PracaGrupypl.praca.dyskusje › Brak pracy czy... (długie)

  • 91. Data: 2002-05-28 09:31:58
    Temat: Re: Brak pracy czy... (dłuuuuuuugie)
    Od: "wiola" <w...@w...pl>

    Nic dodać nic ująć Panie Romanie!!!!!
    A jeśli chodzi o wypowiedź Pana Bramana.........
    Cieszę się, że jesteś pełen szacunku dla osób kończących studia (osobiście
    studiowałam dziennie i praktycznie przez cały czaspracowałam, a i imprezy
    również się zdarzały:))
    I wielu z moich znajomych równiż to robiła, niestety sytuacja w naszym kraju
    jest chora, poza większymi, międzynarodowymi firmami nikt nie zatrudniania
    absolwentów. W UK ogłoszeń dla graduets pojawia sie na jednym portalu
    internetowym przynajmniej kilkanaście dziennie. Ktoś kto tam skończył
    uniwerek owszem nie ma zagwarantowanej pracy, ale ma 500krotnie większą
    szansę na jej zdobycie niż w Polsce, tam inwestuje się w młodgo pracownika,
    tutaj niestety nikogo na to nie stać.Tam skonczenie szkoły jest pozytywnie
    skorelowane z szansą dostania pracy zgodnej z kwalifikacjami, w Polsce
    niestety nie.
    Nie jest moim celem narzekanie, rozumiem że trzeba jakoś sobie poradzić i
    właśnie to zamierzam zrobić.
    Natomiast irytuja mnie wypowiedzi sugerujące, że bezrobocia w Polsce nie ma
    (konstrukt wymyslony przez beznadziejnych pracowników i leniwych
    absolwentów, aby usprawiedliwić sowoja niezaradność), ze każdy kto nie ma
    pracy to życiowy nieudacznik nie mogący się odnaleźć w nowej polskiej.
    rzeczywistości.....

  • 92. Data: 2002-05-28 09:53:39
    Od: "wiola" <w...@w...pl>

    Użytkownik Barman napomknął:
    > od rzeczywistosci i zbedne), i pozdawali te wszystkie egzaminy, bo sam
    > wylecialem ze studiow, >
    > To już wiem dlaczego tak zaciekle dyskutowałeś ze mną na temat
    kwalifikacji:))))
    pozdrawiam
    p.s to nie miało być złośliwe;)

  • 93. Data: 2002-05-28 10:27:38
    Temat: Re: Brak pracy czy... (długie)
    Od: "Greg" <o...@f...sos.com.pl>

    Użytkownik "No Name" napisał:

    > Dlatego większe szanse u pracodawcy mają osoby o
    > odmiennych niż Ty zapatrywaniach na życie.

    Ale to niemozliwe aby wiekszosc polskiego spoleczenstwa tworzyli ludzie
    scinajacy galaz na ktorej siedza.

    pozdrawiam
    Greg

  • 94. Data: 2002-05-28 11:00:56
    Temat: Re: Brak pracy czy... (bardzo długie)
    Od: "Efro" <w...@w...edu.pl>

    "Agnieszka Taflińska" <a...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > na etacie ale na umowe zlecenie oraz studiował dziennie udalo mu sie
    pogodic
    > te dwie rzeczy.
    >
    > Konczac studia pracodawca po dwoch latach pracy zaproponowal mu pensje
    > nizszą niż mial na umowe zlecenie tlumacząc to wyższymi oplatami. do tej
    > pory traktowano go powaznie mial pewne osiagniecia w swojej pracy nawet
    > znaczace dla firmy. Mało tego zaproponowal mu okres próbny po dwóch latach
    > pracy w tej firmie tlumaczac ze on go przez te dwa lata nie poznal i
    > chcialby go przez te trzy miesiące poobserwowac. ŚMIESZNE

    I tu wlasnie widac absurd naszego wspanialego KP i dwoch zapisow, ktore
    skutecznie
    blokuja zatrudnienie i powoduja koniecznosc kombinowania, a sa to:
    -zapis o podaniu przyczyny zwolnienie
    -odprawy
    -trzech umow terminowych
    Gdyby te zapisy zlikwidowac za kilka lat bysmy mieli dosc mobilne miejsca
    pracy, tzn.
    tracac prace w firme X szybko bysmy znalezli zatrudnienie w firmie Y, ktora
    nie balaby sie
    zatrudnic "zlych" pracownikow. Jednak nie ma co urkywac wprowadzenie takich
    przepisow
    spowodowaloby w tej chwili wzrost bezrobocia, ale bylaby to inwestycja ktora
    zwrocilaby
    sie za kilka lat.

    > Po pertraktacjach wyszlo, że tak naprawde ten pracodawca nie chce po
    prostu
    > placic oplat za nastepnego pracownika i zaproponowal mu umowe na stale z
    > bardzo niska kwota i do tego umowe zlecenie z nastepna pensja. Super co,
    > albo zalozenie wlasne dzialalnosci ale z klauzula przcy tylko dla tej
    > firmy - BANIALUKI

    Nic dziwnego przeciez za studenta na umowie zleceniu nie placi sie ZUSu,
    jezeli twoj wybranek dostawal powiedzmy 2000zl pensji na reke to pracodawca
    musialby placic ponad 1000 zl do ZUS plus zaliczka na podatek, tak wiec
    nastapilby wzrost kosztow pracy
    o prawie 50% bez podniesienia wydajnosci pracy, czysta strata.

    > jestem ciekawa czy ktos ma jeszcze ciekawsze historie na ten temat
    >
    > Także nie jestes sama niestety duza ilosc absolwento szkol wyzszych na
    rynku
    > sprawila ze pracodawcy sa BOGAMI nie internesuje ich wogole ale to wogole
    > pracownik tylko zysk. Na twoje miejsce maja setki innych,lepszych czy
    > gorszych nie ma znaczenia, liczy sie tylko kasa.

    Nie znam nikogo dla ktorego glownym kryterium nie jest KASA, co widac tez po
    twojej wypowiedzi(bez obrazy) o twoim chlopaku, ktory jednak z tego co
    napisalas nie pracowal dla przyjemnosci tylko dla KASY, wiec zabiegi
    pracodawcy
    wydaja sie tutaj jak najbardziej na miejscu(twoj chlopak chyba zareagowal
    tak samo jak
    pracodawca ;))

    > Ja mam tylko nadzieje że coś sie w tym temacie zmieni bo wszysty beda
    kazda
    > prace traktowac jak te hostessy i akwizytorzy, po co sie przeciez
    stresowac
    > i poswiecac!!!!!

    Z tak absurdalnymi przepisami dlugo dlugo nie.

    Pozdr

  • 95. Data: 2002-05-28 12:57:36
    Od: "fotech" <u...@p...onet.pl>

    > Nie bede ukrywac, ze powyzszy post jest niejako moim listem motywacyjnym
    > (mocno chaotycznym ale dlatego, ze pisanym pod wplywem emocji). Byc moze
    > jakis pracodawca z okolic Tarnowskich Gor, Bytomia, Chorzowa lub Katowic
    > zechce dac mi szanse...

    pewnie zechce, tylko nadal nie wiadomo , jakie masz kwalifikacje :)
    Jedno jest pewne, nie masz problemow z polskim, co dziś rzadkie, natomist im
    szybciej sie nauczysz, zeby przełożonym mówic to co chca słyszeć, a nie to
    co wg Ciebie jest prawda obiektywna - tym szybciej i skuteczniej zaczniesz
    budować swoja karierę.
    Jeśłi jednak sie uprzesz, ze czesto masz racje, a nawet cześciej niż inni -
    to szkoda Twojego czasu na studia :)
    lepiej bierz sie szybciorem za te rowy ( bo wyszlo, ze potrzeba na to tyle
    samo czasu co na opanowanie programowania w C++)

    pozdrawiam
    Wojtek

  • 96. Data: 2002-05-28 13:36:11
    Od: "Efro" <w...@w...edu.pl>

    > Niech nikt nie pisze że jak ktoś ma wyższe to sobie poradzi, bzdury,
    > najpierw trza mieć 2 dyplomy w ręku i zobaczyć co człowiek na rynku pracy
    > jest wart i jak go wycenią !!!

    Calkowicie sie z toba zgadzam, wartosc rynkowa nie ksiegowa ;))

  • 97. Data: 2002-05-28 13:41:29
    Od: "Efro" <w...@w...edu.pl>

    "Wrangler" <a...@i...pl> wrote in message

    > Tu się zgodzę że nie raz tak jest jak piszesz !!!
    >
    > Ale ktoś po to kończył studia aby mieć lepiej w życiu, nie kopać rowów a
    tym
    > samym móc zdobyć lepszą bardziej płatna pracę, co dzis niestety nie idzie
    > parze z wykształceniem !!!!

    To jeszcze zalezy jaki obralo sie kierunek...
    bo jak ktos studiowal dajmy na to fizyke kwantowa, to latwo u nas pracy w
    zawodzie
    nie znajdzie, a i za granica bez "experience" tez nie chca brac.

  • 98. Data: 2002-05-28 13:46:38
    Od: "Efro" <w...@w...edu.pl>

    "Tomasz T. Żuchniewicz" <t...@m...to> wrote in message

    > Rozumiem, że chodzi o mnie. Rzeczywiście- niejasno się wyraziłem.
    > Chodziło o to, że nauka C++ prostemu człowiekowi zajmie tyle samo
    > człowiekowi, co studentowi (ca 3 lata- bo tyle trwają studia). I
    > podobnie z kopaniem rowów- nauka trwa tyle samo bez względu na
    > typ/charakter człowieka

    Nie sadze, taki typek co kopie dolki, jest co najmniej 10 lat cofniety w
    rozwoju
    intelektualnym do czlowieka po studiach(chociaz nie koniecznie, na studiach
    tez
    trafiaja sie "styropiany"). Jest duza doza prawdopodobienstwa ze lefwo
    skonczyl podstawowkei ma problemy z logicznym mysleniem z roznych
    powodow(nie tylko potencjalu).Bedzie musial ta wiedze uzupelnic a to mu nie
    zajmie tylko 3 lat.

    Pozdr

  • 99. Data: 2002-05-28 14:01:22
    Od: "Efro" <w...@w...edu.pl>

    > Po drugie. Gowno prawda, ze jak sie obnizy podatki przedsiebiorcom to
    bedzie
    > wieksze zatrudnienie. Sposob myslenia:
    > Skoro firma dziala mi z 20 pracownikami i mam dochody X to po obnizeniu
    > podatkow po ch... mam zatrudniac jeszcze 5 pracownikow skoro moge miec
    > dochody Y. - okolo 80% przedsiebiorcow

    Mam nadzieje ze nie masz wyksztalcenia ekonomicznego bo wtedy szczerze
    powatpiewam
    w twoja wiedze. Po pierwsze obcizaenia podatkowa sa znaczne, jezeli
    zmniejszymy podatki
    o 1% to rozwijajacej firmie da to co najmniej 10% wzrostu zysku. Skad ta
    rozbieznosc zapytasz, jak z jednego procenta robi sie 10% w prosty sposob,
    otoz rozwijajace sie firmy
    maja kredyty i na ich splate idzie wiekszosc wypracowanych dochodow, a jak
    kazdy wie
    raty kapitalowe sa opodatkowane. Czyli jak mam 1mln raty kapitalowej i
    1,1mln dochodu
    to i placac srednio 30% podatku to widac ze firma mimo ze ma zyski przynosci
    realne straty i trzeba ja zamknac. Z tego przykladu widac tez ze przy
    niskich stopach procentowych
    wieksze znaczenie dla kosztow kredytu ma fizkalizm panstwa niz realne stopy.

    Sytuacje opislaem tutaj dosyc ogolnikowo

    pozdr

  • 100. Data: 2002-05-28 14:08:06
    Od: "Efro" <w...@w...edu.pl>

    "> Poza tym powiedz mi kto przyjmie czlowieka okolo 50:) chetnie podesle
    > rodzicom :)

    W naszym absurdalnym kraju nikt jak dobrze wiesz jeszcze kilka lat pracy i
    taka osoba
    jest juz praktycznie nietykalna, zwykly pracownik na etacie zreszta tez, ale
    po pewnym
    wieku staje sie to jeszcze trudniejsze/kosztowne.

    Niestety za socjalistyczne przepisy placimy wszyscy i to co na pierwszy rzut
    oka mialo
    chronic pracownikow szkodzi wszystkim.