PracaGrupypl.praca.dyskusje › 2 dni na poszukanie pracy ????

  • 1. Data: 2004-09-21 11:10:03
    Temat: 2 dni na poszukanie pracy ????
    Od: "Dexter" <g...@o...pl>

    Witam !!!!

    Zwracam sie z prosba w nastepujacej sprawie a mianowice;

    Pracodawca rozwiazal ze mna umowe o prace za wypowiedzeniem (
    1-miesiecznym )z przyczyn dotyczacych zakladu.Okres wypowiedzenia mija
    30.09.2004r.

    Stalo sie jak sie stalo w okresie wypowiedzenia przebywam niestety na
    zwolnieniu lekarskim.
    Mam nastepujace pytanie czy nalezy mi sie ekwiwalent za niewykorzystany
    urlop wypoczynkowy ( proporcjonalny do czasu pracy u tego pracodawcy tj. do
    30.09.2004 )oraz czy nalezy mi sie 2 dni na poszukanie pracy pomimo ze
    przebywam do konca okresu wypowiedzenia na zwolnieniu lekarskim.

    Pracodawca twierdzi ze skoro choruje to mi sie nie naleza 2 dni na
    poszukanie pracy ???

    Nastepna sprawa ekwiwalent za pranie odziezy przez pracownika
    !!!!
    Czy jest jakas wykladnia co mowi ile wynosi ekwiwalent za pranie odziezy
    przez pracownika ???

    Pozdr Andrzej

  • 2. Data: 2004-09-21 12:34:53
    Temat: Re: 2 dni na poszukanie pracy ????
    Od: emati <e...@w...pl.no.spam>

    Użytkownik Dexter napisał:
> [...]
    > 30.09.2004r.
    >
    > Stalo sie jak sie stalo w okresie wypowiedzenia przebywam niestety na

    po końcu umowy czyli po 30.09 przechodzisz na garnuszek ZUS :-)

    > Mam nastepujace pytanie czy nalezy mi sie ekwiwalent za niewykorzystany
    > urlop wypoczynkowy ( proporcjonalny do czasu pracy u tego pracodawcy tj. do
    > 30.09.2004 )

    nalezy się jak najbardziej,

> [...]
    > przebywam do konca okresu wypowiedzenia na zwolnieniu lekarskim.
    >
    > Pracodawca twierdzi ze skoro choruje to mi sie nie naleza 2 dni na

    gada głupoty, racja po twojej stronie

    > Nastepna sprawa ekwiwalent za pranie odziezy przez pracownika
    > !!!!
    > Czy jest jakas wykladnia co mowi ile wynosi ekwiwalent za pranie odziezy
    > przez pracownika ???
    wysokość ekwiwalentu zalezy od rodzaju wykonywanej pracy, jego wysokośc
    okresla np służba bhp w zakładzie pracy na podstawie cenników, tabel
    itd.., a zatwierdza prezes czy właściciel. Osobiście mniejszego
    ekwiwalentu niz 10.85 miesięcznie nie widziałem. U mnie w pracy średnio
    jest to około 17 pln miesięcznie netto.

    > Pozdr Andrzej

    pozdrawiam -emati

  • 3. Data: 2004-09-21 13:24:29
    Od: "Dexter" <g...@o...pl>

    Użytkownik "emati" <e...@w...pl.no.spam> napisał w wiadomości

> [...]
    > itd.., a zatwierdza prezes czy właściciel. Osobiście mniejszego
    > ekwiwalentu niz 10.85 miesięcznie nie widziałem. U mnie w pracy średnio

    Dziekuje za wyczerpujaca odpowiedz a jezeli mi nie wyplaci za owe 2 dni na
    poszukanie pracy oraz naliczy za tzw pranie 2,50 zl miesiecznie to mam
    podstawe zglosic sie do Sadu Pracy o zaplate tych swiadczen, czy wystawie
    sie na posmiewisko ze z takimi duperelami zglaszam sie do Sadu.

    Pozdr Andrzej

  • 4. Data: 2004-09-21 15:41:02
    Od: "pawelWN" <p...@p...onet.pl>

    > oraz czy nalezy mi sie 2 dni na poszukanie pracy pomimo ze

    > gada głupoty, racja po twojej stronie

    Witam,
    Niestety ten pracodawca ma rację, Za niewykorzystane dni na poszukiwanie
    pracy nie mozna wyplacic ekwiwalentu.
    Wyplaca sie go tylko za niewykorzystany urlop wypoczynkowy.
    Nie chce mi sie teraz szukac odpowiednigo paragrafu, ale tak jest -
    sprawdzone w praktyce.

    --
    pozdrawiam
    pawelWN

  • 5. Data: 2004-09-21 15:59:53
    Od: "Dexter" <g...@o...pl>

    Użytkownik "pawelWN" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Wyplaca sie go tylko za niewykorzystany urlop wypoczynkowy.
    > Nie chce mi sie teraz szukac odpowiednigo paragrafu, ale tak jest -

    Teraz to juz nic nie wiem moze ktos ma gdzies ten paragraf bo ja szukalem w
    Kodeksie Pracy i tam nic nie mam na temat czy nalezy mi sie 2 dni na

  • 6. Data: 2004-09-21 16:27:58
    Od: "pawelWN" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > poszukanie pracy pomimo ze
    > przebywam do konca okresu wypowiedzenia na zwolnieniu lekarskim.

    A więc tu to mamy:
    http://www.pip.gov.pl/prewen/Pyt/VI-rozwi-um-za-wyp.
    htm

    cyt.
    PYT.
    Czy z tytułu niewykorzystanych przez pracownika w okresie wypowiedzenia dni
    wolnych na poszukiwanie pracy przysługuje mu ekwiwalent pieniężny, tak jak
    za nie wykorzystany urlop wypoczynkowy?
    ODP.
    Nie. Przepisy nie przewidują pieniężnej rekompensaty należnej pracownikowi z
    tytułu niewykorzystanych w okresie wypowiedzenia dni wolnych na poszukiwanie
    pracy.
    Zgodnie z art. 37 Kp, w okresie wypowiedzenia umowy o pracę pracownikowi
    przysługuje zwolnienie na poszukiwanie pracy w wymiarze:
    2 dni robocze - w okresie wypowiedzenia nie przekraczającego 1 miesiąca,
    3 dni robocze - w okresie trzymiesięcznego wypowiedzenia, także w przypadku
    jego skrócenia na podstawie art. 361 § 1 Kp.
    Za czas zwolnienia od pracy na poszukiwanie nowej pracy pracownik zachowuje
    prawo do wynagrodzenia.

    Ww. uprawnienie może być zatem tylko i wyłącznie wykorzystane w naturze. W
    przypadku jego niewykorzystania, pracownik nie ma prawa do ekwiwalentu z
    tego tytułu (tak jak ma prawo - na podstawie art. 171 Kp - do ekwiwalentu za
    niewykorzystany urlop wypoczynkowy).

    Ponadto niewykorzystane u danego pracodawcy ww. zwolnienie od pracy nie
    przechodzi na kolejnego pracodawcę (czyli, mówiąc potocznie, przepada). Cel
    tego zwolnienia jest bowiem jednoznaczny - poszukiwanie przez pracownika
    nowej pracy w okresie wypowiedzenia

    --
    pozdrawiam
    pawelWN

  • 7. Data: 2004-09-21 17:36:25
    Od: "Dexter" <g...@o...pl>

  • 8. Data: 2004-09-21 20:06:10
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Dexter" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Dziekuje za wyczerpujaca odpowiedz a jezeli mi nie wyplaci za owe 2 dni
    na
    > poszukanie pracy

    To pracodawca będzie miał rację, bo dni na poszukiwanie pracy należą się
    "w naturze" i nie wypłaca się za nie ekwiwalentu pieniężnego.

    > oraz naliczy za tzw pranie 2,50 zl miesiecznie to mam
    > podstawe zglosic sie do Sadu Pracy o zaplate tych swiadczen, czy
    wystawie
    > sie na posmiewisko ze z takimi duperelami zglaszam sie do Sadu.

    Jeżeli jesteś pieniaczem to możesz wystąpić do sądu pracy, gdy poznasz
    sądowe procedury, to w przyszłości poważniejsze sprawy będziesz się starał
    załatwiać z pracodawcą polubownie lub "odpuścisz".

    Pozdrawiam

    wa