PracaGrupypl.praca.dyskusjeBrak pracy czy... (długie) › Re: Brak pracy czy... (dłuuuuuuugie)
    From: "Efro" <w...@w...edu.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Brak pracy czy... (dłuuuuuuugie)
    Date: Tue, 28 May 2002 16:01:22 +0200

    > Po drugie. Gowno prawda, ze jak sie obnizy podatki przedsiebiorcom to
    bedzie
    > wieksze zatrudnienie. Sposob myslenia:
    > Skoro firma dziala mi z 20 pracownikami i mam dochody X to po obnizeniu
    > podatkow po ch... mam zatrudniac jeszcze 5 pracownikow skoro moge miec
    > dochody Y. - okolo 80% przedsiebiorcow

    Mam nadzieje ze nie masz wyksztalcenia ekonomicznego bo wtedy szczerze
    powatpiewam
    w twoja wiedze. Po pierwsze obcizaenia podatkowa sa znaczne, jezeli
    zmniejszymy podatki
    o 1% to rozwijajacej firmie da to co najmniej 10% wzrostu zysku. Skad ta
    rozbieznosc zapytasz, jak z jednego procenta robi sie 10% w prosty sposob,
    otoz rozwijajace sie firmy
    maja kredyty i na ich splate idzie wiekszosc wypracowanych dochodow, a jak
    kazdy wie
    raty kapitalowe sa opodatkowane. Czyli jak mam 1mln raty kapitalowej i
    1,1mln dochodu
    to i placac srednio 30% podatku to widac ze firma mimo ze ma zyski przynosci
    realne straty i trzeba ja zamknac. Z tego przykladu widac tez ze przy
    niskich stopach procentowych
    wieksze znaczenie dla kosztow kredytu ma fizkalizm panstwa niz realne stopy.

    Sytuacje opislaem tutaj dosyc ogolnikowo

    pozdr