PracaGrupypl.praca.dyskusje › 1276 brutto w UP w Warszawie...

  • 151. Data: 2009-05-22 04:34:11
    Temat: Re: 1276 brutto w UP w Warszawie...
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Krzysztof Stachlewski napisał(a):

    > No tak. Raczej powiedziałbym, że ogólnie z czasem nam się to polepsza.
    > Nie jest to "dżungla" przetrzebiona przez prawo pracy.

    Cokolwiek masz na myśli... ;)

    j.

    --
    www.e-glosowanie.org - 4 czerwca weź udział w
    pierwszym w Polsce głosowaniu przez Internet!

  • 152. Data: 2009-05-22 05:18:54
    Od: Marcin <m...@o...pl>

    Jurek M wrote:

    > PHP?
    Glownie C++ i VB

    > Pełny etat?
    Tak

    > I mamusia ich pewnie karmi... ;)
    Roznie

    > Albo też łapią zlecenia poza pracą, tak jak ja kiedyś, więc z Zusem nie
    > mają problemów. To jest plus.
    Tu tez roznie

  • 153. Data: 2009-05-22 07:05:17
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "mihau" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...
    On May 21, 3:20 pm, Krzysztof Stachlewski <s...@f...pl> wrote:

    > Hehe. Ja myślę, że mógłbyś sobie coś z historii poczytać.
    > Choćby jak wyglądała praca 100, albo 200 lat temu.

    > Zasadnicze pytanie: Czy było gorzej?

    Zasadnicze pytanie - czy w Chinach jest gorzej niż u nas?

  • 154. Data: 2009-05-22 07:05:45
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    > Jasne. Jeśli w zakładzie zatrudniającym 200 osób pojedynczy pan Zenek
    > zażąda, by pieniążki dawać mu do łapki, to nie jest bezczelny tylko po
    > prostu egzekwuje swoje święte prawo pracownicze. Nieważne, że pani
    > Gienia w tym celu będzie musiała co miesiąc iść do banku (i stać w
    > kolejce) albo bankomatu (i potem łazić po sklepach by rozmienić), a
    > następnie na własne ryzyko nieść jego wypłatę do zakładu, po czym dla
    > pana Zenka specjalnie wypisać KW. To żadna bezczelność.

    Przeciętny, normalny zakład pracy prowadzi kasę i ewidencję gotówkową, choć
    w minimalnym zakresie.
    Jak sobie wyobrażasz drobne zakupy (biurowe, socjalne itp.), wypłaty
    zaliczek na delegacje czy inne rozliczenia z pracownikami, klientami na
    miejscu, bez możliwości obracania gotówką?
    Jakiż więc to_dodatkowy_problem dla pani Gieni?

  • 155. Data: 2009-05-22 08:23:25
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mihau" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    p.googlegroups.com...
    On May 21, 1:54 pm, "Emka" <e...@o...eu> wrote:

    > Ty piszesz o prawie dżungli, a ja o prawie pracy.
    > Myślę, że dlatego nie jesteś w stanie zrozumieć niektórych kwestii.

    Ta "dżungla" nazywa się "wolny rynek". Niestety, została przetrzebiona
    by zbudować w jej miejscu "prawo pracy" i inne czerwone molochy.
    Myślę, że dlatego nie jesteś w stanie zrozumieć, że gdyby dać jej
    spokój, uzyskałaby naturalną równowagę.

    --
    mihau

    Nie mam nic przeciwko wolnemu rynkowi!
    Ale jeden warunek; robie tak jaki mi wygodnie, to co umiem
    nie "przeszkadzając" innym, i nie obowiązują mnie żadne przepisy
    a zwłaszcza podatkowe.

    Józek

  • 156. Data: 2009-05-22 09:20:14
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 21 May 2009 05:59:44 -0700 (PDT), mihau napisał(a):

    > Ta "dżungla" nazywa się "wolny rynek". Niestety, została przetrzebiona
    > by zbudować w jej miejscu "prawo pracy" i inne czerwone molochy.

    A gdzie ty masz czerwone molochy?
    Zostały rozwalone na drobny mak i potem za bezcen sprzedane "kapitałowi' i
    prywatnemu właścicielowi który miał 'dbać jak o swoje'. Co z tego wyszło?
    Jak zwykle - zarobił znajomy królika.
    I tutaj jakoś nikt z osłów nie zająknie się nt odbierania emerytur
    WSZYSTKIM pracowników aparatu UB/SB itp - jak tych zabraknie - pójdą
    kolejne grupy zawodowe do "odstrzału". Ale majątek wypracowany przez tamte
    społeczeństwo sprzedaje tak kaczyński, jak tusk, miller i poprzednicy - to
    im nie śmierdziało ... pierdolone zakłamanie.

  • 157. Data: 2009-05-22 09:21:36
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 21 May 2009 06:37:43 -0700 (PDT), mihau napisał(a):

    > Jeśli przedsiębiorczość i konkurencja to choroby, to owszem. Tylko
    > wszystko wskazuje, że ten super duper zdrowy organizm niebawem
    > zostanie zjedzony przez silniejsze: Indie, Chiny,

    I tutaj okazujesz swój ogromny brak wiedzy - czy te wskazane przez ciebie
    potęgi są .... wolnorynkowe? :))))))

  • 158. Data: 2009-05-22 09:24:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Herald pisze:

    > I tutaj okazujesz swój ogromny brak wiedzy - czy te wskazane przez ciebie
    > potęgi są .... wolnorynkowe? :))))))

    Są bardziej wolnorynkowe niż taki mało znaczący przylądek Azji.

    --
    Liwiusz

  • 159. Data: 2009-05-22 09:30:26
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 21 May 2009 06:15:32 -0700 (PDT), mihau napisał(a):

    > Nieważne, że pani Gienia w tym celu będzie musiała co miesiąc iść do banku
    > (i stać w kolejce) albo bankomatu

    Nie dawno temu była "awantura" z RUPami czy innymi MOPSami które dokonywały
    przelewów na rachunki bankowe z tytułu wypłacanych świadczeń. A problem
    polegał na tym że jak ktoś otrzymał np. 819,99 PLN to z bankomatu mógł
    'wybrać" tylko co najwyżej 810zł. i był do tyłu 9,99PLN ;)
    pamiętajmy że w nie każdej dziurze są oddziały bankowe :)

  • 160. Data: 2009-05-22 09:39:22
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Fri, 22 May 2009 11:24:10 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Są bardziej wolnorynkowe niż taki mało znaczący przylądek Azji.

    Liwiusz, ale mówisz o Chińskiej Republice Ludowej (Mao) czy o Republice
    Chińskiej (Chiang Kaj-shek, czyli popularny Tajwan)? :)