PracaGrupypl.praca.dyskusje › szkolenia cisco

  • 1. Data: 2002-05-25 20:33:00
    Temat: szkolenia cisco
    Od: "Jakub" <j...@p...gazeta.pl>

    Od pewnego czasu zastanawiam się nad podjęciem kursu Cisco - CCNA.
    Chciałem się dowiedzieć jak to wygląda (ze strony uczestnika) O ile strony
    WWW zachęcają, to jednak wolał bym być przygotowany na "niespodzianki".
    Wiem, że trzeba znać dość dobrze angielski, no i interesować się
    komputerami(oczywiście). Zastanawiam się czy jest ciężko, jak wygląda
    kształcenie, czy pozostawiają samego i czy wykładowcom zależy. I ostatnie -
    jaki jest egzamin certyfikujący CCNA. Liczę, że podzielicie się
    doświadczeniami.

    Pozdrawiam
    Jakub Peter

  • 2. Data: 2002-05-27 07:55:05
    Temat: Re: szkolenia cisco
    Od: Lukasz Wojtow <l...@w...edu.pl>

    Jakub <j...@p...gazeta.pl> wrote:
    > Od pewnego czasu zastanawiam si? nad podj?ciem kursu Cisco - CCNA.
    > Chcia?em si? dowiedzie? jak to wygl?da (ze strony uczestnika) O ile strony
    > WWW zach?caj?, to jednak wola? bym by? przygotowany na "niespodzianki".
    czesc
    skonczylem dwa semestry takiego kursu, przerwalem ze wzgledu na zmiane miejsca
    zamieszkania. mozna powiedziec ze nie ma niespodzianek.

    > Wiem, ?e trzeba zna? do?? dobrze angielski, no i interesowa? si?
    > komputerami(oczywi?cie).
    angielski to podstawa ale wystarczy srednia znajomosc.

    > Zastanawiam si? czy jest ci??ko, jak wygl?da
    > kszta?cenie, czy pozostawiaj? samego i czy wyk?adowcom zale?y.
    nie wierz w zadne odpowiedzi na to pytanie. u nas w szkole mielismy dwoch
    ludzi ktorzy tego ucza. pan S. to typ, ktory nie robi nic oprocz
    przetlumaczenia tekstu, a pan M. to gosc ktory potrafi wszystko ladnie wyjasnic.
    nie ma reguly

    > I ostatnie -
    > jaki jest egzamin certyfikuj?cy CCNA. Licz?, ?e podzielicie si?
    > do?wiadczeniami.
    na egzaminie jeszcze nie bylem, wiem odpowiem z drugiej reki - jedziesz do
    prometrica, zdajesz i masz :) egzamin jest raczej ciezki - pytania sa
    wybierane tak aby przylapac na czyms czego nie umiesz, wiec jesli jakiejs
    czesci materialu nie czaisz - nawet nie masz szans. oczywiscie egzamin po ang.
    40 % znizki jesli wszystkie egzaminy semestralne masz powyzej (bodajze) 80%.

    mysle ze warto jest zrobic ten kurs, ale po nim najlepiej wyjechac z pl
    (zreszta bez niego tez najlepiej wyjechac :/)
    Lukasz

    --
    left: 10937516
    Lukasz Wojtow <http://student.wszia.edu.pl/~gnz/email.html>

  • 3. Data: 2002-05-27 10:06:20
    Od: "ps" <p...@N...poczta.gazeta.pl>

    witam,

    Jakub <j...@p...gazeta.pl> napisał(a):

    > Od pewnego czasu zastanawiam się nad podjęciem kursu Cisco - CCNA.
    > Chciałem się dowiedzieć jak to wygląda >

    sam kurs w formie "niekomercyjnej" musi trwac wg. Cisco min 6 miesiecy do
    nawet 2 lat, zwykle jest to rok
    materialy do nauki dostajesz (w sumie to nawet nie dostajesz a sam musisz je
    sobie sciagnac) w formie elektronicznej i z tego sie uczysz
    (oczywiscie jest to wszystko po angielsku)
    semestry sa 4 i kazdy sklada sie z rozdzialow, z ktorych 1 przypada zwykle na
    1 laboratorium/zajecia

    tak policzylem, ze w sumie podczas trwania calego kursu zdac nalezy cos ok.
    50 egzaminow wszystkie zdalnie po zalogowaniu na serwerze Cisco (po angielsku
    oczywiscie)

    > Wiem, że trzeba znać dość dobrze angielski, no i interesować się
    > komputerami(oczywiście). Zastanawiam się czy jest ciężko, jak wygląda
    > kształcenie, czy pozostawiają samego i czy wykładowcom zależy.

    jak sam sie nie przylozysz to pewnie i najlepsi prowadzacy nie pomoga
    z doswiadczeninnych wiem (sam jeszcze tam nie dotarlem), ze sam kurs w
    okresie 3-4 semestr staje sie cholernie nuzacy mimo iz wlasnie wtedy uczysz
    sie najwazniejszych rzeczy

    niemniej wszyscy tez potwierdzaja dobre przygotowanie programu, z ktorego
    dosc duzo zostaje w glowie (no ale robili to specjalisci z ameryka)

    I ostatnie -
    > jaki jest egzamin certyfikujący CCNA. Liczę, że podzielicie się
    > doświadczeniami.
    >
    > Pozdrawiam
    > Jakub Peter

    z doswiadczen znajomych - jest ciezki i nawet dosc duze doswiadczenie bez
    przygotowania teoretycznego nie pomoze, ponadto ostatnio zostala wprowadzona
    nowa wersja egzaminu certyfikujacego. Nosi on symbol CCNA #640-607 i
    zastępuje egzamin 640-507. Glowna nowinka w egzaminie 640-607 są symulacje.
    To wlasnie one maja umozliwic przetestowanie praktycznych umiejetnosci.
    Wirtualne laboratorium o dość skomplikowanej topologii pozwala na
    wszechstronne sprawdzenie kandydata. Na stronie Cisco mozna zapoznac sie z
    przykladowa symulacja
    http://www.cisco.com/warp/public/10/wwtraining/certp
    rog/testing/simulation/dem
    o_sim.html
    Cisco chcialo w ten sposob uniknac okreslania CCNA "papierowymi specjalistami"
    i znacznie urealnilo egzaminy, ktore teraz sa typu adaptacyjnego - czyli
    jesli wpadniesz na jakims pytaniu to badz pewien ze nastepne bedzie z tej
    samej dzialki i bardziej szczegolowe.

    Niemniej wszystko jest dla ludzi :)

    pozdrawiam i powodzenia

    p_s

  • 4. Data: 2002-05-27 10:06:31
    Od: "pp ss" <p...@N...poczta.gazeta.pl>

  • 5. Data: 2002-05-27 10:31:09
    Od: Lukasz Wojtow <l...@w...edu.pl>

    ps <p...@n...poczta.gazeta.pl> wrote:
    > tak policzylem, ze w sumie podczas trwania calego kursu zdac nalezy cos ok.
    > 50 egzaminow wszystkie zdalnie po zalogowaniu na serwerze Cisco (po angielsku
    > oczywiscie)
    bzdura
    jeden egzamin za kazdy semestr (na serwerze, mysmy mieli do tego praktyczny +
    teoretyczny po polsku).
    w kazdym semie jest okolo 10 quizow, jednak nie maja one zadnego znaczenia i
    sluza tylko pokazaniu, ze jesli ktos ma 20% poprawnych odpowiedzi to powinien
    sie wziasc za nauke.
    Lukasz

    --
    left: 10927888
    Lukasz Wojtow <http://student.wszia.edu.pl/~gnz/email.html>

  • 6. Data: 2002-05-27 12:23:56
    Od: "p_s" <p...@N...poczta.gazeta.pl>

    Lukasz Wojtow <l...@w...edu.pl> napisał(a):

> [...]
    > w kazdym semie jest okolo 10 quizow, jednak nie maja one zadnego znaczenia
    > sluza tylko pokazaniu, ze jesli ktos ma 20% poprawnych odpowiedzi to

    dlaczego mowisz bzdura??
    ja aktualnie jestem na kursie i tak mam, nie wiem moze Ty miales wczesniej i
    bylo inaczej; kursy zmieniaja sie na bierzaco i to co bylo rok temu czy dwa
    lata temu to juz historia, podobnie z egzaminami na co dalem dowod wyzej

    potwierdzam to co powiedzialem, egzamin zdaje sie z kazdego tzw. chapter'u,
    ktorych np w I sem jest kilkanascie potem jest ich nieco mniej, na kazdym
    egzaminie jest 21-25 pytan i zdaje sie je zdalnie; po kazdym sem jest egzamin
    semestralny, po wszystkich semestrach calosciowy a potem certyfikacyjny
    w sumie jest ich ok 50

    jesli miales inaczej to nie mow, ze ktos glosi bzdury tylko upewnij sie czy
    tak wlasnie nie jest aktualnie

    p_s

  • 7. Data: 2002-05-27 13:04:38
    Od: Lukasz Wojtow <l...@w...edu.pl>

    p_s <p...@n...poczta.gazeta.pl> wrote:
    > Lukasz Wojtow <l...@w...edu.pl> napisa?(a):

    > jesli miales inaczej to nie mow, ze ktos glosi bzdury tylko upewnij sie czy
    > tak wlasnie nie jest aktualnie
    ech... przemeczenie..
    przyznaje sie - MOJ blad, i przepraszam za ton posta...
    zupelnie zapomnialem o tych malych egzaminach na stronie.. jednak prawda jest
    (bylo?) ze nie maja one znaczenia
    Lukasz

    --
    left: 10918624
    Lukasz Wojtow <http://student.wszia.edu.pl/~gnz/email.html>

  • 8. Data: 2002-05-27 13:47:22
    Od: "p_s" <p...@N...poczta.gazeta.pl>

    Lukasz Wojtow <l...@w...edu.pl> napisał(a):

    . jednak prawda jest
    > (bylo?) ze nie maja one znaczenia

    u mnie tlumaczyli, ze niezdanie kolejno 2-3 egz (ponizej 60%) powoduje
    odpadniecie ew powtorke semestru
    zaliczanie wszystkich kolejno na 80% i wiecej = znizka przy egzaminie
    certyfikacyjnym (jaka niestety nie pamietam)
    EOT

    p_s

  • 9. Data: 2002-05-27 17:49:15
    Od: spam@g_r_o_z_n_y_at_n_e_t_._w_i_z_j_a (Limfo)

    On Mon, 27 May 2002 10:06:20 +0000 (UTC), "ps"

    [ciach...]
> [...]
    >okresie 3-4 semestr staje sie cholernie nuzacy mimo iz wlasnie wtedy uczysz
    Potwierdzam ze 3 i 4 sa nudne - za duzo tzw. marketingu Cisco tekstu
    czesto nudnego nic nie wnoszacego i czasem pisanego trudnym jezykiem-
    w kazdym razie zanim czlowiek sie dowie czegos interesujacego musi sie
    przebic przez tone tekstu. Widac ze redagowal inny zespol. Ale i tak
    to jest swietny sposob nauki czegokolwiek.

    Pzdr
    Limfo

  • 10. Data: 2002-05-27 18:24:20
    Od: "Enif" <e...@g...pl>

    Użytkownik "pp ss" <p...@N...poczta.gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > --
    http://www.gazeta.pl/usenet/

    Sam zastanawialem sie czy warto. I uwazam ze raczej tak.
    Poznasz techniczny angielski, dostaniesz do raczki materialy,
    ktorych szukalbys godzinami po sieci
    .
    Ale na instruktorow za bardzo nie licz (przynajmniej w moim wypadku)
    nie wiem moze ja jestem po informie po politechnice i mam pewne wymagania
    no coz ... ;)))) Po prostu dla mnie sa oni super znawcami tematu. O tyle.

    Masz dostep do routerow, to czego sie nauczysz to Twoje.
    Szukaj tylko akademii za 500zl a nia za 1500zl za semestr bo rozpietosc
    cen jest rzeczywiscie tak ogromna.

    Mowiac wprost za ok. 500 za semestr czyli ok. 2000zl caly program to warto,
    ale dac 1500zl za semestr czyli ok. 6000zl za caly program to juz nie.
    Chyba ze w Twoim przypadku pieniadze nie graja roli ... ;)
    Albo naciagniesz swojego pracodawce ;)

    Enif