydatow idacych w setki, zglaszajacych sie na kazda
    oferte, typowy HR ma kilkadziesiat sekund na przejrzenie tego
    CV. Ci, co nie maja slow/kluczy na poczatku, odpadaja.

    6. Przerost formy nad trescia: duzo wodolejstwa, malo konkretnych
    informacji.
    ciezko z tego CV wydobyc, wlasciwie w cyzm jestes dobry i o co ci
    chodzi.
    CV to nie powiesc sensacyjna ani tani romans. tu chodzi przede
    wszystkim o PRZEKAZ INFORMACJI - a z tym u ciebie bardzo kiepsko.

    7. w umiejetnosciach i kompetencjach (ktore notabene powinny byc na
    poczatku) wymienia sie umiejtnosci i komtenecje, a do pracodawcy
    nalezy ich sprawdzenie. pisanie "pracowalem" "robilem" nie znaczy,
    ze faktycznie cos umiec robic. rownie dobrze mogles probowac i ci
    nie wyszlo.

    8. brak konkretow. "zorganizowac spotkanie" czy "rozwiazac problem" to
    kazdy umie - pytanie tylko, co to za problem? zdanie:
    Zdolności pracy międzynarodowej: jestem doświadczony w pracy
    międzynarodowej przez
    3 lata jako operator systemu, w Prumerica Financial, gdzie
    rozwiązywałem problemy operacyjne wielu VIP'ów z różnych państw
    (USA, Anglia, Korea, Dania).
    - jest wrecz zenujace.

    podsumowujac: kiepsko napisane CV, kwalifikacje takie sobie; z tego CV
    wynika, ze w zasadzie nic konkretnego nie umiesz, wszystkiego po
    trochu tam gdzies liznales. w niczym nie jestes dobry.

    w zestawieniu z Twoja arogancja to ciezko Ci bedzie znalesc przyzwoita
    prace.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net.usun

  • 78. Data: 2003-10-09 22:08:36
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marsiuu" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    <cut>
    > otworzyc poprawnie mojego pliku.
    > Osobiscie nie znam zadnej firmy w ktorej uzywa sie linuxa do zastosowan
    > biurowych,
    Wyslij do Suna (wprawdzie Solek,nieLinux, ale jednak Unix) - maja zakaz miec
    inny system na maszynie poza Solkiem, chyba,ze dostana specjalne pozwolenie.
    Ciekawe czego IBM uzywa? Oj nie zdziwilbym sie, gdyby sie okazalo, ze windy
    tez nie samile widziane. Choc generalnie masz racje, jakos specjalnie czesto
    sie tego nie spotyka. Zreszta wtedy i word nie bedzie na miejscu, txt
    raczej.
    pozdr
    /p

  • 79. Data: 2003-10-09 22:11:01
    Od: n...@p...ninka.net.usun (Nina M. Miller)

    Lia <L...@a...poczta.onet.pl> writes:

    > A potem kilka osob zwrocilo Ci uwage, ze zipy to kiepski pomysl, i zamiast
    > od razu wyciagnac wnioski poslales słodkiego posta Ninie...

    j od siebie jeszce dodam: inteligentna osoba ma za wczasu przygotowane
    CV w paru formatach: tekstowym, HTML, pdf, word.
    wlasnie po to, zeby w zaleznosci od wymagan posylac rozne formaty.
    Najlepszym formatem jesli chcesz ograniczyc ilosc bajtow sciaganych
    przez modem, jest plik txt. na www - html.
    w htmlu mozna sformatowac tak CV, zeby bylo czytelne i wyrazne a
    zarazem wygladalo tak samo w kazdej nowszej przegladarce. jesli
    tego nie umiesz, MUSISZ miec worda - a w CV piszesz, ze praca
    magisterska o nauce w HTML.. to po prostu WSTYD.

    to osoba szukajaca pracy ma sie dostosowac do wymagan zewnetrznych, a
    nie na odwrot.

    chwalisz sie w tym CV znajomoscia worda i windows, a nie wiesz, ze na
    roznych platformach i przy roznych wersjach worda formatowanie sie
    krzaczy i czasem rozwala.

    sam sobie wystawiasz swiadectwo.

  • 80. Data: 2003-10-09 22:18:24
    Od: "Marsiuu" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Łukasz Matuszewski" <g...@h...pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    >
    > Widzę że Twoje CV zrobiło niezłe zamieszanie na grupie ;)
    kto by pomyslal ;-) - za duzo ogolnie jest chyba pytan teoretycznych ;-) -
    mysle ze wrzucenie kawalka zycia bylo dobrym posunieciem ;-)

    > Dorzucę więc trochę od siebie (bynajmniej nie w celu wywołania
    zamieszania).
    a bardzo dziekuje za pomoc :-)

    > Po pierwsze:
    > Szczerze polecam zmianę formatu na PDF (chyba że chcesz wysłać
    > CV tylko do Microsoftu). Ja używam OpenOffice i Twoje CV wygląda
    > w nim raczej kiepsko...
    PDFa chialbym uzywac, ale poki co jeszcze nie udalo mi sie dojsc do tego,
    zeby tworzyl pliki conajmniej takie same na wielkosc jak WORD, ktory robi
    200kB, a PDF conajmniej 300KB, a wedlug wczesniejszych opini CV powyzej 50KB
    sa wyrzucane, czemu nie do konca wierze bo sredniej jakosci zdjecie zajmuje
    50kB.

    > Po drugie:
    > W informacjach osobistych zamień kolejność imienia i nazwiska
    > i nie oddzielaj ich przecinkiem...
    juz to zrobilem :-) to taka zaszlosc anglojezyczna chyba.

    > Po trzecie:
    > Moim zdaniem telefon lepiej jest napisać tak: 502 695 050.
    tutaj chyba juz nie ma co dyskutowac - rzecz gustu ;-), ale dziekuje za twoj
    gust - moze jakby tak znac gust wiekszosci to by sie okazalo, ze taki format
    jest bardziej akceptowalny od mojego ;-)

    > Po czwarte:
    > Radzę użycie uczelnianego maila (najlepiej z polibudy).
    kiedy to bylo ;-) - niestety w chwili obecnej mam tylko dostep do
    darmowych - zadbalem o to zeby nie uzywac przezwisk podworkowych, tylko
    stworzylem z inicjalow i rocznika - inaczej niestety w moim przypadku nie
    bedzie.

    > Po piąte:
    > Aby zmiejszyć objętość CV, doświadczenie zawodowe radzę zapisać
    > w formacie:
    >
    > data_od - data_do : stanowisko takie_i_takie w firmie_takiej
    > (http://www.nazwa_firmy.pl). Zajmowałem się tam
    > tym_i_tym.
    >
    > Taka forma jest według mnie bardziej czytelna i zajmuje mniej
    > miejsca...

    > Po szóste:
    > Nie cudzołóż ;)
    masz to u mnie jak w banku ;-)

    > Po siódme:
    > Wykształcenie proponuję zapisać w postaci podobnej jak
    > doświadczenie zawodowe...
    > Po ósme:
    > Zdecydowanie radzę zmienić format zdolności językowych na:
    > angielski - dobry w mowie i piśmie
    > niemiecki - podstawy
    > Po dziewiąte:
    > Nie radzę chwalić się znajomością programów biurowych...
    mhmmm, a to ciekawe co powiedziales - dlaczego?, uznac ze w moim przypadku
    (informatyka) jest to pewnik?

    > Zamiast lat nauki, lepiej podać stopień opanowania...
    uwazam, ze liczba lat uzywania danego narzedzia mowi o stopniu opanowania -
    w koncu caly czas czegos sie podczas uzywania uczymy ;-) - takie rzeczy
    chyba i tak dokladnie weryfikuje sie na rozmowie.

    > SQL, HTML i XML to nie języki programowania!!!
    juz wiem czym nie sa?, a podpowiesz mi pod co mam to podciagnac? nie sadzisz
    ze sa najblizsze jezykom programowania?

    > Po dziesiąte:
    > Jeśli chcesz zostawić dział "gazety" przenieś go lepiej do
    > zainteresowań...
    wyrzucilem go ;-)

    > Po jedenaste:
    > Powodzenia!