PracaGrupypl.praca.dyskusje › 1276 brutto w UP w Warszawie...

  • 161. Data: 2009-05-22 09:43:25
    Temat: Re: 1276 brutto w UP w Warszawie...
    Od: mihau <m...@g...com>

    On May 22, 9:05 am, "Baloo" <b...@o...eu> wrote:

    > Zasadnicze pytanie - czy w Chinach jest gorzej niż u nas?

    To w Chinach jest wolny rynek?

    --
    mihau

  • 162. Data: 2009-05-22 09:49:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Herald pisze:

    > Liwiusz, ale mówisz o Chińskiej Republice Ludowej (Mao) czy o Republice
    > Chińskiej (Chiang Kaj-shek, czyli popularny Tajwan)? :)

    Herald, nie wiem jak jest na Tajwanie, ale w ChRL to - z tego co
    czytałem - jest więcej wolności gospodarczej niż w Europie. Zresztą to
    widać po rozwoju tego kraju i po ilości ludzi, którzy się bogacą z
    pokolenia na pokolenie. Mity o Chińczyku pracującym za miskę ryżu to
    jakieś stare bajki sprzed 30 lat.

    I to wszystko możliwe pod rządami partii komunistycznej, bez wolności
    słowa i wolnego internetu. Czyli też podobnie jak w Europie - socjaliści
    górą, za negowanie ilości ofiar holokaustu idzie się do więzienia, a za
    ściąganie filmów z internetu we Francji blokują dostęp. Czyli pod tym
    względem gonimy Chiny. Szkoda że i nie pod względem rozwoju gospodarczego.

    --
    Liwiusz

  • 163. Data: 2009-05-22 09:52:47
    Od: mihau <m...@g...com>

    On May 22, 9:05 am, "Baloo" <b...@o...eu> wrote:

    > Przeciętny, normalny zakład pracy prowadzi kasę i ewidencję gotówkową, choć
    > w minimalnym zakresie.

    Najwyraźniej pracowałem głównie w nienormalnych zakładach.

    > Jak sobie wyobrażasz drobne zakupy (biurowe, socjalne itp.), wypłaty
    > zaliczek na delegacje czy inne rozliczenia z pracownikami, klientami na
    > miejscu, bez możliwości obracania gotówką?

    Normalnie, jak cywilizowani ludzie. Rozliczenia z pracownikami i
    klientami za pomocą przelewów.
    Upoważnieni pracownicy, odpowiedzialni za zakupy, mają kartę kredytową
    specjalnie na takie potrzeby.

    Zaliczki na delegację w gotówce? Chyba bym śmiechem zabił, gdyby ktoś
    zaproponował jechać w delegację z plikiem banknotów w kieszeni.

    > Jakiż więc to_dodatkowy_problem dla pani Gieni?

    Taki, że w wielu firmach nie prowadzi się już kasy gotówkowej. Obudź
    się, mamy XXI wiek i mieszkamy w Europie!

    --
    mihau

  • 164. Data: 2009-05-22 10:01:58
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "mihau" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    p.googlegroups.com...

    > Zasadnicze pytanie - czy w Chinach jest gorzej niż u nas?

    > To w Chinach jest wolny rynek?

    Jeśli chodzi o prawo pracy? A owszem, jak najbardziej. Choć nazwałbym to
    raczej "wolną amerykanką".
    Przypominam, że nie mówimy o rynku gospodarczym, tylko o rynku pracy.

  • 165. Data: 2009-05-22 10:17:10
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "mihau" <m...@g...com> napisał

    > Najwyraźniej pracowałem głównie w nienormalnych zakładach.

    Najwyraźniej :)

    > Normalnie, jak cywilizowani ludzie. Rozliczenia z pracownikami i
    > klientami za pomocą przelewów.

    Za przesyłki za pobraniem też płaciliście za pomocą przelewu?
    Sekretarka kupowała znaczki na poczcie płacąc kartą czy przelewem?
    Pracownik oddawał 8 zł zaliczki wpłacając je na konto pracodawcy?
    Faktycznie - chyba trochę nienormalny zakład :)

    > Upoważnieni pracownicy, odpowiedzialni za zakupy, mają kartę kredytową
    > specjalnie na takie potrzeby.

    I_wszędzie_i_zawsze_tą kartą zapłacą?
    Pomyśl chwilę.

    > Zaliczki na delegację w gotówce? Chyba bym śmiechem zabił, gdyby ktoś
    > zaproponował jechać w delegację z plikiem banknotów w kieszeni.

    A co w tym jest śmiesznego, bo nie bardzo rozumiem? Nie nosisz przy sobie
    pieniędzy? Wszędzie płacisz kartą i przelewem? Powiedz, gdzie mieszkasz, bo
    marzę o takim miejscu.
    BTW - nie każda delegacja to koszt kilku tysięcy złotych. Czasem bierze się
    symboliczną "stówę" na paliwo i dietę. Zanim przelew dotrze do pracownika,
    to ten już wraca z wyjazdu, a zapłacić nie ma czym, bo np. brak mu środków
    na prywatnym koncie. Albo ... nie ma konta :)

    > Taki, że w wielu firmach nie prowadzi się już kasy gotówkowej.

    W_ niektórych_się nie prowadzi.

    > Obudź się, mamy XXI wiek i mieszkamy w Europie!

    ROTFL.
    A co ma XXI wiek i Europa do rozliczeń gotówkowych w firmie?
    Chyba coś Ci się pomerdało.

  • 166. Data: 2009-05-22 10:27:35
    Od: Krzysztof Stachlewski <s...@f...pl>

    januszek pisze:

    > Cokolwiek masz na myśli... ;)

    To co napisał mihau parę postów wcześniej. :-)
    <<<
    Ta "dżungla" nazywa się "wolny rynek". Niestety, została przetrzebiona
    by zbudować w jej miejscu "prawo pracy" i inne czerwone molochy.
    Myślę, że dlatego nie jesteś w stanie zrozumieć, że gdyby dać jej
    spokój, uzyskałaby naturalną równowagę.

    Stach
    --
    http://stachlewski.info

  • 167. Data: 2009-05-22 12:23:51
    Od: mihau <m...@g...com>

    On May 22, 12:01 pm, "Baloo" <b...@o...eu> wrote:

    > Przypominam, że nie mówimy o rynku gospodarczym, tylko o rynku pracy.

    Ta, jasne. I możemy być w połowie w ciąży?

    --
    mihau

  • 168. Data: 2009-05-22 12:27:30
    Od: mihau <m...@g...com>

    On May 22, 11:21 am, Herald <h...@o...eu> wrote:

    > I tutaj okazujesz swój ogromny brak wiedzy - czy te wskazane przez ciebie
    > potęgi są .... wolnorynkowe? :))))))

    Indie? Owszem, bardziej niż Europa. I niedługo gospodarczo przegonią
    Chiny (poziomem technologii przegoniły dawno), które nie przejmują się
    prawem pracowniczym, ale też nie dają swobody przedsiębiorczości i
    swoją wydajność czerpią głównie z ogromnej masy ludzkiej.

    --
    mihau

  • 169. Data: 2009-05-22 12:28:20
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    mihau pisze:

    > Ta, jasne. I możemy być w połowie w ciąży?

    Podejrzewam, że zakres koncesji i zezwoleń przy prowadzeniu DG jest
    większy w Polsce, niż w Chinach, czy Indiach.

    --
    Liwiusz

  • 170. Data: 2009-05-22 12:31:07
    Od: mihau <m...@g...com>

    On May 22, 11:20 am, Herald <h...@o...eu> wrote:

    > Zostały rozwalone na drobny mak i potem za bezcen sprzedane "kapitałowi' i
    > prywatnemu właścicielowi który miał 'dbać jak o swoje'. Co z tego wyszło?

    I zadbał jak o swoje. Nie Twoja sprawa czy ten zakład sprzedał dalej,
    czy zamknął i zostawił by zeżarła go rdza. Zapłacił, kupił, więc jest
    jego.

    Zaś kwestia ceny, za jaką mu sprzedano, to osobna sprawa. Zapewniam
    Cię jednak, że polski przemysł (służący wcześniej do zasilania ruskiej
    zbrojeniówki) wart wiele nie był.

    > I tutaj jakoś nikt z osłów nie zająknie się nt odbierania emerytur
    > WSZYSTKIM pracowników aparatu UB/SB itp - jak tych zabraknie - pójdą
    > kolejne grupy zawodowe do "odstrzału".

    I wszystkim, co mieli dziadka w Wehrmachcie.

    --
    mihau