PracaGrupypl.praca.dyskusje › czasowe przeniesienie i zmiana stawki

  • 1. Data: 2009-04-26 16:38:43
    Temat: czasowe przeniesienie i zmiana stawki
    Od: "Aniela" <t...@p...onet.pl>

    Witam ,
    Mam pytanie do znawców przepisów kodeksu pracy jak i dyrektyw i przepisów Unii
    Europejskiej odnosnie powyzszego tematu.

    Zostalam przeniesiona na stanowisko inne niz wynika to z angazu na podpisanej
    umowie o prace,pracuje na czas okreslony - 2 lata po przedluzeniu.
    Przeniesienie trwa juz prawie rok a praca wykonywana przeze mnie wymaga
    kwalifikacji i szkolen ktore nie posiadam gdyz nikt nie przeprowadzal egzaminu.

    Stawka nadal pozostaje taka jaką mialam wczesniej a praca jest duzo trudniejsza
    i bardziej odpowiedzialna, podczas gdy inni pracownicy -rowniez kobiety
    zaraniają dwukrotnie wiecej ode mnie wykonujac ta prace podobnie.
    Firma zadowolona bo ktos tanio i bez papierow robi cos czego w sumie nie
    powinien i oszczedza na szkoleniu egzaminie i oczywiscie moim wynagrodzeniu.

    Pytanie wiec jak powinno wygladac pismo i na jakie przepisy unijne i polskie
    mozna sie powolac aby poprosic o wyrownanie wynagrodzenia ,zmiane angazu lub
    ewentualne przywrocenie na poprzednie stanowisko, okres 3 miesiecy dawno minąl
    a tu zadnej deklaracji ze strony firmy czy tak czy tak a ja czuje sie
    wykorzystana.O ile wiem dyrektywy unijne nie dopuszczaja nawet dyskryminacji ze
    wzgledu na staz jesli praca wykonywana jest podobnie .

    Z gory dziekuje za wszelakie sugestie odnosnie formy pisma.

  • 2. Data: 2009-04-26 16:57:12
    Temat: Re: czasowe przeniesienie i zmiana stawki
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:5a9f.0000002f.49f48e13@newsgate.onet.pl Aniela
    <t...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > nawet dyskryminacji ze wzgledu na staz jesli praca wykonywana jest
    > podobnie . Z gory dziekuje za wszelakie sugestie odnosnie formy pisma.
    Nie wiem, czy to zaraz w przepisach unijnych trzeba szukać. Jest polski KP,
    jasno określa warunki powierzenia innej pracy niż określona w umowie.
    Jest jeszcze kwestia, czy to powierzenie nastąpiło na piśmie, czy na gębę
    (chodzi mi m.in. o możliwość udowodnienia jak długo ten proceder trwa i czy
    w ogóle trwa).
    A pismo powinno IMO na początek żądać wyjaśnienia sytuacji.

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2009-04-26 17:14:27
    Od: "Aniela" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > w ogóle trwa).
    > A pismo powinno IMO na początek żądać wyjaśnienia sytuacji.

    Przeniesienie nastąpilo "na gębe" ale udowodnienie nie stanowi problemu,
    na wielu dokumentach widnieje moj podpis, poza tym cała firma włacznie z
    kierownikami wiedza ze tam pracuje dodatkowo zawsze moge zrobic dokumentacje
    foto i ksero.
    Co do prosby o wyjasnienie to juz mi wyjasniono ustnie przez kierowniczke czyli
    - na razie nic nie wiadomo,czas pokaze ale nic na pismie.
    Osobiscie wolalabym nie prosic o wyjasnienia tylko zarządac nowych warunkow lub
    przywrocenia na stare stanowsko.Firma i tak złamała zapewne prawo pracy.

  • 4. Data: 2009-04-26 17:49:46
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:5a9f.00000034.49f49673@newsgate.onet.pl Aniela
    <t...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > pismie. Osobiscie wolalabym nie prosic o wyjasnienia tylko zarządac
    > nowych warunkow lub przywrocenia na stare stanowsko.Firma i tak złamała
    Zapewne.
    Mimo to zapytanie o wyjaśnienie to forma rekonesansu. Nic nie zaszkodzi.
    A w ogóle to dziwię się, że wątpliwości pojawiają się dopiero po prawie
    roku.

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2009-04-26 18:06:18
    Od: "Aniela" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > Mimo to zapytanie o wyjaśnienie to forma rekonesansu. Nic nie zaszkodzi.
    > A w ogóle to dziwię się, że wątpliwości pojawiają się dopiero po prawie

    Watpliwosci nie ma, po prostu taka jest polityka firmy, dopoki ktos sie nie
    odezwie na pismie i nie powola na odpowiednie przepisy - najlepiej unijne bo
    mocniejsze to firma uwaza jest pracownik to cymbal.
    Dlatego bardzo bylabym wdzieczna gdyby ktos podal mi przykladowa forme takiego
    pisma i odpowiednie paragrafy na ktore mozna sie powolac w ządaniu okreslenia
    sie firmy.Skoro pracuje juz ponad dopuszczalny czas 3 m. to firma zlamala prawo
    nie dopelniajac formalnosci, pytanie jakie to paragrafy odnosnie podniesienia
    stawki,braku szkolen na kwalifikacje i nie zmienienia warunkow umowy, zakresu
    obow. itp itd. ?

  • 6. Data: 2009-04-26 18:15:07
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:5a9f.0000003f.49f4a29a@newsgate.onet.pl Aniela
    <t...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > to paragrafy odnosnie podniesienia stawki,braku szkolen na kwalifikacje
    > i nie zmienienia warunkow umowy, zakresu obow. itp itd. ?
    Art. 42 §4 KP.

    --
    Jotte