PracaGrupypl.praca.dyskusje › 2 pracodawców - jeden czas

  • 1. Data: 2009-04-26 17:40:09
    Temat: 2 pracodawców - jeden czas
    Od: "Aniela" <t...@p...onet.pl>

    Pracodawca moze w szczegolnych wypadkach zmusic pracownika do pracy w godzinach
    nadliczbowych ratujac sytuacje ekonomiczna w swojej firmie.
    Co w sytuacji gdy pracownik w tych nadgodzinach ma umowe z innym pracodawcą
    który ma podobne prawa i oczekiwania?
    Co w sytuacji gdy przymuszona praca w nadgodzinach powoduje straty wymierne
    pracownika lub straty powazne innego pracodawcy ktory jest z tym pracownikiewm
    zwiazany umową ?
    Czasu nie da sie przeciez pomnozyc ale jak to wygląda prawnie?

  • 2. Data: 2009-04-26 17:47:10
    Temat: Re: 2 pracodawców - jeden czas
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:5a9f.00000036.49f49c79@newsgate.onet.pl Aniela
    <t...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > tym pracownikiewm zwiazany umową ?
    > Czasu nie da sie przeciez pomnozyc ale jak to wygląda prawnie?
    Pracodawca nie musi przejmować się tym, że pracownik pracuje gdzieś indziej.
    Po prostu realizuje swoje względem pracownika uprawnienia wynikające z prawa
    pracy.
    To pracownik ma problem.
    W przypadku braku możliwośći porozumienia rozwiązaniem jest urlop na żądanie
    bądź choroba.
    Z mojego doświadczenia - nigdy nie należy udzielać pracodawcy jakichkolwiek
    informacji o swojej innej działalności zawodowej.

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2009-04-26 18:00:27
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-04-26, Jotte <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:

    [...]

    > W przypadku braku możliwośći porozumienia rozwiązaniem jest urlop na żądanie
    > bądź choroba.

    Choroba tylko u jednego pracodawcy to chyba niezbyt dobry pomysł.
    Myślę, że ZUS może to zakwestionować.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 4. Data: 2009-04-26 18:01:05
    Od: "Aniela" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > Z mojego doświadczenia - nigdy nie należy udzielać pracodawcy jakichkolwiek
    > informacji o swojej innej działalności zawodowej.
    to zrozumiałe ze informacje osobiste nalezy zawsze zachowywac dla siebie,
    pytanie natomiast czy pracownik moze we wlasnych szczegolnych okolicznosciach
    odmowic pracy w nadgodzinach czy nie?
    Sprawa L4 i urlopu jest sliska bo oznacza prace na chorobowym bądz urlopie dla
    kogos innego co chyba nie do konca jest legalne ale pewnosci nie mam.

  • 5. Data: 2009-04-26 18:03:06
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:slrngv96cp.laf.proteus@pl-test.org Wojciech Bancer

    > Choroba tylko u jednego pracodawcy to chyba niezbyt dobry pomysł.
    Nie wydaje mi się abym to proponował.

    --
    Jotte

  • 6. Data: 2009-04-26 18:09:29
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:5a9f.0000003e.49f4a161@newsgate.onet.pl Aniela
    <t...@p...onet.pl> pisze:

    > pytanie natomiast czy pracownik moze we wlasnych szczegolnych
    > okolicznosciach odmowic pracy w nadgodzinach czy nie?
    Odmówić zawsze może - kwestia konsekwencji.
    Wg mnie co do zasady to (wyłączając uregulowania prawne) nie bardzo ma
    podstawy odmowy.
    W konkretnych sytuacjach sporo zależy od okoliczności.

    > Sprawa L4 i urlopu jest sliska
    Nie "i" tylko "albo".
    Nieprecyzyjnie się wyraziłem.

    --
    Jotte

  • 7. Data: 2009-04-26 18:12:22
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-04-26, Aniela <t...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > to zrozumiałe ze informacje osobiste nalezy zawsze zachowywac dla siebie,
    > pytanie natomiast czy pracownik moze we wlasnych szczegolnych okolicznosciach
    > odmowic pracy w nadgodzinach czy nie?

    Szczególne okoliczności są wymienione w KP. Jeśli pracownik odmówi z
    innych powodów może to się skończyć dyscyplinarką.

    > Sprawa L4 i urlopu jest sliska bo oznacza prace na chorobowym bądz urlopie dla
    > kogos innego co chyba nie do konca jest legalne ale pewnosci nie mam.

    IMHO urlop na żądanie u drugiego pracodawcy to może być jedyne wyjście.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 8. Data: 2009-04-26 18:18:52
    Od: "Aniela" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > podstawy odmowy.
    > W konkretnych sytuacjach sporo zależy od okoliczności.
    Ale przeciez to są podstawy bardzo istotne czyli takie same jak podstawy
    pracodawcy - ekonomiczne.
    Co do kosekwencji to są oczywiste- jeden pracodawca straci drugi zyska a
    konsekwencje dla pracownika wynikają wlasnie z prawa ale wlasnie jak ono
    okresla odmowe pracy w nadgodzinach w szczegolnych przypadkach i czy są one w
    tym momencie traktowane jako szczegolne dla pracownika czy nie .
    > Nie "i" tylko "albo".
    > Nieprecyzyjnie się wyraziłem.
    mysle ze zus podwazylby prace w czasie l4 ale nie wiem jak to jest z urlopami.

  • 9. Data: 2009-04-26 18:19:59
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:slrngv9733.laf.proteus@pl-test.org Wojciech Bancer

    > IMHO urlop na żądanie u drugiego pracodawcy to może być jedyne wyjście.
    Może nie wystarczyć, to tylko 4 dni.
    Poza tym szkoda go.
    Czasem lepiej się kalkulują problemy zdrowotne.
    Oczywiście u obu pracodawców.
    Choć to trochę bije po kieszeni.

    --
    Jotte

  • 10. Data: 2009-04-26 18:24:42
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:5a9f.00000043.49f4a58c@newsgate.onet.pl Aniela
    <t...@p...onet.pl> pisze:

    > konsekwencje dla pracownika wynikają wlasnie z prawa ale wlasnie jak ono
    > okresla odmowe pracy w nadgodzinach w szczegolnych przypadkach i czy są
    > one w tym momencie traktowane jako szczegolne dla pracownika czy nie .
    KP i rozdział Praca w godzinach nadliczbowych.

    > mysle ze zus podwazylby prace w czasie l4 ale nie wiem jak to jest z
    > urlopami.
    Pracę tak.
    Do urlopu nic mu.

    --